[BC3] AGP Traffic crasht mijn compu, iemand suggesties?

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Topicstarter
ARGHH, GEK wordt ik ervan... |:(

Zo ongeveer alles vervangen wat mogelijk het probleem kon zijn, maar nog steeds heb ik last van vastlopers.

Wanneer het systeem bevriest: Bij veel AGP traffic, maakt niet echt uit welk spel, als er maar véél textures gebruikt worden.

Voorbeeld: Quake 3 Arena, map q3dm12, 8 bots (met allemaal een andere skin) op Nightmare! mode elkaar laten slopen (1024x786@32bit, 16 bit textures).

Als ik als spectator in een blinde hoek ga staan, dan kunnen de bots oneindig doorspelen (time- en fraglimit op 0). Ga ik echter een van de bots volgen (en er dus constant andere textures naar de videokaart moeten) dan bevriest het systeem na een paar minuten.

Geprobeerd:

- andere videokaart (zelfde type, nl.: Asus V7100 GeForce 2 MX)
- Ander geheugen (eerst 2x 64 MB PC100 CAS3@CAS2, toen 1x 128 MB PC100 CAS2. Ook dat laatste forceren op CAS3 helpt niet)
- Ander moederbord (eerst Asus P2B, toen Asus P3B-F)
- Andere voeding (eerst SevenTeam 235 Watt, toen Enermax 330 Watt)
- Andere PIII (eerst PIII 600, katmai, daarna PIII 450, ook katmai)

FSB netjes op 100 MHz, dus niet overklokt. PIII is voorzien van SECCII Golden Orb koeler en wordt dus (voor PIII Katmai begrippen ) met 50 °C max niet heet. Systeem kast heeft 1 intake en 1 exhaust 80x80 mm fan.

CPU Stability tester kan uren en uren blijven draaien om uiteindelijk een 6/6 Rock Solid waardering toekennen.

Crashes treden op bij Homeworld Cataclysm, Half-Life Counterstrike en Quake 3 Arena. 3D Mark 2000 benchmark blijft slechts héél af en toe hangen, MadOnion''s Xlerate Benchmark/Update demo hangt bijna gegarandeerd wanneer het ruimteschipje door de vallei heen vliegt...

Asus P2B moederbord = revisie 1.04, BIOS is versie 1012. Videokaart heeft officiële Detonator 3 drivers. OS = Win 98 met DirectX 7a. (verder zit er een 56k6 modem in het ISA slot, in in de PCI sloten een 3Com 10/100 Mbit NIC en een Terratex Xlerate Pro geluidskaart.) Ook daarvan zijn de drivers recent.

Is er iemand die misschien weet wat ik nog kan proberen, op het kopen van een nieuw mobo+CPU na ??

[edit: revisie nummer verbeterd, is 1.04, en dus niét 1.02]

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

• collin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-05 17:08

collin

Who da man !!

Je CPU is rocksolid, maar als je iets grafisch doet, hangt ie dus. lijkt me overduidelijk dat je videokaart het niet trekt. Er zijn ook wel wat problemen geweest met de GF2 MX met hitte (een bepaald model van creative is uit de handel gehaald bij mycom iig). Haal anders zo''n blue orbje ofzo om je vidkaart te testen. Onderklok hem anders ook even om te kijken of dat helpt. Is het in je kast erg heet? zorg voor een goede airflow. Suc6 ermee

Mijn iRacing profiel

• collin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-05 17:08

collin

Who da man !!

O ja: zet ook 4x AGP uit, is een heel klein verschil met 2x, maar scheelt een hoop in stabiliteit (met VIA chipsets wel, weet niet of dat met de BX ook zo is, is misschien een poging waard).

Mijn iRacing profiel

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Topicstarter
Systeem kast heeft 1 intake en 1 exhaust 80x80 mm fan.
... dus systeemtemperatuur is dik in orde.
De Asus V7100 GeForce 2 MX heb ik voorzien van een 40x40x10 mm fan, dus die wordt ook actief koel gehouden.

En verder: het is een Asus P2B/P3B-F, dus met een i440 BX chipset, die hebben geen AGP4x ondersteuning.

