Toon posts:

[BC3] Discussie: Realtek vs 3Com

Pagina: 1
Acties:
  • 283 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Sommige mensen :r van Realtek en zweren bij 3Com netwerkkaarten, anderen zijn er erg over te spreken en vinden 3Com alleen maar onnodig duur.

Persoonlijk heb ik absoluut geen problemen met mijn Acer ALN325 netwerkkaartje met Realtek chipset, voor 35 gulden heb ik een goedkoop en snel 100 mbit kaartje, voor een vergelijkbare 3Com betaal je minstens 3x zoveel. Mijn vraag dus, is dat het geld waard? :?

Graag jullie ervaringen hiermee en jullie mening.

• MP83
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-01 18:11
Voor thuisgebruik boeit het de meeste niet. Maar als jij veel gebruik maakt van je NIC, bijvoorbeeld in een servertje, zou ik zeker gaan voor een 3com omdat die gewoon veel minder processorbelastend is....

Verwijderd

Topicstarter
Staan er ook tests op internet waarin wordt bewezen dat een 3Com beter/sneller/efficienter werkt dan een Realtek?
Ben wel benieuwd naar het echte bewijs.

Verwijderd

Wel ik heb een fast etherlink XL van 3Com.
Heel duur maar goed tot nu toe.
Had wel een paar conflictjes met de SB maar heb nog wel wat andere geluidskaartjes liggen :)

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:14

4POX

Everybody is wired

Ik heb thuis een server met drie netwerk kaarten...

1. Intel -> kabelmodem
2. 3com 10/100 -> broertje & mij alleen inet verkeer
3. realtek 10/100 -> naar mij rechtstreeks.

Welke geeft problemen: GEEN !!!!...

Intel draait altijd
3com draait altijd
realtek draait altijd

Waarom heb je dan 3com kaarten , Nou: Ik kon die dingen cheaper krijgen dan realtek kaarten.. Daarom

AKA Rinkel weblog

• gcb
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-07 10:14

gcb

Ik heb ooit een setje van 2 Realtek 10 mbit combo kaartjes gekocht. Ik heb nu voor zeer weinig 10 3Com Etherlink II kaartjes gekregen. Die 3Com zijn echt veel fijner in DOS (Doom 2 en ROTT, wordt nog dagelijks gespeeld :))en gewoon ook in Win9x. Helaas werken ze niet in 2000.

Kortom. 3Com rulez. Maar zijn wel erg duur. En wat mij betreft: voor thuis kan je beter Realtek nemen; werkt redelijk, en is goedkoop.

Verwijderd

No problemz with realtek hiero :)

Verwijderd

WINNT MAG heeft in het verleden dit soort testen gedaan. Of ze nog op de site te vinden zijn weet ik niet maar de 3Com scoorden gem. tot 30% meer doorzet. Of het voor thuisgebruik veel uitmaakt ? Ik gebruik denk ik zo''n 60 3Com kaarten en ze werken altijd perfect met elk OS. Vergeet niet dat als ik als systeembeheerder een uur met een kaart moet knoeien een 3Com/Intel etc. al snel goedkoper is.

• blijhoofd_bennie
  • Niet online

blijhoofd_bennie

Wasser für alle!!

Nou, ik heb het verschil gezien.
3com is wel wat sneller, dan realtek, omdat ze wat stabieler zijn.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
het maakt mij eigenlijk niet zo veel uit.. ik heb 3 realtek kaartjes in mn pc''s en ze werken allemaal goed.. alleen eentje werkte niet helemaal lekker in mn ouwe PC onder win2K.. alleen op IRQ12 deed ie het goed.. maar dan deed ie het ook (lag waarschijnlijk aan mobo.. ander mobo ging wel goed). Ook met een realtek ISA kaartje in en 486 had ik wat problemen mee, hij kon alleen op IRQ3 (onder win95 deed ie het in 1 keer).. maar het werkt uiteindelijk allemaal pefect.

