Toon posts:

[BC3] Cooldrive 4002

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey luitjes,<P>heb vandaag zo''n cooldrive 4002 binnengekregen voor mijn HD.<BR>Ik dacht.....lekker even mijn hd koelen en dat lekker stilletjes, NOT !<P>de ventilator aan de voorkant is best wel luid en ik vroeg me af of er een mogelijkheid is om dat een beetje te dempen.<BR>heb vroeger gehoord dat je Fannetjes naar een lagere voltage moet gooien waarbij je wel zelfde effect behoud.<BR>is dat hier ook van toepassing ???<P>nouja.....massjels mensen !

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Beter is het om de fan te schakelen op 7 volt! Hiervoor verander je de zwarte draad van de aansluitkabel. Die moet naar de rode aansluiting (van de psu plug). De rode aansluitsnoer zit op de gele aansluiting van de psu plug en die moet je laten zitten geel is altijd plus!)

cut&paste van een mailtje van Eynstein.
(of wil je het niet meer weten ;) )

Verwijderd

Ik heb er twee van die dingen.

Verwijderd

Ik heb ''m er weer uit gesloopd. Mij teveel lawaai.

Komt hoofdzakelijk door het filter dat erin zit tegen stofjes...haal die er maar eens uit, stuk minder herrie (en een stuk meer stof:9

Verwijderd

Heb de mijne eruit gesloopt, vond die hoge ''piep'' toon van die fan zeer irritant.
Met het kapje eraf is ie wel wat stiller.
Als je de fan op 7 volt zet koelt ie dan nog wel goed genoeg (toegevoegde waarde)?

//edit: Mad_cookie heeft em er ook al uit, haha.

• LiGHtNiNG!
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-08 18:09

LiGHtNiNG!

(tm) since 1985, build in &#03

Je moet er ook een Cheetah in stoppen, geen stille hd.. (dan hoor je die fan ook niet meer :+ )

Laat maar.. .

• hjs
  • Niet online

hjs

Volgens deze review koelt ie al redelijk als je de fan zelfs helemaal loskoppeld :D dus een fan op 7 volt zal nog ff beter doen dan geen fan ;)

Verwijderd

Voordeel:
- Goede cooling.
- Dempt harde schijf noise.
- Ziet er goed uit.

Nadeel:
- Aluminium "headsink" is te lang, past niet over moederbord heen.
- Luidruchtige fan.
- Klote alsluitstekkers, de "male" stekkers zijn te slap, je drukt het ijzer eruit als je er een "female" indouwt.

• Jabba
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-08 17:30

Jabba

Firkan

Dat gezeur altijd over herrie!

Die cooldrives koelen perfect en zien er goed uit wat wil je nou nog meer.
en de enige hd''s die je MOET koelen zijn hd''s die veel meer herrie maken dan die fan!

Verwijderd

Op vrijdag 18 mei 2001 15:28 schreef hjs het volgende:
Volgens deze review koelt ie al redelijk als je de fan zelfs helemaal loskoppeld :D dus een fan op 7 volt zal nog ff beter doen dan geen fan ;)
Ahum, zonder fan koelt ie zelfs ook best oke.
Misschien dat ik de mijne er dan maar weer eens in ga zetten, maar dan zonder die :rfan.

Kep dat ding ook al moeten ''bijzagen'' om em passend in m''n miditower te krijgen zonder dat m''n mobo gesplat werd.

Verwijderd

Op vrijdag 18 mei 2001 15:47 schreef Jabba het volgende:
en de enige hd''s die je MOET koelen zijn hd''s die veel meer herrie maken dan die fan!
Nope, mijn Seagate Barracuda 20,4 7200rpm kwam er niet bovenuit. Alleen is hij nu stuk.

Verwijderd

Op vrijdag 18 mei 2001 15:48 schreef Squeek het volgende:
Kep dat ding ook al moeten ''bijzagen'' om em passend in m''n miditower te krijgen zonder dat m''n mobo gesplat werd.
Yup, d''r zit bij mij ook een groot gat in.