De GF2MX testen op andere kloksnelheden maakt niet uit: kaart staat nu op 200/200, en hij kan uren doorgaan als er niet veel textures geswapped worden. Texture swapping gaat via de AGP bus, en die is gewoon 66 MHz, daar maakt de core/mem snelheid van de videokaart geen verschil in.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Verwijderd

Hmm, lastig probleem,
zeker gezien het feit dat je bijna al alles geprobeerd hebt.

Het lijkt er dus op dat hij vastloopt als het systeem textures gaat swappen via de AGP-bus. Misschien toch een geheugenprobleem.
Wat gebeurd er als je gaat gamen op lage resolutie op 16 bit ?

Heb je al een biosupdate geprobeerd? Installeer DirectX8, update Vgart driver etc.

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Topicstarter
Op donderdag 22 februari 2001 13:04 schreef bastard het volgende:
... Misschien toch een geheugenprobleem.
Wat gebeurd er als je gaat gamen op lage resolutie op 16 bit ?

Heb je al een biosupdate geprobeerd? Installeer DirectX8, update Vgart driver etc.
Q3A speel ik op 32 bit kleur, met 16 bit textures. Dat betekent dat het AGP traffic nog steeds 16 bits textures swapped.

Bios update is er niet voor de P2B, de meest recente BIOS is 1012, en die zit er al op.

DirectX 8, zou dat uit kunnen maken denk je ? Alle spellen die het probleem vertonen zijn DX7 of DX7a.

Sinds wanneer zijn er nieuwe vgart drivers voor de BX chipset :?

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Op donderdag 22 februari 2001 12:34 schreef collin het volgende:
O ja: zet ook 4x AGP uit, is een heel klein verschil met 2x, maar scheelt een hoop in stabiliteit (met VIA chipsets wel, weet niet of dat met de BX ook zo is, is misschien een poging waard).
De BX chipset ondersteund geen AGP 4x ....

Probeer eens met nvmax wat dingen te veranderen zoals SBA enzo ...

Heb je trouwens al andere video drivers geprobeerd ? (Dat is het eerste wat ik had gedaan).

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

Verwijderd

In de Asus P2B-F en P3B-F zit een hardwarefout waardoor die kan vastlopen als er grote blokken data worden getransporteerd. Het probleem doet zich vrij frekwent voor in Photoshop en Adobe heeft daar ook een officieel statement over: http://www.adobe.com/support/techdocs/2256a.htm. Van Asus'' kant is daar echter nooit enige reaktie op gekomen.
Doe eens een search op http://groups.google.com/ naar de begrippen P2B-F P3B-F en Photoshop en je zal snel merken waarover ik het heb. Photoshop is natuurlijk geen game, maar misschien dat jouw case hier wel gerelateerd aan is.

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Topicstarter
* JumpStart buigt voor MrOisO

Eindelijk! Het kan bijna niet anders meer zijn.
The electrical problem on the affected motherboards is triggered by computer operations that use the pathway (called a bus) between the processor and the RAM for an extended number of microseconds. This problem can be triggered by the operating system or other applications; however, it often appears when using Photoshop because few other applications move memory as rapidly as Photoshop does.
... Quake 3 Arena, in level Q3DM12 dus ??

Zie ook:

[url="http://www.turbotech.ch./articles2000/000815-p2bls_rework.html"]http://www.turbotech.ch./articles2000/000815-p2bls_rework.html[/url]

Verwijderd

Dat wordt solderen Jumpje ;). Koop gewoon een nieuw mobo zal ik zeggen.

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-08 23:59

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

gewoon in je bios system performances van optimal veranderen in normal

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Topicstarter
E-mail van de auteur van de TurboTech site:
Thank-you for your email. :)

It seems that your problem is not related to the overshoot bug, specially because you have rev. 1.04, which is supposed to have the fix already done. Seems to have something to do with the AGP port or drivers.
KUT, oftewel, misschien te vroeg gejuicht :(

Voor wat betreft de andere reacties:
Dat wordt solderen Jumpje ;). Koop gewoon een nieuw mobo zal ik zeggen.
Nieuw mobo = fl. 350+ 1 keer 10 µF of 22 µF Tantaal condensatortje, plus 1 keer 100 nF keramisch condensatortje kost misschien een paar piekies. Factor 50 tot 100 goedkoper dus. Maar ja, het is nog maar de vraag *OF* dit het probleem is.
gewoon in je bios system performances van optimal veranderen in normal
Knappe jongen als jij me de settings aan kan wijzen in BIOS versie 1012 van een Asus P2B moederbord. Het is géén VIA chipset!

