Geweldig.. dat ik dit verhaal mag lezen en zie wat je dacht toen je tegenover mij stond... ik was die ''sarcastische'' makker die tegen je zei dat ze ''misschien wel op waren''... remember?
Ik heb helemaal geen zin om te reageren op andere berichten omdat ik er niet bij was, maar dit kan ik me nog goed herinneren.
Op maandag 26 februari 2001 00:08 schreef Da_Killah het volgende:
Das nou een leuke topic dit

Die NoRRoD lui zijn vet achterlijk, gehaaid, onbekwaam, egocentrisch, etc...

Ik denk dat je hier enigzins vanuit jezelf praat. We komen ongetwijfeld wel eens zo over op klanten (gehaaid en egocentrisch) maar ik probeer toch echt alle ''probleemgevallen'' (zoals met die monitor) objectief te bekijken. Die sarcastische opmerking van mij had ik natuurlijk niet moeten maken. = onprofessioneel.
Nog een verhaaltje

Heb ook een keer gehad dat m''n brander kapot was en heb hem dus WEER ter reparatie gebracht. Hadden ze verdomme Nero erop geinstalleerd en alle software dat op m''n HD''s stonden op CD''s voor hunzelf gebrand. Kon het zien aan een bestand dat Nero aanmaakt waarin alle brandinformatie staat zeg maar.
Wat moeten we anders branden? Iets van een floppy of andere CD? De testprocedure is kopieren van CD naar CD EN kopieren van HD naar CD. Van CD naar CD doen we vaak een CDtje waar allerlei drivers & tools opstaan en vanaf HD... tja... de jouwe?
Laatste verhaaltje

Wou een Iiyama 22" monitor halen maar was alleen in Leeuwarden te koop bij Norrod. Ik wou zo''n groot ding niet over internet kopen dus heb ik daar maar gehaald. Kom ik thuis, aansluiten, gamen, etc... De volgende dag wijst mijn vriendin mij ineens op vreemde, kleine verticale lijnen terwijl er alleen maar 2 horizontale mogen zijn! Ook zagen we ineens dat de beeldbuis was aangetast. Allemaal kleine vlekken en shit. Dus ik terug! Moesten ze hem eerst testen, want ze geloofden me volgens mij niet.
Het is niet een kwestie van JOU persoonlijk niet geloven. Statistisch gezien is het niet verantwoord om een product ALTIJD direct om te ruilen en monitoren ZEKER niet.
Ik had niet veel tijd dus ben later die middag teruggekomen. Ik kon de monitor weer meenemen want er mankeerde nix aan.
De klacht werd inderdaad niet geconstateerd.
Ik op alle problemen wijzen maar dat hoort zo of het was er volgens hun niet.
Je had het over verticale lijnen en ''olievlekjes'' op de monitor. De verticale lijnen hebben we niet gezien (we hebben de monitor een hele middag als TD-monitor gebruikt

) en daarbij wordt ie op allerlei resoluties gebruikt, maar er was niets te zien.
Vette eikels. Ff tussendoor trouwens. Ik had al een paar dagen geleden gebeld en verteld dat hij defect was en ze zouden een nieuwe bestellen en zodra hij binnen was zouden ze me bellen en kon ik hem gelijk omruilen zonder problemen.
Klopt! Als de klacht geconstateerd is dan ruilen we zo''n ding meteen op. Daar heb je als consument recht op en daarbij vind ik dat ook niet meer dan redelijk. Zo''n ding kost een bak geld en dan wil je er ook eentje die werkt.
Dat zeiden ze tenminste! In ieder geval. Er stond voorin de winkel dus al een monitor met een briefje erop waar mijn naam op stond.
Uiteraard! Het zou lullig zijn om die monitor te verkopen als blijkt dat de jouwe defect is.
Dus dat zei ik ook dat dat mij aan de telefoon was verteld (dat ik hem gelijk kon meenemen). Nee! Er mankeerde nix aan dus dat hoefde niet. Ik dus zeggen dat ze wouden beweren dat ik hier stond te liegen of zo.
Nogmaals: als een klacht niet geconsteerd is, dan ruilen we geen monitor om.
Er mankeerde wel degelijk iets aan. Toen zei ik dus maar geld terug. Na wat zeiken kon dat dan wel.
Ik herinner me het voorval nog erg goed, en dat was helemaal GEEN probleem. Alleen vond jij het onterecht dat wij f50,00 onderzoekskosten in rekening brachten voor het testen van de monitor.
Maar mijn vriendin werd er ook pissed van dus die zei dat als ik mijn geld terug zou krijgen ik ook gewoon die andere monitor die voorin de winkel voor mij klaar stond kon kopen