Daarentegen heb ik ook nog 2 3com kaarten gehad. Eentje, een 3c900 pci, doet het in geen van mn pc''s. Hij wordt wel herkent maar zogauw er netwerkverkeer is crasht de hele pc.. waarschijnlijk is het kaartje gewoon fysiek kapot.. kan gebeuren. Ik heb ook nog een oude isa non pnp 3c509 en die krijg ik met geen mogelijkheid aan de praat onder win98/me/2000.. 3com levert allerlei mooie diagnosticsprogramma''s maar de kaart wil gewoon niet werken :(.. onder win95 werd ie in 1 keer goed herkend :?

maar om nou te zeggen dat 3com altijd goed en probleemloos is is niet waar..

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-07 21:13

Servowire

prutser:~#

nooit problemen mee gehad :)

en dat voor 25 piek :)

met papier mache kun je alles maken!!

• Abbadon
  • Laatst online: 12:44
Een ieder zijn voorkeur, bij mij komen er alleen Intel Pro kaarten in; nooit gedonder. En als iets nooit gedonder geeft blijf ik daar bij (totdat..)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 11:33

Dark

who tweaked the light?

Ik heb er al aardig wat in handen gehad, maar om nou te zeggen dat er een duidelijk beter was dan de rest, nee...

winbonds, intels, 3coms en realtec''s soms doen ze het op een bepaalde configuratie niet gelijk goed, en als je dan een andere probeert lukt het weer wel.

Voordeel van de bekende merken is dat er meestal wel een driver in de distro zit, dus geen geklooi met losse drivers en floppies. Merk onbekend kaartjes werken over het algemeen prima in een niet critische situatie, als je de goeie driver hebt...

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 21:11

CmdrKeen

Krentenboltosti

Dark: amen.

Bloed, zweet & koffie

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12:57

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Hmmz, ik heb een 3com 100MBit in me T-Bird en heb aan die pc een duron 750 hangen, die heeft een NexNic 100Mbit kaart.

Een filmpje van 700 meg gaat binnen 2 min over.... is dit wel normaal of ken het sneller? :)

Whatever.

Verwijderd

Paar verschillen

Realtek:
-wil vaak niet met een andere kaart een irq sharen. Levert veel problemen op
-Ik trek nooit de volledige 100mbit uit zo een kaart.
-Geeft cpu belasting.

3com of intel
-Ze willen altijd wel met andere kaarten een irq sharen.
-Altijd je volledige 100mbit tot je beschikking.
-geen cpu belasting

Geef mij maar 3com koop die 905 toch allemaal nieuwe in voor 45 piek :)

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-08 12:15

ReseTTim

Chocolate addicted

ik heb realtek en ben er zeer tevree mee. ennuh als 1 rearltek kaartje stuk is kooop je gewoon een nieuwe voor 30,- ben nog altijd goedkoper uit dan 1 3com kaart.

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• ikke_
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:35
bij 3comm krijg je wel levenslange garantie...

• gpex
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-06 22:19

gpex

Pex voor intimi

Thuis heb ik een TCP/IP netwerkje van 3 pc''s:

1x PIII 700@840
1x Celeron 500
1x PPRO 150@166

Alle PC''s hebben een Realtek 8139 10/100 Mbit NIC.

Ik heb met het programma Netcps de netwerkbandbreedte getest. Netcps meet puur de netwerksnelheid tussen 2 kaarten binnen een netwerk (dus geen invloed van langzame HD''s etc).

Resultaten:

PIII <--> Celeron (9.9 MB/s)

PIII <--> PPRO (5.0 MB/s)

Celeron <--> PPRO (5.0 MB/s)

De Realtek NIC is dus erg CPU-afhankelijk. Volgens mij (maar ik heb hier nog geen bewijzen voor gezien zoals Revolution zegt) zou een 3com ook bij de PPRO er 9.9 MB/s eruit trekken.

Aan de andere kant ligt de ''sweet spot'' (waar je dus de volledige bandbreedte krijgt) ergens bij een PII233 dus als je dat hebt (of nog beter) merk je qua bandbreedte geen verschil met een 3Com.

Volgens mij is de communicatie tussen 2 3Coms NIC''s ook ietsjes beter dan tussen 2 Realtek NIC''s.

Gemiddelde ping (in UT op lokaal netwerk) van client naar server:

Client en server beiden 3Com : 17ms
Client en server beiden Realtek : 27ms
Client en server Realtek/3Com : 27ms

Niet veel verschil (10ms) maar het scheelt wel iets. Als je dat het prijsverschil (ca. 100 gulden * aantal NIC''s) waard vindt, moet je 3Com nemen.