• Kookie
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
He, hier heb ik ook last van. Benchmarking en zo gaat allemaal prima. Alleen als ik ga unrealen loopt het spel vast om de zoveel tijd. Begin erg irritant te worden.

Mijn specs zie hieronder. Zou dit kaartje allemaal toch wel moeten trekken.

Zijn er meer mensen met dit probleem? En kan ik hier iets aan doen?

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Topicstarter
Erhh, Kookie, wat jou probleem ook is, jou systeem is niet gebaseerd op een i440BX chipset, of een Pentium III, laat staan dat het om een P2B moederbord gaat.

Mijn eerste reaktie op jou probleem is: zet je systeemkast eens open, misschien loopt de temperatuur te hoog op.

En anders: Join een UT sessie als spectator en ga in een hoekje staan zodat er geen nieuwe textures in beeld komen en er dus geen textures geswapped hoeven worden. Dan weet je of het een AGP/BUS probleem is.

* JumpStart kan uren UT spelen zonder problemen.

UT gebruikt kennelijk nooit zoveel textures. dat het een gedeelte in normaal RAM moet opslaan --> dus ook nooit veel AGP traffic.

Verwijderd

Heb je al geprobeerd alles opnieuw te installeren of andere drivers te gaan gebruiken?

Ik denk persoonlijk dat AGP traffic ook niet echt het probleem is, aangezien je het ook bij CS hebt en die is niet echt belastend voor je AGP bus :).

Format c: >:)

Verwijderd

Hmmmmmmm wat voor voeding gebruiken jullie ?
Voor een P3 (intel) systeem, mag je geen voeding problemen verwachten, maar 250Watt is zeker icm GeforceX het minimum...

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Topicstarter
Op vrijdag 23 februari 2001 14:40 schreef syntony het volgende:
Heb je al geprobeerd alles opnieuw te installeren of andere drivers te gaan gebruiken?
Ik ben niet ZO dom, dank je ;) Natuurlijk heb ik verschillende drivers gebruikt en een ''verse'' Win 98 installatie gebruikt.
Ik denk persoonlijk dat AGP traffic ook niet echt het probleem is, aangezien je het ook bij CS hebt en die is niet echt belastend voor je AGP bus :).
OK, ''Figure this one out!''

Start Quake 3 Arena
/s_maxclients 10 //genoeg plek voor bots
/devmap q3dm12 //een van de meest zware maps
/team specator //zelfmoord/spectator mode
/fraglimit 0 //Laat ze maar lang doorgaan
/timelimit 0 //idem

Nu 8 bots oproepen. (met allemaal een andere skin, zodat er nog extra textures geladen moeten worden) Doe maar Nightmre! niveau.

Eerst: als spectator in een hoekje blijven staan. De bots kunnen nu letterlijk uren hun gang gaan, systeem loopt NIET vast.

Daarna: als spectator een van de bots volgen. Binnen een paar minuten is het *FREEZE*.

Ter controle:

/devmap q3dm7 //kleinere map, minder textures
Zelfde procedure: spectator, 8 bots op Nightmare! skill oproepen, allemaal met andere skin.

Dit heb ik een paar uur door laten gaan todat er in totaal meer dan 2000 frags gemaakt werden, waarbij ik als spectator willekeurig een bot volgde.

Dus: kleine map, weinig textures: geen crash, grote map, veel textures: wel crash, overige dingen onveranderd.

Rara, wat is hier dan aan de hand ??

Verwijderd

Argh, ik zie al dat je verschillende PSU''s geprobeerd hebt...

Verwijderd

Ik denk dat wellicht je CPU of AGP niet voldoende voltage krijgt ?