• stunter
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:55
Heb gewoon de fan afgezet coolt hij nog steeds goed. Zit er over te denken om er een schakelaar tussen te zetten.

Verwijderd

Op de bovenste twee 5.25" dingen past hij wel, op de eerste heb ik de cd-rom, op de tweede en de derde zo''n cooldrive. Ter hoogte van de derde 5.25" zit ook wat spul op het moederbord.

• Overspeed
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03:05
Op vrijdag 18 mei 2001 15:36 schreef Guanoape het volgende:
Voordeel:
- Goede cooling.
- Dempt harde schijf noise.
- Ziet er goed uit.

Nadeel:
- Aluminium "headsink" is te lang, past niet over moederbord heen.
- Luidruchtige fan.
- Klote alsluitstekkers, de "male" stekkers zijn te slap, je drukt het ijzer eruit als je er een "female" indouwt.
Yep, en het kabeltje is bij mij eigenlijk tekort...

En dat dempen van de harde schijf noise, valt in het niets bij het extra lawaai door de fan...

Bij mij paste ie trouwens probleemloos in m''n miditower. :)

Er is in Nederland niets beter beveiligd dan de snelwegen m.b.v. mobiele flitsteams, flitspalen, (on)opvallende surveillance-auto's, etc. Als er in mijn huis wordt ingebroken, dan kan ik beter de A2 oprennen dan 112 bellen.

• Overspeed
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03:05
Op vrijdag 18 mei 2001 18:20 schreef Guanoape het volgende:
Op de bovenste twee 5.25" dingen past hij wel, op de eerste heb ik de cd-rom, op de tweede en de derde zo''n cooldrive. Ter hoogte van de derde 5.25" zit ook wat spul op het moederbord.
Bij mij:
Bovenste 5.25": brander
Middelste 5.25": CD-rom
Onderste 5.25": Cooldrive

Btw. heb jij 2 Cooldrives? :)

Er is in Nederland niets beter beveiligd dan de snelwegen m.b.v. mobiele flitsteams, flitspalen, (on)opvallende surveillance-auto's, etc. Als er in mijn huis wordt ingebroken, dan kan ik beter de A2 oprennen dan 112 bellen.

• hjs
  • Niet online

hjs

Op vrijdag 18 mei 2001 20:29 schreef Overspeed het volgende:

[..]

Bij mij:
Bovenste 5.25": brander
Middelste 5.25": CD-rom
Onderste 5.25": Cooldrive

Btw. heb jij 2 Cooldrives? :)
Ik heb juist bovenste cd-rom en onderste nu mijn brander, kan ie er mooi tussen in straks met mijn nieuwe 40gb ibm hd erin :P (koelt ie de brander ook nog een beetje mocht die een keer over uren gaan maken)

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik heb ook zo''n ding aangeschaft en dacht ook dat ik minder dB''s zou horen !! Het tegenovergestelde was waar: irritante hoge tonen produceert het fannetje. Het fannetje is een soort orgelpijp !!
Het fannetje van de HD-cooler heb ik nu uitgeschakeld, en heb ik een systeemfan aan de achterkant (boven de voeding) geplaatst.
Boven de HD-Coolermaster (geplaatst helemaal aan de bovenkant van de kast) heb ik een ventilator regelaar(temperatuur-sensor) voor de systeemfan geplaatst. Zo moet ik wel een goede Airflow hebben dacht ik.
Dat scheelt een hoop herrie !!

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

ik heb de originele fan vervangen door een fannetje van een 486 koeler:) scheelt een hoop en koelt goed

• Vrieskist
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-04 09:28
hmmz ik heb er ook 1 :)
hij maakt idd herrie, maar als je elke dag ff ut filtertje schoonmaakt, valt het wel mee. En hij koelt wel goed vind ik :)

en geef toe, dat frontje van dat ding staat errug stoer :P (8>

Verwijderd

Ik heb er één over nu.
Pagina: 1