Toon posts:

[BC3] tv-kaart kopen , welke?

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik wil binnenkort een tv-kaart kopen , waar ook radio en teletekst op zit. Zit er op de meeste tv-kaarten ook een tv-out?(die sommige videokaarten ook hebben)

Welke tv-kaart kunnen jullie me aanraden?

Alvast bedankt,

Stefan.

Verwijderd

ik heb hauppage kaart
werkt ook op kt133 chipset... ben zeer tevreden

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 21-08 12:12
Pinnacle (Miro) PCTV Pro... Is gewoon de beste, ik heb hem al een half jaartje en ben er echt supertevreden mee...:) Heeft Stereo TV, stereo FM, remote en teletext...

De meeste TV kaarten hebben geen UIT-gang... De Miro heeft WEL twee ingangen...

• phaedrus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-08 20:29
Ik heb een Hauppauge WinTV en die doet het gewoon heel lekker.
Ik heb ongeveer een jaar geleden de Hauppauge en Pinnacle uitgebreid kunnen uitproberen en toen vond ik de hauppauge software beter, hardware verschilt amper.
Ik geloof niet dat er TV kaarten met TV-out bestaan.

• picobyte
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-05-2025

picobyte

MhIHIHI!

Nee, ik zie ook het nut niet om een TV aan een TV kaart te hangen :?
Er zit immers reeds een prachtige tuner in je TV toestel :)
Anders zou het ook een monitor heten >:)

Powered bij meergranenbrood.

Verwijderd

Pinaccle pctv rave, goedkoop kaartje maar bevalt me prima, lekker mtv kijken onder ''t surfen :7

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 21-08 12:12
Op maandag 19 februari 2001 11:26 schreef tineau het volgende:
Pinaccle pctv rave, goedkoop kaartje maar bevalt me prima, lekker mtv kijken onder ''t surfen :7
Ja, met mono klotegeluid. Ik heb ook een rave gehad (voor m''n pro). De beeldkwaliteit is hetzelfde alleen het geluid bij de rave vind ik brak. Gewoon de Pro kopen, dan heb je tenminste stereo...;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een tv-kaart want dan ik natuurlijk tv-kijke maar ik vind het ook wel leuk om bijvoorbeeld een dvd op mn tv te zien. Daarvoor zou tv-out op zo''n tvkaart mmooi zijn.

Verwijderd

Topicstarter
zijn er nog meer mensen die hier een oordeel over hebben?

• jeepey
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:03
Voor zover ik weet zitten in de hauppage en Miro kaarten vergelijkbare tuners. Zelf heb ik me er ''n half jaar geleden in verdiept en uiteindelijk de Miro PCTV Pro gekocht.

Ben er nog steeds erg tevreden mee :)

Vertalen.nu

Verwijderd

Maar hoe zit dat tegenwoordig nu met decoderen van gecodeerd tv signaal?
zoals, mr. ZAP, moviehouse, canal+. cinenova enz.
Is er voor dit doel ook een voorkeur wat betreft speciaal tv-kaartje?

Verwijderd

geen PCTV Rave! Ik heb er onnoemelijk veel problemen mee! Let wel: IK; maar volgens mij
zijn er nog veel meer...

Verwijderd

Topicstarter
Hebben er nog meer mensen problemen met de Rave??

• Genius2000
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-12-2025
Wel opassen met ASUS-moederborden. Deze hebben een VIA-chipset die regelmatig voor problemen zorgt!!!

Zo zal de Pinnacle PCTV regelmatig de computer freezen. De Pinnacle helpdesk staat vol met reclamaties over mensen die hun PCTV niet aan de praat krijgen.

Genius2000

Verwijderd

Ik was eigenlijk van plan een ''Rave'' te kopen, maar ik hoor nu dat er mensen zijn die er problemen mee hebben. Wat voor problemen zijn dat? En hoeveel mensen hebben er problemen mee?

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
let wel op

Ik heb een Ipinnacle Studio PCTV (usb)

MONO, 640 bij 480 (HEEL ERG LELIJK), en hangt vaak

ik raad je aan om eerst te kijken naar de beeldkwaliteit, want dat is belangrijk

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

koop de pctv pro werkt perfect :7

Verwijderd

maar wel duurder :(

Verwijderd

Ik heb een Hauppauge TV kaart. Opzich perfecte kaart, alleen de driver ondersteuning voor Win2k is ZWAAR klote! Ik kan het er niet fatsoenlijk opkrijgen en moet eerst één of andere vage patch installeren ofzo. Ook heb ik ooit eens de software geïnstalleerd, bleef mijn pc hangen tijdens het booten van win2k :?:?
En ohja, het beeld is minder ''soepel'' dan in win98, het loopt schokkeriger lijkt het wel. In win98 is het heel vloeiend en roelt het!

• _FiReFoX_
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-06-2025
Ik heb de rave, loopt alleen vast als je tijdens het tv kijken de surround mixer wil openen. Voor de rest vind ik het wel een aardig kaartje, heb wel wat kleine probleempjes ermee gehad, maar die waren vaak op te lossen door de updates te installeren.

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:53
ikzelf ga ook binnekort z''n tv kaartje aanschaffen, en die PCTV pro interesseert me ook wel.

ik heb ene a7v mobo, en ik heb even op de site gesurfd, en ze zeggen daar ook dat je voor dat type mobo ene patch ahtig iets nodig heb.

kijk hier voor de lijst van moederborden die de patch nodig hebben

en hier kan je die patch neerhalen[url="http://ftp://ftp.pinnaclesys.de/driver/pc/extras/ActualPPE.htm"]ftp://ftp.pinnaclesys.de/driver/pc/extras/ActualPPE.htm[/url]

Verwijderd

al zou de tvkaart een tvout hebben betekent dat nog niet dat je daarmee dvd kunt afspelen op je tv. En zowiezo zijn die niet te krijgen dus..

• debeer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07-07 14:32
Ik heb nog een PCTV pro te koop voor 175,-
mag je hem kopen.
Op maandag 09 april 2001 22:58 schreef Freezerator het volgende:
ikzelf ga ook binnekort z''n tv kaartje aanschaffen, en die PCTV pro interesseert me ook wel.

ik heb ene a7v mobo, en ik heb even op de site gesurfd, en ze zeggen daar ook dat je voor dat type mobo ene patch ahtig iets nodig heb.

kijk hier voor de lijst van moederborden die de patch nodig hebben

en hier kan je die patch neerhalen[url="http://ftp://ftp.pinnaclesys.de/driver/pc/extras/ActualPPE.htm"]ftp://ftp.pinnaclesys.de/driver/pc/extras/ActualPPE.htm[/url]

debeerzietzevliegen.nl

Verwijderd

PCtv pro is absoluut de beste als je in windows 2k wilt kijken.. Alleen jammer dat het venster alleen op de primaire monitor te zien is :(

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:53
mja, volgens mij heeeft de pctv pro gene afstandsbediening. dat is bij mij een voorwaarde, want dan kan ik me tv van me kamer af flikkeren
Pagina: 1