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Topicstarter
Op vrijdag 23 februari 2001 14:50 schreef Cronik het volgende:
Hmmmmmmm wat voor voeding gebruiken jullie ?
Voor een P3 (intel) systeem, mag je geen voeding problemen verwachten, maar 250Watt is zeker icm GeforceX het minimum...
Tsja, GeForce 2 MX gebruikt maar iets van 6 watt, minder dan de helft van een originele GeForce 256. Dat waren pas stroomvreters.

Maar om je vraag te beantwoorden: de voeding is NIET het probleem. Ik heb namelijk een Enermax 330 Watt voeding te leen gehad om te testen. De freeze kwam net zo snel als met mijn eigen 235 Watt Seventeam voeding.

Verwijderd

Heb je ook al eens een 3DMARK testje uitgevoerd ? Als deze ook niet lukt, dan weet ik uit mijn ervaring dat je CPU niet voldoende Power krijgt...

Verwijderd

Ligt het niet aan slechte geheugen?

Probeer eens te testen door op verschillende schermresolutie te gamen.

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Topicstarter
Op vrijdag 23 februari 2001 14:59 schreef Cronik het volgende:
Heb je ook al eens een 3DMARK testje uitgevoerd ? Als deze ook niet lukt, dan weet ik uit mijn ervaring dat je CPU niet voldoende Power krijgt...
V I/O staat al op 3,6 volt i.p.v. 3,3 volt.

Ik snap niet hoe een CPU niet genoeg vermogen kan krijgen als een paar uur Full Load wel kan in een klein level, en niet meer in een groot level... CPU load is er niet minder om.

Verwijderd

ik bedoel ook eigenlijk niet of je voeding zwaar genoeg is, maar of de stroom (voeding) naar je CPU, iets van 1.6 of 1.7 of 2.x Volt(what ever) voldoende is ?

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Topicstarter
Op vrijdag 23 februari 2001 15:00 schreef Angel het volgende:
Ligt het niet aan slechte geheugen?
- Ander geheugen (eerst 2x 64 MB PC100 CAS3@CAS2, toen 1x 128 MB PC100 CAS2. Ook dat laatste forceren op CAS3 helpt niet)
Nee dus. Van CAS2 terug naar CAS3 maakt geen flikker uit.

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Topicstarter
Op vrijdag 23 februari 2001 15:01 schreef Cronik het volgende:
ik bedoel ook eigenlijk niet of je voeding zwaar genoeg is, maar of de stroom (voeding) naar je CPU, iets van 1.6 of 1.7 of 2.x Volt(what ever) voldoende is ?
Het gaat om een PIII 600 Katmai, die krijgt dus 2,05 volt door z''n donder. Processor is niet overklokt, dus zou allemaal voldoende moeten zijn. Dat de CPU uren aan CPU Stability tester overleeft (6/6 Rock Solid) bevestigt dit. Urenlang stresstesten met Q3A overleeft ''ie ook (kleine map, dynamisch, grote map alleen statisch: op een vaste plek)

Alles wijst erop dat het vele busverkeer de boosdoener is.

Verwijderd

probeer een andere merk moederbord
mischien komt t echt door asus.

Verwijderd

Hmmmmm heb je ook al een andere video kaart geprobeerd ? Geforce 2 of andere TNT kaarten ofzo ?

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Topicstarter
Hee, luitjes, ik stel al jullie feedback op prijs hoor, maar godsamme, léés eerst even goed alsjeblieft !!
Geprobeerd:

- andere videokaart (zelfde type, nl.: Asus V7100 GeForce 2 MX)
- Ander moederbord (eerst Asus P2B, toen Asus P3B-F)
- Andere voeding (eerst SevenTeam 235 Watt, toen Enermax 330 Watt)
- Andere PIII (eerst PIII 600, katmai, daarna PIII 450, ook katmai)
JA!, ram gechecked, JA!, voeding gechecked en JA!, ook andere vidkaart geprobeerd.

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 19:56
Zet je AGP eens op 1x ipv. 2x. Ik heb een set-up die veel op die van jou lijkt. Ik heb een P2 350 met een P2B en een V7100/T GF2 MX. Ik heb toen GeTune gedownload (bij tweakfiles oid) en daarmee AGP op 1x gezet. Hij loopt nu superstabiel op 200/210 maar wel AGP 1x.