Show me the money.The Pexman always checks twice...
-=System=-

• Exirion
  • Laatst online: 13:14

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zondag 28 januari 2001 21:45 schreef ikke_ het volgende:
bij 3comm krijg je wel levenslange garantie...
Ik heb een Realtek 8029 kaartje van 25 piek. Zelfs als ik er 4 van verslijt ben ik nog goedkoper uit dan wanneer ik 1 3Com kaart koop en 3 keer een nieuwe terugkrijg bij een defect ;) Bovendien werkt ie prima en verwacht ik niet dat ie zo snel de geest zal geven...

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• yGiDoRp
  • Laatst online: 07-08 21:40

yGiDoRp

Sawasdee

Ik heb zoveel gedonder gehad met Realtek''s dat ik ook altijd voor 3com of intel zal kiezen.

Kost mischien een paar tientjes meer, maar dan heb je ook wat goeds.

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

• 4POX
  • Laatst online: 07:14

4POX

Everybody is wired

3com ->3com

C:\>ping 192.168.0.1

Pingen naar 192.168.0.1 met 32 byte gegevens:

Antwoord van 192.168.0.1: bytes=32 tijd<10 ms TTL=128

Ping-statistieken voor 192.168.0.1:
Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 4, verloren = 0 (0% verlies),
Retourtijd bij benadering in milliseconden:
Minimum = 0 ms, Maximum = 0 ms, Gemiddeld = 0 ms

realtek -> realtek

C:\>ping 192.168.10.1

Pingen naar 192.168.10.1 met 32 byte gegevens:

Antwoord van 192.168.10.1: bytes=32 tijd<10 ms TTL=128

Ping-statistieken voor 192.168.10.1:
Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 4, verloren = 0 (0% verlies),
Retourtijd bij benadering in milliseconden:
Minimum = 0 ms, Maximum = 0 ms, Gemiddeld = 0 ms

AKA Rinkel weblog

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-08 18:57

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

kep hier een paar edimax gevallen (een ander persoon op GoT zegt dat dit ook realtek is... dat is denk ik helemaal waar). Verder in m''n laptop een dynalink pcmcia. En ik heb nog wat 3com-ISA-kaartjes in de kast liggen (passen niet op m''n A7V... duh)
Tot nu toe alleen problemen gehad met een oude realtek (zo''n 3 jaar) (dus geen edimax)... deze kreeg ik onder w2k niet aan de praat..... driverkwestie....
Maar het maakt mij voor privé-gebruik totaal geen ruk uit welk merk... zolang het maar niet teveel kost en goed draait (die 3com''s heb ik gekregen.....)
Vandaar dat ik gewoon een serie edimax-kaartjes heb....

• Jedi Lord
  • Laatst online: 15-05 16:03
Sommige 3com kaarten hebben Parallel tasking, dit begint al met het voorbereiden met het volgende packet, nog voordat het acknowledgement is geariveerd, dit levert ongeveer 30% snelheidswinst, en het werkt echt!

Thuis draai ik mijn WS en Server 3com fast etherlinks, en in mijn broertjes bak zit een realtek.

Nou tussen ws en server, bijna geen colisions, maar data met die realtek, levert veel meer colisions op, das dus een nadeel.

Voor mij geen realtek, maar 3com.

En ik ga nu zeggen dat 3Com RULEZZ, ook al heb ik het artikel op Tweakers gelezen, maar deze post is zinnig beargumenteerd, dus dan heb je enigzinds recht van spreken, toch?

May the Force be with You instead of Bill

• slacksoff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:02
ik heb zelf 10mbit kaartjes overal in.

nou heb ik zelf een
ne2000 isa
realtek pci
3com pci
farallon pci

bij de isa kaart is het erg. als ik kopier over netwerk is het hele systeem onbruikbaar [celeron@950] dus die heb ik er snel uit gegooit

bij de realtek kon ik met hetzelfde nog quake3 demo draaien op 55 fps waar ik normaal 60 haalde.

dus ik heb weinig redenen om de 3com of de farallon[beiden alleen utp] er in te zetten.

ik heb het hier dus wel over 10mbit. ik weet niet hoe het met 100 zit. ik wil we een 100 netwerkje voor mijn 3 pc''s maar ik vind die hub/switch zo duur :-(

Verwijderd

Ik heb dus een realtek en een 3com in me pc. Ze doen het goed alleen met die 3com heb ik iets vaags, bij quake2/cs/q3 krijg ik in me netgraph af en toe piekjes. Zijn maar klein maar als ik een netwerk game host dan merken de clients het wel. En nee dit is geen negatieve sjit voor 3com want volgens mij issie gewoon mol ofzo. Verder merk ik geen verschil.

