[BC3] Ik wil een laptop !!! en wat advies

Pagina: 1
Acties:

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
Ik wil binnenkort een laptop aan gaan schaffen. Ik heb er ongeveer 4000-5000 guldens voor over. Ik zat zelf te denken aan een dell latitude. Iemand nog tips ?

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 14:06

Tachyon

pop the glock

DELL is wel OK. Misschien een Compaq of een Toshiba? Op de zaak heb ik wel goede ervaringen met de Compaq Armada 500.

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

• KaMiKaZe
Ben zelf niet zo''n Comprak fanaat

Verwijderd

DELL... Je hebt er veeel verschillende modellen. Ik zelf vind de Inspiron 5000 wel lekker... Snelle laptops met a-sociaal mooie schermen (1600x1200). Maar dan zit je wel aan laptops van fl 5000+ of meer te denken.

• KaMiKaZe
hmm ik wil er win2k op gaan draaien minimaal een 14,1" TFT erop

• tazitiz
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09-06 22:25

tazitiz

dbprutser

ik ben zelf uiteindelijk een grote fan van de twee liion batterijen die je in een delletje kan omwisselen.
sinds je in de win OS-en draaiend een floppy of de cd eruit kan trewkken en er een batterij bij kan gooien. momenteel werk ik op een compaq voor de klant en een dell voor mijn werk, en ik heb er geen klachten over. beide niet hoor, maar die dell heeft zowel een "cllitoris als een muisvlakje en dat is leker. zoms als je aan het typen bent verspringt je cursor maar als je veel tijpt, kan je bij alle laptops toch beter een toetsenbord inprikken, laptops en veel tiepwerk = rsi.

Verwijderd

Heb zelf een Toshiba SP4320 PIII 600Mhz met 128 Mb en heel de rotzooi als docking troep... Hiervoor Compraq en een IBM gehad. Tot nog toe vind ik deze absoluut de beste...

Verwijderd

Neem idd Dell of ga eens kijken op www.conrad.nl, Dell is namelijk asociaal duur en Conrad doet het wel goed met de prijzen.

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:15

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Geen Compaq Presario in iedergeval... Heeft problemen met de accu..(gaan niet langer mee dan anderhalf uur..)..

Mzzl

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Verwijderd

Ik heb zelf een IBM ThinkPad i1200 maar dat is niet helemaal waar voor je geld. Wel een goede aftersalesservice. Als er iets stuk is doen ze niet moeilijk (Had een dood systemboard, HD beschadiging na 3 maanden van aankoop...). Let ook goed op de I/O mogelijkheden van je nieuwe LapTop, daar heb ik me dus op verkeken. Ik heb geen RS232 poort, maar 1 PCMCIA, geen IrDA-poort en geen port replicator aansluiting. Ik heb allemaal extra USB gadgets erbij moeten kopen..

Ik zou voor een gave DELL gaan, niet stuk te krijgen!!! Zorg in iedergeval dat er geen Windows MEuk opstaat (dat er tenminste drivers voor een ander OS beschikbaar zijn)...

Een Fuijtsu is ook een optie, maar dan moet je wel die superkleine nemen met touchscreen. echt super dat ding!! maar dat moet wel in je budget liggen

Verwijderd

Mijn Dell latitude CPxJ
Afbeeldingslocatie: http://www.casema.net/~danieln/Laptop1.jpg

-Pentium 3 650MHz Speedstepping.
-128 MB Intern Infineon :)
-Dual Head Ati 8MB M1 videokaart +TV out :7
-14.1 inch TFT.
-Xircom RealPort Cardbus Ethernet 10/100 Modem 56K.

Errug tevreden over dit apparaatje :)
Kost op het moment bij Dell nu rond de 8000 piek zoals k hem nu hier hier heb.

• J.W
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-07 21:21

J.W

Wij hebben hier normaal compaq''s, werken goed alleen zijn veulste duur.
Om te proberen hebben we nu een Topline Insignis 8500 Pro (PIII850,256mb) gekregen.
Kostte "maar" een kleine 5 ruggen, maar dat ding werkt als een tiet ;)
Er zit ook nog eens 3 jaar "on-site" garantie op 8-)

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Idd, kijk ff op www.topline.nl

duidelijk de beste prijs/kwaliteit verhouding !

