Toon posts:

[BC3] Merkgeheugen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dane-Elec Dimm 128Mb SDram PC133, ongebufferd fl 149,-

Kingston Dimm, 128Mb SDram PC133, ongebufferd fl 199,-

Wat zijn eigenlijk de voordelen van die Kingstonmodules tegenover die van Dane-Elec? Heb je er wat aan om 50 gulden meer uit te geven?

Dutchman

Verwijderd

Maakt geen reet uit volgens mij. Ja oké Kingston heeft een betere naam en zal iets beter zijn, als ik jou was zou ik voor de Dane-elec gaan, over een jaar wil jij toch waarschijnlijk nieuw spul en dan is er ook ander geheugen, je kan dus beter 50 piek minder uitgeven, zoveel scheelt het niet in kwaliteit.

Verwijderd

Topicstarter
Komend weekend beurs in Eindhoven. Er is nu maar 20 piek verschil tussen 256 MB van Dane Elec en Kingston. Dan ga ik toch maar voor het laatste. Weet je trouwens of A-merk geheugen (wat weer een stuk goedkoper is dan Dane Elec) ook goed is voor een Athlon systeem?

Dutchman

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-08 13:00

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op dinsdag 03 april 2001 15:40 schreef dutchman22 het volgende:
Weet je trouwens of A-merk geheugen (wat weer een stuk goedkoper is dan Dane Elec) ook goed is voor een Athlon systeem?

Dutchman
:?

A-merk goedkoper dan Dane Elec:?:?:?:?:?:?, Dane Elec is A-merk.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

www.crucial.com moet je wezen 8-)

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-08 22:23

Sick Nick

Drop the top!

Merk van geheugen maakt niet zoveel uit, het draait om de gehuegen chips die erop zitten, DIE zijn belangrijk. Infineon is bv. heel erg goed (heb ik toevallig ook *D)

Verwijderd

ik weet niet waar jij die geheugenprijzen vandaan hebt, maar kijk eens op Gistron.com:

- 128MB PC133 OEM (ik kreeg dimms met V+ chips) 135,-
- 128MB PC133 Infinion 149,-
- 128MB PC133 Kingston 159,-

Ik heb zelf 2 van die Kingstons, en ben er zeer tevreden mee, draaien momenteel 2-2-2 op 100mhz.

Verwijderd

Oeps... had eff niet op de datum gelet...

|:(

Verwijderd

Topicstarter
Frank: Ja ik vond het ook vreemd, maar ze zetten in de prijslijst: A-merk geheugen. Waarom zetten ze er dan niet gewoon de echte naam bij :?

Maar nog even een vraagje. Maakt Infineon zelf de geheugenchips terwijl Dane Elec alleen het PCBtje maakt? Ik heb gehoord dat SDRAMS van Dane Elec met Infineon chips zijn uitgerust maar niet altijd. Hoe zit dat precies? Voor dezelfde prijs moet je dus altijd die Infineonversies zien te krijgen. Lijkt me raar, verschillende kwaliteit voor dezelfde prijs van hetzelfde merk.

Dutchman
Pagina: 1