Verwijderd

Op vrijdag 23 februari 2001 16:19 schreef biobak het volgende:
Zet je AGP eens op 1x ipv. 2x. Ik heb een set-up die veel op die van jou lijkt. Ik heb een P2 350 met een P2B en een V7100/T GF2 MX. Ik heb toen GeTune gedownload (bij tweakfiles oid) en daarmee AGP op 1x gezet. Hij loopt nu superstabiel op 200/210 maar wel AGP 1x.
Ik wilde dit ook net voorstellen, want behalve dit weet ik het ook niet meer. Alleen mijn config is net iets sneller dan de jouwe. Mijn CL Gefroce 2 GTS draait zonder problemen in AGP 2x op mijn BE6-2 met Celly2 927 MHz. Het zal wel aan de MX liggen denk ik.

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Topicstarter
Nee, het is niet de videokaart. Mijn V7100 GeForce 2 MX doet zonder enige problemen 200/200 MHz core/mem. Maar, ook als ik ''em terugklok naar 150/150 dan is een paar minuten Q3DM12 nog steeds een garantie op mijn systeem te locken.

Net nog getest (weer Quake 3 Arena) : 8 bots op nightmare mode in q3tourney2, na 30 minuten maar gestopt. Daarna q3tourney4, waarin héél veel multitexturing zit, ook dit ging 30 minuten door zonder problemen. Ook maar stopgezet. (dit met m''n GeForce 2 MX op 200/200 MHz core/mem.)

Daarna weer even -ter controle- q3dm12 en binnen 2 minuten hing het systeem.

Met GeTune AGP op 1x zetten heeft geen donder uitgemaakt, ook hier hing het systeem binnen 2 minuten in q3dm12. :(

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Topicstarter
... k''ben benieuwd, heb zojuist een e-mailtje gestuurd naar Asus USA tech support. Ik zie verder wel wat ze erover te zeggen hebben...

Verwijderd

Probeer in je BIOS je aperture size eens aan te passen. Zet hem eerst eens op 4, daarna steeds hoger tot ie stabiel wordt.

Toen ik nog een BX + P3-450 had die op 600 draaide (4,5*133) kreeg ik door de hoge AGP-bus ook dit soort problemen die overigens bij welke map dan ook snel zichtbaar werden door crashes. Aperture size verlagen kostte wel een paar fps, maar werkte wel.

Ik zette hem uiteindelijk 16 geloof ik, met die waarde was hij nog stabiel.

Als dat niet werkt, probeer eens AGP-sidebanding af te zetten. Dat doe je met Direct X diagnostics (ja lijkt vreemd maar werkt echt). Bij is dat C:\WINDOWS\SYSTEM\DXDIAG.EXE,maar hij kan ook op andere plaatsen staan. Ga naar de display-tab en druk op disable bij AGP-texture-acceleration (sidebanding dus). Probeer het nog eens. Probeer dit ook eens icm aperture size 4.

Als ZELFS dat niet lukt, vraag ik me af of het niet aan Q3 ligt (ik weet zo even niet meer of je het ook bij andere spellen hebt, dacht het dus niet). Probeer eens te experimenteren met je com_heapsize e.d. geheugencommando''s door de kleiner (en misschien groter?) te zetten.

Hoop dat dit helpt!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Topicstarter
Eén ding is zeker: dit ligt niet aan Quake 3 Arena. Locks treden ook op bij

- Rally Championship 2000 (met of zonder A3D 2.0, Direct3D)
- Dethkarz (geen A3D 2.0, Direct3D)
- MadOnion''s XLerate demo/benchmarker (Direct3D ?)
- Half-Life Counterstrike (met of zonder A3D 2.0, OpenGL én Direct3D)
- Homeworld Cataclysm (geen A3D 2.0, OpenGL én Direct3D)
- Quake 3 Team Arena (geen A3D 2.0, OpenGL)

AGP aperture heb ik ook al getest op 4 Mb. Maakte niets uit.

Sidebanding *ZOU* heel misschien nog uit kunnen maken, al denk ik zelf niet dat dat nog reeël is. Alles is binnen specificatie, bus loopt gewoon op 100 MHz, AGP poort dus gewoon netjes op 66 MHz. Sidebanding zou dus gewoon aan moeten kunnen staan.