slimme meid
NEE DAT KON NIET! In theorie wel maar dan zou ik daar dezelfde problemen mee hebben volgens hem. Hoezo zei ik? Nou, met deze monitor mankeerd nix en daar heb je problemen mee volgens jezelf dus dan ook met die andere omdat daar ook nix aan mankeerd.
Op dit moment vond ik het ook wat vervelend worden omdat ik de discussie een beetje zat was. Jij kwam met een monitor terug die volgens jou niet goed was. De verticale lijnen heb ik niet gezien (ook niet met witte achtergrond en verschillende videokaarten) en die ''olievlekjes'' zitten in elk IIyama diamondtron-scherm. Dat is een soort anti-reflectie laag zodat je minder last hebt van invallend (zon)licht. Je ziet ze ook alleen als de monitor uit staat en/of je een zwarte achtergrond hebt.
What the fuck is dat nou weer?! Maar uiteindelijk wou hij dat dan wel doen. Dus klaar, doe maar zei ik. Kom op met die andere monitor. NEE! Dan moest ik eerst 50 piek onderzoekkosten betalen omdat hun hem die middag hebben nagekeken. Wat een bullshit! Ik zou hem immers gelijk omruilen maar hun wouden dat ding eerst testen, bla bla bla... Toen kwam mijn vriendin weer in aktie

en zei dat ik ok gewoon het geld terug zou kunnen nemen en volgende week die andere monitor kopen. Dan zou hij er misschien wel niet meer zijn (sarcastisch gezegd) zei hij. Dus met andere woorden ik zou hem niet meekrijgen. Opdonderden met dat gelul. Ik heb dus maar mijn geld teruggevraagd en geen f*cking 50 piek betaald. Dat kan hij in z''n reet steken.
We zouden het toch niet eens worden, dus leek het me een goed compromis dat jij de monitor ergens anders zou kopen.
En vervolgens maar toch dat ding via internet besteld en nu sinds vorige week thuis gekregen.
Ik hoop dat je er veel plezier van hebt (meen ik serieus).
Oh, reminds me

M''n moeder (hoe eigenwijs ze ook is) heeft dus een ATi Xpert 2000 Pro 16Mb kaartje voor haar computer daar nog gekocht een paar dagen geleden en was ook niet goed. Ja ik moest het er maar inzetten

. Zij heeft hem teruggebracht en wat krijgt ze terug? Dezelfde kaart alleen dan met maar 8Mb erop en nix gezegt!!!!!!!!!!!!! Vieze vuile klootzakken dat ze zijn. Één deze dagen zal ik zelf dus wel ff teruggaan met dat kaartje en die stomme flikkers de waarheid vertellen. Don''t fuck with my mom!

We kunnen fouten maken. Ik zou zelf meteen teruggekomen zijn als ik jou was. Als je pas na 3 maanden terugkomt... tja... dan is de logische vraag: waarom ben je er niet eerder mee teruggekomen

Zal jullie op de hoogte houden

Kijk trouwens ook maar eens achterin bij hun. Daar staan altijd, maar dan ook altijd 1001 computers ter reparatie. Altijd bomvol daar! Zegt allemaal wel zo''n beetje genoeg wat Norrod inhoud toch? *sigh*
Wat je nu doet is je eigen ervaring projecteren op de hele wereld. Misschien ben ik te bot geweest omtrent die monitor (dat sarcastische ''grapje'') maar verder heb ik niet het idee dat wij naar jou toe ''klootzakkerig'' zijn geweest.
En de reparaties... tja... ik denk dat een kwart PC''s zijn die bij ons vandaan komen en waar ook daadwerkelijk hardwarefouten inzitten. De rest zijn niet-NoRRoD-PC''s, fout gebouwde PC''s, niet-defecte PC''s (ombouw of inbouw brander ofzo). Als ik het percentage defecte PC''s afzet tegen de verkochte PC''s, denk ik dat wij het niet zo verkeerd doen.