Hmm ik las dus net iets over die irq''s kan dat er iets mee te maken hebben? want ze zitten geloof ik allebei op 12

Verwijderd

Om maar gelijk gebruik hiervan te maken, ik heb toevallig een probleem met 3Com.

3Com 3C905B-TX (5 stuks), met een 3Com 10/100 Switch. Alles geprobeerd, andere switch (hub), kabels, OS, etcetera, maar de snelheid blijft permanent op 700 Mb per uur hangen, dat moet veel sneller kunnen (toch?). Alles is geschikt om op 100 te kunnen draaien. Heeft iemand een idee hierover?

• doubleduh
  • Niet online
realtek kaartes zijn de beste! wij hebben er ook 3 en ze werken perfect, in 1 x, ook in linux. en ze kosten maar een geeltje ofzo.

ik vraag me af wat er aan 3com beter kan zijn?

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:57
3Com kaarten hebben behoorlijk wat problemen met verschillende hardware, Realtek chips zijn zelf goed, maar soms zijn de kaarten waarop ze zitten slecht ontwikkeld waardoor sommige mensen vage problemen hebben met deze kaarten.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
Geef mij maar een Intel pro 100
die 3com zijn er bij mij nog al eens mee gekapt :(

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• N8w8
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Behalve de prijs kan je ook letten op CPU belasting, PCI bus belasting en de maximumsnelheid (die o.a. van die 2 factoren afhankelijk is), die over t algemeen bij 3Com wat beter zijn dan bij Realtek (benchmarks ben ik kwijt, heb aan de hand daarvan wel besloten een 3Com te nemen).

• FrankGuthrie
  • Laatst online: 05-07 23:01

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Netwerk kaarten gaan heus niet zo snel stuk, vandaar dat de keus makkelijk was om in totaal 50 gulden te betlaen voor Realtek kaartes dan 300 gulden voor die 3com, zonde van m''n geld.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

Ik heb al 1 jaar tot volle tevredenheid 2 3com kaartjes! Ik kreeg ze, maar als ik ze had moeten kopen had ik realtek genomen!

Verwijderd

Ik heb een 3Com 905B en een 905C-TX Manager

die 3Com manager vind ik persoonlijk een pokke ding hij werkt bagger in Win2K, een Realtek is gewoon weg sneller :( ! ... niet funny !

• Thefirstikke
  • Niet online
Op zondag 28 januari 2001 22:39 schreef FatalError het volgende:
3Com kaarten hebben met behoorlijk wat problemen met verschillende hardware, Realtek chips zijn zelf goed, maar soms zijn de kaarten waarop ze zitten slecht ontwikkeld waardoor sommige mensen vage problemen hebben met deze kaarten.
FatalError has spoken!!!

• sampoo
  • Niet online
Ik heb twee realtek kaartjes. Geen enkel probleem.

• slacksoff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:02
zijn die farallon of intel kaartjes ook goed?

Verwijderd

Zelf heb ik thuis nagenoeg een all-Realtek netwerk aangelegd (alleen de laptop heeft een Argosy PCMCIA netwerkkaartje). De netwerkkaarten zijn Edimax met Realtek 8139C chips erin (10/100mbit). Draait hier als een speer met een Edimax 10/100mbit hub.

Een voordeel van Realtek wilde ik nog noemen: zijn jullie al eens op hun website geweest? Want met de support zit het wel goed. Drivers voor ELK DENKBAAR OS, open specs (zodat er ook open source drivers zijn voor o.a. Linux), en zelfs een schema van hun site te downloaden met een reference design voor een kaart gebaseerd op hun chips... Niet veel fabrikanten zijn zo open met hun specs als Realtek en dat vind ik ook zeer belangrijk.