Verwijderd

Gewoon proberen zou ik zeggen :), anders heb je gewoon een bagger computer :)

Verwijderd

:)

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Topicstarter
Op maandag 26 februari 2001 12:29 schreef syntony het volgende:
Gewoon proberen zou ik zeggen :), anders heb je gewoon een bagger computer :)
- PIII 600 Katmai (512 Kb L2 cache, Slot 1)
- Golden Orb SECC II koeler
- Asus P2B rev. 104
- 1x 128 Mb double sided SDRAM, PC100 rated CAS2
- Quantum Fireball LM 20,5 Gb HD
- AOpen 48x CD-rom drive
- Asus V7100 GeForce 2 MX @200/200 core/mem
- TerraTec Xlerate Pro geluidskaart
- 3Com 3C905-TX 10/100 Mbit Netwerkkaart
- 56k6 Wisecom interne modem (Rockwell chip)
- 2x 80x80 mm case fans
- 2x 40x40 mm HD fans

Alles is netjes binnen specificatie, behalve de videokaart. Als iemand me kan aantonen of hier "bagger" componenten inzitten die het probleem zouden kunnen veroorzaken, dan hoor ik het graag.

• Lord-M
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 20:42
Ik heb een zelfde soort probleem op mijn pc (zie signature voor specs)... PC hangt als ik bv een intensief potje Q3 aan het spelen ben. Ik ben echter een beetje met de detonator drivers aan het swappen geweest en wat blijkt nu, bij versie 6.31 heb ik nergens last van. Bij bijna alle versies boven 6.31 blijft de pc direct na het starten van Q3 of na een tijdje spelen hangen...

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Topicstarter
Op maandag 26 februari 2001 13:28 schreef Lord-M het volgende:
... Bij bijna alle versies boven 6.31 blijft de pc direct na het starten van Q3 of na een tijdje spelen hangen...
Bij mij is het zeer duidelijk afhankelijk van de grootte van de texture-set. Als alle textures lokaal op de videokaart passen (of wanneer je op één en dezelfde plek blijft, zodat er geen textures geswapped hoeven worden) dan is Quake 3 Arena 100% stabiel.

Ik heb getest met de 5.xx die origineel door Asus met de V7100 geleverd werd (5.81 meen ik), de 6.18 (zowel Asus als nVidia reference), 6.31 (idem, zowel Asus als reference) en 6.50 (alleen de nieuwe officiele Detonator 3 Drivers.) De systeem freeze treedt nog steeds op wanneer de bus zwaar belast wordt...

Verwijderd

Misschien voeding probleem.

Ik heb ook ooit wel eens een dergelijk probleem meegemaakt, bleek achteraf na een lange tijd kutten en navraag bij leverancier, dat het type vid.kaart(Diamond viper) niet goed met het betreffende mainbord wilde werken. :(
Misschien werkt die GF2 MX wel niet goed met bepaalde revisie P2B''s ?

Hoe weet je nou trouwens zeker dat hij gaat texture swappen, bij een beetje normaal rondlopen op redelijke resoluties wordt er heus nog niet ge-texture-swapped hoor. Pas bij hoge resoluties+veel kleuren.

Verwijderd

Het spelbederf is toch niet aanwezig. Je speelt gewoon op een lagere resolutie. Ik vind persoonlijk wel dat je erg zeker bent van je zaak en volgens mij ben je dat wel vaker ;).

Andere MX-jes die ik heb zien werken hebben totaal geen probs met bovengenoemde spellen met die instellingen.

Dus of je mobo is verrot, of je cpu wordt te heet ondanks Gorb of je videokaart is verrot. Stop je eigen MX eens in een andere compu. Als je wilt mag je heus nog wel op bezoek komen bij je oude huisgenootjes hoor ;)