En nee, kwerknie bij Topline ;)

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op zondag 28 januari 2001 12:23 schreef Bendertino het volgende:
Neem idd Dell of ga eens kijken op www.conrad.nl, Dell is namelijk asociaal duur en Conrad doet het wel goed met de prijzen.
Dell is niet duur, voor de zelfbouwer misschien wel, maar laptops zijn altijd duur en de computers/laptops van Dell zijn misschien wel prijzig, maar vaak goedkoper dan een gelijkwaardige (Voor zover die bestaat) van een ander merk en dan bedoel ik echte merken, want topline is in mijn ogen geen merk. Heb 1 x zo''n topline in mijn handen gehad en dacht dat het speelgoed was, het voelde heel slecht aan en het was nog goed traag ook.
Heb zelf op de zaak een dell latitude (PII-366) van een jaartje oud en heb er toch geen klagen over. Okee een desktop is sneller, maar die sleep je niet zo snel mee.

• Metzie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-08 21:54

Metzie

Nyaano !

Dell is erg goed. Ik heb zelf daar op de technical support gewerkt en het zijn echte aanradertjes.
De technische ondersteuning/garantie is erg goed, wel raad ik je aan 3 jaar onsitegarantie te nemen, anders ben je bij reparaties je laptop 1 week kwijt.

http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

Verwijderd

Neem geen Topline, ik heb er niets dan ellende mee. I heb hem een jaar en hij is al 11 weken onderweg, Hijstaat er nu voor de 6de keer en ze beloven vanalles b.v. bellen voor 17.00 uur maar niemand die belt.
Waardeloos niet doen

Verwijderd

/me wil ook wel een laptop maar heeft er geen geld voor :'(

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

M''n pa heeft een hp ominbook, laatst was ie een weekendje weg (zonder de laptop) en heb ik hem dus uitvoerig getest. Beviel erg goed.
Het is een:
PIII 700
64mb
8mb s3 video + tvout
8x DVD
10gb hdd
13.3" TFT
Ingebouwde ethernet + 56k
Infrarood, 2x usb

Kostte bij office center iets van 3999 ex btw ofzo.

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

ik heb hier een toshiba satellite pro 4310
celeron600
128 meg
10 gig
14.1 inch
s3 8 mb videokaartje met tv-out en is ook ''dualhead''.

werkt perfect
ik weet niet wat je er allemaal mee wil, maar ik wilde een laptop met in ieder geval 14,1 inch en 128 meg en niet zo''n dure processor want dat heb ik toch niet echt nodig.
ik heb verder geen ervaring met een klein scherm, maar volgens mij werkt 14 inch (met 1024x768) een stuk beter dan zo''n 12 of 13,3 ofzo ding (met max 800x600)
en die toshiba''s zijn wel goed..wilde niet echt een ''goedkoop'' merk zoals topline hebben, ik sleep heb namelijk elke dag mee op m''n rug. (beetje stevigheid is dan wel handig)
maargoed, het is dus maar net waar je hem voor wil gebruiken (zoals met alles eigenlijk..)

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Zat weer te kutten |:(

Verwijderd

Ik heb vandaag een Lattitude C600 van mijn baas gekregen . P3-700 , 128Mb , 10 Gb enz. Ziet er leuk uit , zit een mooie tas bij en verder boeit dat ding me niet zo . Liever kocht ik voor dat geld een leuk gevulde bigtower .

Verwijderd

Een Maxdata is ook niet verkeerd!!
www.maxdata.nl

• Semetrix
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-08 15:39
Misschien is dit wat:

Powernote
- Intel Pentium III 1000mhz FCPGA :)
- 14.1" TFT Beeldscherm
- 15gb Harddisk
- 128mb geheugen
- 1.44 Floppydrive
- CD-Rom
- 10/100mbps Lan
- 4-32mb Shared VGA 2x AGP SIS
- AC-DC Adapter
- 1x parallel, 1x Firewire IEE1394
- Fast infraRed, 2x USB
- 3D Sound
- Windows ''98 SE

Bij Powerline, het is namelijk een thuismerk.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik heb een topline viator 2300.
(PIII 600, 256MB geheugen, 14,1" tft)
Koste vorig jaar mij 7300 incl. Op zich een re-te-goeie laptop, zolang je tenminste geen hardwaregezeik krijgt. (serviceafdeling heeft normaalgesproken 2 weken achterstand, dus dan ben je je lappie totaal 3 weken kwijt (incl. verzenden en zo) |:(

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Heb bijna dezelfde Dell als dutch_man en bevalt goed , ik heb er idd ook wel voorgekozen om 3jr garantie te nemen .
Maar als die niet speciaal "gloednieuw" hoeft te zijn weet ik nog wel een adres voor je waar ze EERLIJKE nieuw in de doos P3 600 Inspirons hebben liggen .Als het goed is de garantie nog overdraagbaar ook .
Pagina: 1