En aangezien ze het moeten hebben van quantiteit: die chips worden met vele tientallen duizenden, zoniet honderden duizenden, afgenomen. Dan moeten ze met het ontwerp toch wel goed hun best hebben gedaan voordat die chips in massaproductie gingen... Toch?

• gpex
  • Laatst online: 08-06 22:19

gpex

Pex voor intimi

Op zondag 28 januari 2001 22:22 schreef Martin18 het volgende:
Alles geprobeerd, andere switch (hub), kabels, OS, etcetera, maar de snelheid blijft permanent op 700 Mb per uur hangen, dat moet veel sneller kunnen (toch?).
Hoe heb je dit gemeten? Hou rekening als je een bestand over het netwerk verplaatst dat ook langzame HD''s een rol gaan spelen...

Show me the money.The Pexman always checks twice...
-=System=-

Verwijderd

Ik zal voor realtek gaan maar het enige probleem is koop geen realtek 10/100 kaartjes want die werken nooit de rest is allemaal goed. Maar die 10/100 kaarjtes zijn bagger al heel veel problemen me gehad tijdens het op zetten van een Lan partijtje in mijn huis.

• DSmarty
  • Niet online
Ik had ook altijd gekloot met RealTek kaarten (2jr geleden).
Ik draai sindsdien altijd op 3Com (en Xircom voor laptop), nog nooit een enkel probleem gehad...

Voor de goede orde ik gebruik: 3C980 en 3C905C,TX-M

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Had een realtek kaartje in mijn pc. werkte soms wel en soms niet. Ligt aan of je em wakker kan krijgen met een reboot.

Daarna een kaartje voor 15 piek bij de mediamarkt gehaald. Nooit problemen mee gehad.

Nu nog mijn laptopPCMCIA-netwerkkaartje van target vervangen. Is ook zo''n vaag dingetje.

Ik vind die realport kaarten van Xircom prachtig en handig, maar om nou 300 piek er voor te geven |:(

Weet iemand misschien nog een leuke kloon daarvoor? Of gewoon een andere oplossing voor dat losse stekkeradapter of hoe het ook mag heten?

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Verwijderd

Topicstarter
Thnx voor de reply''s, de meningen blijven dus verdeeld. :) Erg interessant.

Verwijderd

Op maandag 29 januari 2001 10:54 schreef DSmarty het volgende:
Ik had ook altijd gekloot met RealTek kaarten (2jr geleden).
Ik draai sindsdien altijd op 3Com (en Xircom voor laptop), nog nooit een enkel probleem gehad...

Voor de goede orde ik gebruik: 3C980 en 3C905C,TX-M
maar jij had geld te veel :P

ik heb zelf 4x 3com 1x intel allemaal perfect
en ik heb de ervaring dat realteks brak zijn. crashend netwerk en dat soort gezeik :r

• Neus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-08 09:02
Bij mijn weten is Realtek de enige fabrikant die meer dan 10 soorten systemen/OS''en ondersteunt.

Draait thuis zowel PC als Apple en de 8139 kaartjes werken zonder enig probleem op beide machines.

F 25,- voor een 10/100 MBit kaartje voor een Apple ? Wow. Erg tevreden !

Very funny, Scotty... Now beam down my clothes !

• Wirf
  • Laatst online: 30-07 15:54
Ook ik ben een fan van Realtek :)

ik heb er twee in mn servertje zitten (naast een 3com die ik van @home heb gekregen).
Die twee RTL''s werken als Bridge (softwarematige switch, zeg maar) en ik heb er nog helemaal geen problemen mee gehad, lekker stabiel en snel (ik trek 5MB/s .... van de harde schijf af... op een cyrix P166+ met 2.6 GB hd :))

een hele poos geleden was er trouwens ook een test in de C''T waar de RTL''s de test echt roeleerden (sneller dan 3com, intel, whatever) vooral onder linux. die test werd alleen wel met kick-arse computers gedaan (xeons e.d.)

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

Verwijderd

Ik zweer echt bij Realtek, ik heb wel eens 3coms bij mensen moeten installeren en dat gaf meer problemen dan Realteks. Realteks werken naar mijn mening veel sneller (qua installeren en drivers).
Qua snelheid maakt het ook niet zo gek veel uit, ik haal hier over het netwerk 6 mb/sec met een LinkPro switch van mr@, ik testte het met een 3com switch van iemand die het dubbele kost en die was evensnel.