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Topicstarter
... Als je wilt mag je heus nog wel op bezoek komen bij je oude huisgenootjes hoor ;)
*ROTFLMAO* :) Moet ik idd eens doen ja ;)
Je speelt gewoon op een lagere resolutie.
Werkte dat maar :( Ik heb zelfs vastlopers gehad op FASTEST settings.
of je cpu wordt te heet ondanks Gorb
50°C max... Dan had die andere CPU geen problemen moeten tonen (ook freeze) en dan had CPU Stability tester toch problemen aan moeten tonen bij die PIII 600 lijkt me. :?
Stop je eigen MX eens in een andere compu.
Heb ''em getest op een Duron 650@900/Asus A7V: probleemloos.
Ik vind persoonlijk wel dat je erg zeker bent van je zaak en volgens mij ben je dat wel vaker ;)
Touché :) Maar in dit geval ben ik zeker van m''n zaak omdat ik écht al bijna alles geprobeert heb.
Mijn CL Gefroce 2 GTS draait zonder problemen in AGP 2x op mijn BE6-2 met Celly2 927 MHz.
... klinkt als de PC van ene S.K.L. ;)

Verwijderd

Conclusie die ik nu eigenlijk wel kan trekken is dat je mobo gewoon brak is :). DAt wordt een nieuwe >:)

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Topicstarter
Op maandag 26 februari 2001 16:13 schreef bastard het volgende:
Misschien voeding probleem.
Als freezes zelfs optreden wanneer er een 330 Watt Enermax voeding aanhangt ?
Ik heb ook ooit wel eens een dergelijk probleem meegemaakt, bleek achteraf na een lange tijd kutten en navraag bij leverancier, dat het type vid.kaart(Diamond viper) niet goed met het betreffende mainbord wilde werken. :(
Misschien werkt die GF2 MX wel niet goed met bepaalde revisie P2B''s ?
Asus moederbord met Asus videokaart... Wie weet, het zou kunnen, maar lijkt me niet waarschijnlijk. Ik heb via searchengines ook niets kunnen vinden over incompatibility tussen deze 2.
Hoe weet je nou trouwens zeker dat hij gaat texture swappen, bij een beetje normaal rondlopen op redelijke resoluties wordt er heus nog niet ge-texture-swapped hoor. Pas bij hoge resoluties+veel kleuren.
Q3DM12 is berucht vanwege z''n grootte. Juist in dit level hebben videokaarten met 64 MB Ram een voordeel. Wat zegt dit over de hoeveelheid textures in dit level ? Dat het niet in 32 MB past. Waar blijven de rest van de textures ? In je systeem RAM. Loop je door zo''n groot level, dan worden regelmatig andere textures doorgesluisd naar videokaart.

Blijf ik in Q3DM12 stilstaan, dan hangt m''n computer niet, ga ik echter rondlopen in q3DM12 dan gaat het fout.

Het zou bijvoorbeeld kunnen dat al dat spiegelen in dat level (multitexturing, o.a. de deuren) problemen geeft, maar er gaat niets fout in Q3Tourney4 wat bijna alleen maar uit multitexturing bestaat. Kan het dus ook niet zijn.

• Delta2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08 09:31
Hey JS,
Ik zit volgens mij met hetzelfde probleem. Ik denk dat ik maar eens de overige opties (zijn die er nog ???) ga uitproberen.
Zodra ik iets uitvind laat ik het je wel meteen horen via ICQ.
(vreemd UT liep bij mij vandaag 2 uur lang goed, normaal kapt ie er al tussen de 1 a 10 min mee).

Greetz,
Delly

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL == DRIVER_IRQL_IS_SUPERIOR :)

Verwijderd

Ik heb ondertussen wel een nieuw moederbord en meer geheugen erbij gekregen :o. Je temp van je proc is wel lekker hoog.

Je Katmai wordt 50 graden, de mijne geeft blauwe schermen als ie daar in de buurt komt. Hij draait nu rond de 46-47 graden zonder enige lockup in wat dan ook. Extra koeling kan wel maar maakt weer meer herrie.

Probeer eens toch je processor meer te koelen. Een zwaarder level vraagt misschien net dat kleine beetje meer van je processor waardoor ie vastloopt.

Je voeding moet genoeg zijn lijkt mij, maar je kan het nog overwegen te testen.

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Topicstarter
Op maandag 26 februari 2001 18:13 schreef syntony het volgende:
Je temp van je proc is wel lekker hoog.