• Bram
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Bram

..........

Ik heb hier 4 realteks thuis en die bevallen mij perfect. 32.50 per stuk.

Wat interesseerd mij het nou dat die 3Coms heel misschien iets sneller zijn. Wat ik overigens HEEL STERK betwijfel.

Ze hebben gewoon een goede naam opgebouwd en nu zweert iedereen bij 3Com. Zo zweerde ik 2 jaar geleden ook bij intel, heb nu gelukkig
een AMD. :)

Net zo goed en nog veel goedkoper ook.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
1* ISA 3Com
2* PCI 3Com
1* RealTek.

Nog nooit geen probs mee gehad.

Ons netwerkje werkt naar alle tevredenheid B-)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• lange
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:04

lange

Boom Boom?

cisco
:)

• Snijkoek
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-08 22:36

Snijkoek

Metal up your ass

Het maakt dus geen ruk uit wat voor chip je neemt (zie de posts hierboven). aangezien realtek een stuk goedkoper is, is de keus snel gemaakt :)

• ALH
  • Laatst online: 09-08 21:14

ALH

yep, hier ook in netwerk een paar Realtek''s en een 3com (van chello), werken allemaal probleemloos.
Alleen bij mij is 1x een realtek kapot gegaan, boeie, haal je gewoon een nieuwe van 29,- nog altijd goedkoper uit als een 3com :)

Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...

• Tjark
  • Laatst online: 10:57

Tjark

DON'T PANIC

Die problemen en vooral de "vooroordelen" die je over Realtek hoort stammen meestal van de oude kaarten van >2-3 jaar geleden. De huidige generaties zijn al stukken beter.

En voor de prijs hoef je het niet te laten, zeker thuis niet.

Voor een server met meerdere NIC''s zouden 3Com''s wel leuk zijn.

Heb zelf ook Edimax (=realtek chip) en 3Com''s 10/100 NIC in gebruik: geen problemen tot nu toe.

*insert signature here

• _Hades_
  • Laatst online: 11:38
Ach.. Ik heb een vader die werkt als computeronderhoudsmonteur (o.i.d. :)), en die heeft altijd wel wat 3com kaartjes in zijn auto liggen, en hij heeft er ook niet echt veel bezwaar tegen als ik een kaartje daarvan gebruik, dus ik heb lekker een 3com (op dit moment een HP Netserver 10/100) kaatje in me pc zitten :)

Als ik niet die mogelijkheid had om goeie kaarten voor nix te krijgen had ik denk ik wel een realtek gehad, omdat die gewoon zo verschrikkelijk veel goedkoper zijn.

edit:

B.t.w. 3com word natuurlijk wel wat meer aantrekkelijk gemaakt door een levenslange garantie. misschien dat dat voor bedrijven aantrekkelijker is?

• Wildfire
  • Laatst online: 13:15

Wildfire

Joy to the world!

Ik heb onlangs een Edimax-kaartje gekocht, 100mbit. Een tientje of vier en voila... het is gewoon een RealTek chipset. Geeft absoluut geen problemen, werkt erg stabiel.

Alleen jammer dat W98SE de kaart niet standaard ondersteunt (zoals met m''n oud Farallon ISA-kaartje wel het geval was). Maar goed, daar hebben we driverdiskettes voor... :)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Wekkel
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Hier ook geen problemen met 100 Mbit Realtek kaartjes.

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 13:26
Ik heb een dure 3Com (zo''n 3c905c-tx) en een Realtek van 4 tientjes. Wanneer ik op m''n hubje kijk, dan zie ik vaak een rood lichtje voor collissions als ik met die Realtek aan het pompen ben. Aan de andere kant zit een Intel ISA kaartje. Beide kaarten staan op 10 mbit half-duplex. Volgens mij ligt het aan die Realtek.

• Speedy
  • Laatst online: 07:51
Denk zelf dat 3Com beter is, echter niet naar de prijs dat het spul moet kosten. Mijn hele netwerk is 3Com omdat het me buiten mijn hub geen cent heeft gekost (6 3Com nic''s :)) en moet zeggen, heb er geen problemen mee :o

Misschien als ik het spul los had moeten kopen dat ik wel Realtek''s had gehad, maar van de andere kant, op een PC van 4000 piek maakt 100 gulden voor een goeie NIC ook niet meer uit en op LAN party''s zal die 10/100 905 wel van pas komen :)

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

Zoiets van Topic ben ik ooit ook eens gestart toen ik op zoek was naar Nics voor een LANparty :)

[topic=140763]

Daar is het resultaat te lezen.
''k had nog meer sites met Benchmarks erop die voor de uiteindelijke keuze pleite, maar weet zogauw niet meer waar ;(

Anders even met www.google.com of www.hotbot.com zoeken, dan vind je wel wat sites met vergelijkingen.
Kijk en huiver (of niet) :D

Verwijderd

mijn resultaten met netcps:
D:\>netcps -s
NetCPS 1.0 - Entering server mode. Press ^C to quit
Waiting for new connection...
Client connected from 192.168.0.175
---> CPS 7614595.00 KPS: 7436.13 MPS: 7.26
Avrg CPS 7648256.50 KPS: 7469.00 MPS: 7.29
Peek CPS 7775042.00 KPS: 7592.81 MPS: 7.41
Client disconnected. 104857600 Kb transferred in 13.71 seconds.

dit met 2 identieke D-Link DFE500-TX 10/100NIC''s op een PII 467 en een K6-2@500
die kaartjes zijn ook spotgoedkoop en nog nooit probs mee gehad

Greetz
Taranis

• Tupolev
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-08 21:44
In het huisnetwerk bij mij zit vanalles door elkaar heen, en het werkt allemaal even goed.Namelijk:
2 * 3Com (PCI en ISA)
3 * Realtek PCI (2*UTP en 1*BNC)
1 * SMC ISA (BNC), kaartje uit de prehistorie
en daarbij nog een laptop met UTP
(Er ligt hier een 10 Mbit netwerk met UTP en BNC gecombineerd)

Ik heb wel het idee dat de Realtek kaarten af en toe nogal veel van de processor vragen.

Engineering

• Korn21
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-03-2017
Ik heb alleen maar 3com. Heb ook wel eens realtek gehad, maar die was nogal brak (kon ook aan dat exemplaar liggen). Met die 3com dingen nooit problemen gehad. Intel NIC's zijn ook zeer goed

[Edit] Sorry voor de kick omhoog, dacht dat het een active topic was |:( [/edit]

|Specs|

Verwijderd

Hmm :) Revolution is gebanned, maar dat kon je misschien niet weten.

Maar dat BC3 zou toch een lichtje moeten laten branden ;)

• GreeTz
  • Laatst online: 25-07 12:57

GreeTz

took the red pill

okay der zit wel degelijk verschil tussen realtec en 3com.

Kijk maar eens naar CPU belasting tijdens data transport. Bij 3com is dat gewoon nihil, wat je in een server graag zo wilt hebben. Thuis gebruik ik ook gewoon realtec, omdat ik geen 3com ken betale.

Wel koop ik defecte/oudere 3com kaartjes op op beurzen.

edit:
zeg dat dan dat dit topic niet active is domkoppe :P

Alleen:           DE GROETJES

Verwijderd

realtek is slecht in bridging; verder maakt het niet zo veel uit

• DutchPlayer
  • Laatst online: 11-11-2025
Hier op het werk maken we grbuik van 3Com 905x kaartjes en ik heb er nog nooit problemen mee gehad en ik heb al wat pc'tjes geinstalleerd.

Thuis gebruik ik RealTek 8139 en die werken ook prima.

AMD 7800X3D - Lian Li HydroShift - Asus TUF X670E - Corsair Vengance 2x16GB 6000Mhz- Gigabyte RTX4070 Super 12GB - Kingston 1TB M2 - Crucial MX100 512GB - Lexar 2TB M2 - Lian Li O11D Evo RGB - Corair RM750Watt - LG 38

• Thijs
  • Laatst online: 29-07 08:31
Op vrijdag 08 maart 2002 17:08 schreef DutchPlayer het volgende:
Hier op het werk maken we grbuik van 3Com 905x kaartjes en ik heb er nog nooit problemen mee gehad en ik heb al wat pc'tjes geinstalleerd.

Thuis gebruik ik RealTek 8139 en die werken ook prima.
Waarom kick je een oud topic omhoog man!?
Pagina: 1