Je Katmai wordt 50 graden, de mijne geeft blauwe schermen als ie daar in de buurt komt. Hij draait nu rond de 46-47 graden zonder enige lockup in wat dan ook. Extra koeling kan wel maar maakt weer meer herrie.

Probeer eens toch je processor meer te koelen. Een zwaarder level vraagt misschien net dat kleine beetje meer van je processor waardoor ie vastloopt.

Je voeding moet genoeg zijn lijkt mij, maar je kan het nog overwegen te testen.
Nogmaals, met die CPU is niets mis, want:

- Overleeft uren CPU Stability Tester om tot 6/6 Rock Solid score te komen.
- Kleinere levels Q3A kunnen eindeloos geloopt worden. (*)
- Die 50°C is Full load met case-fans UIT. (worst case scenario)
- Case-fans aan (wanneer ik aan het gamen ben) --> max 46°C
- PIII = spec. 2,05 V-core i.t.t. jou 1,65 V-core celermine: kan dus zoiezo meer hebben.

Jou CPU loopt op 9x103 Mhz, da''s meer dan 50% overklokt. De mijne is niet overklokt, dat maakt voor maximum toelaatbare temperatuur natuurlijk veel uit.

(*) fraglimit + timelimit op 0 met 2, 4 of 8 bots op willekeurig skill level. Kan uren doorgaan zelfs zonder case-fans aan. Als de CPU het probleem zou zijn, hoe kan dit dan ?

Heb trouwens ook getest door een grote tafelventilator op mijn moederbord te mikken. Mocht -op standje MAX- ook niet baten.

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Topicstarter
Op maandag 26 februari 2001 19:18 schreef syntony het volgende:
Conclusie die ik nu eigenlijk wel kan trekken is dat je mobo gewoon brak is :). DAt wordt een nieuwe >:)
Ja, DAT of dus toch nog dit: Asus P2B-LS rev 1.02 mod.

Moet alleen nog erachter komen of dit ook nog bij een P2B revisie 1.04 zin heeft. Ik wacht nog steeds op antwoord op een paar e-mailtjes. Ik heb de benodigde condensators al liggen. Als het idd nog kan werken dan ga ik mijn mobo wel modden, garantie heb ik er toch niet meer op. 8-)

Verwijderd

Doen en dan hoor het wel :)

Verwijderd

Jaag er trouwens nog meer stroom doorheen. Tot 2.3 moet goed gaan. Misschien is ie dan ook wel stabieler.

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Topicstarter
Op maandag 26 februari 2001 23:24 schreef syntony het volgende:
Jaag er trouwens nog meer stroom doorheen. Tot 2.3 moet goed gaan. Misschien is ie dan ook wel stabieler.
Waarom ? immiddels wel duidelijk dat de CPU stabiel genoeg is. Ik heb wél V I/O van 3,3 volt naar 3,6 volt gezet, maar dat helpt ook geen kont. :r

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Topicstarter
... Het einde van deze saga...

Ik heb met iemand kunnen ruilen die een PII 350 had. Hij z''n PII op mijn P2B plankje, ik zijn plankje (MSI 6163 Pro) gekregen om mijn PIII 600 op te zetten.

RESULTAAT: Van alle problemen af!.

Q3DM12 heeft 5 uur achter elkaar overleefd, waar ''ie het op mijn P2B nog geen 2 minuten zou uithouden.

MadOnion''s XL-r8r kwam op m''n P2B niet voorbij de scene met lasers die op dat ruimteschipje vuren, nu (met die MSI plank) loopt ''ie de XL-r8r probleemloos.

(En de P2B met die PII 350 heeft na uren CPU Stability tester 6/6 Rock Solid gehaald.)

[Sarcasm Mode]
DANK JULLIE WEL ASUS, voor die GEWELDIGE TECH SUPPORT... Klinkt als LACK of SUPPORT.
[/Sarcasm Mode]

Zowel tsd@asus.com als tsd@asus.com.tw geprobeert, geen resultaat, en ze hebben het lef om "No known issues" te melden voor P2B moederborden.

Ik denk nu wel 2 keer na voordat ik aan Asus hardware ga.

(Sorry voor deze cross-post, maar bij deze heb ik netjes 2 threads afgesloten die over mijn hardware probleem gingen.)

Pagina: 1