[BC3] nieuwe pc gebouwd, nu boot ie niet :(

Pagina: 1
Acties:

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-02 12:22

zomertje

Barisax knorretje

Topicstarter
Gisteren had ik eindelijk alles bij elkaar: de boel in elkaar gezet netjes volgens het boekje. Maar booten ho maar. :(

Specs:
Abit KT7
Duron 700 (de potloodstreepjes zijn er weer af nu)
Coolermaster koeler
Aopen hq08
Matrox g400 videokaart
128mb ram (die andere 128 zit er nog niet in)

Inmiddels is alles er uit op het mobo, de proc en de videokaart na. Hij heeft nog nooit gepiept (POST) en ik heb nog nooit n bios gezien.
Ook de bios resetten wil niet helpen.

Ik weet het even niet meer, ben ik iets vergeten of heb ik misschien iets over het hoofd gezien. Tips zijn welkom

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-08 00:09
1) Zit de stekker in het stopcontact?
2) Is de core niet afgebrokkeld?
3) Alle kabels aangesloten?
4) Is de duron/vidcard nie gaar?
5) etc... :)

• MP83
  • Laatst online: 31-01 18:11
Krijgt je MB wel stroom, gaat je fan van je proc wel draaien. En de fan van je videokaart?

Ik denk haast wel dat deze het doen, dat zie je zelf snel genoeg, maar toch effe checken.

Probeer je geheugen eens in een andere bak, en draai daar eens memtest over. Steek ook je videokaart eens in een andere bak. Als die twee onderdelen goed zijn zou ik eens een andere videokaart op je nieuwe MB proberen.

Als dit allemaal niks oplevert zou ik effe naar je leverancier teruggaan om je proc. en mobo te laten testen, of je moet zelf een ander bord voor je proc in huis hebben.

Succes :+

Verwijderd

zit de voedingsstekker wel goed in het moederbord geplugt:?
suc6!

• Dirk J
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-07 22:22
ik heb precies hetzelfde probleem gehad, kijk of de mamaplank geen kortsluiting maakt met de kast en of de videokaart er goed in zit

Verwijderd

Kijk ook even of je geheugen er goed inzit of als je nog een reepje geheugen hebt liggen zet die er in en haal die andere eruit .
geheugen van bank wisselen wil ook wel eens helpen .
Als geheugen niet goed is dan hoor je de ventilators wel lopen en je hoort je harde schijf even opstarten en voor de rest niks , ook geen beeld

Verwijderd

Het draadje van het knopje naar je mobo die het systeem activeert er wel in zit :)

Verwijderd

je proccesor is waarschijnlijk verrot heb hetzelfde probleem al eerder mee gemaakt

• Lord-M
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 20:42
Als geheugen niet goed is dan hoor je de ventilators wel lopen en je hoort je harde schijf even opstarten en voor de rest niks , ook geen beeld
Welk mobo gebruik je dan??? Als bij mij het geheugen niet goed is, begint de hele zaak te piepen....

Verwijderd

Op zondag 21 januari 2001 12:00 schreef Lord-M het volgende:

[..]
Welk mobo gebruik je dan??? Als bij mij het geheugen niet goed is, begint de hele zaak te piepen....
lezen...
Specs:
Abit KT7

• Rozz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 08:27

Rozz

I'm an Apogian!!

Misschien overbodig te zeggen, maar fout ligt dus bij een basis component.

CPU,Memory,Moederbord of Videokaart.

HD komt na (of beter gezegd later in) de BIOS check.

Gewoon alle componenten ff goed nakijken....heb zelf ooit eens een BIOS chip die niet helemaal vast gedrukt zat...heb dus ook dagen zitten zoeken...

Wat ook wel eens helpt...bios resetten dmv jumpertje!!!

Suc6

Verwijderd

Ja probeer je bios aan te drukken. Kijk of je wel voldoende afstandbusjes hebt gebruikt en of dat er misschien ergens schroeven de printbanen raken.

En misschien is de voeding wel een beetje gaar. Ik neem aan dat het een 300watt is (ben niet bekend met aopen kasten en ik heb geen zin om dat nu op te zoeken :o )

• seppie
  • Laatst online: 13-08-2025

seppie

Wie anders?

Een probleem wat me helaas erg bekend in de oren klinkt..

Ik heb hetzelfde probleem gehad, met mijn duron 700 op ABITKT7Raid (en ook HQ8 tower)
En heb het als volt opgelost :
Ik ben terug naar de winkel gegaan,daar hebben ze toen een andere duron op mijn bord geprikt en toen postte en bootte mun sys wel, dus lag het aan de duron..
Die hebben ze naar AMD teruggestuurd, en als er iets kapot was zou ik een nieuwe van AMD krijgen,maar zolang dat niet zo was werdt het op mij afgeschoven, en kon ik dus geen nieuwe van de winkel eisen, en heb ik dus maar weer een nieuwe gekocht, een duron 650 toen... |:(

Heb trouwens nooit meer wat gehoord van AMD :(

Don't You stare there, Operate!

Verwijderd

ja zoiets geks had ik eerst ook. Mijn comp. startte eerst niet op, als ik dan 1 keer de stekker eruit haalde en er weer indeed startte hij wel op. Dan moet je in je bios in softmenu 3 de kloksnelheid van je proc. instellen. Bij mij werkte het!

• zomertje

zomertje

Barisax knorretje

Topicstarter
Een hoop oplossingen maar ik heb die allemaal al geprobeert, inmmiddels heb ik gekeken of de bios misschien los zat. Maar helaas hij wil nog steeds niet :(

Dat wordt een rondje leveranciers ben ik bang

• coolgoza
  • Laatst online: 18-08 10:29
CPU-fan aangesloten? Meeste nieuwe mobo''s weigeren elke vorm van activiteit wanneer dit niet het geval is.
Beveiliging van de CPU.
check dat eens.

Nature will strike back.....

• zomertje

zomertje

Barisax knorretje

Topicstarter
Already done.....

• MP83
Op zondag 21 januari 2001 15:17 schreef zomer het volgende:
Already done.....
Betekent dat dat je alle tips hierboven hebt uitgevoerd of dat het werkt... :+

• seppie
  • Laatst online: 13-08-2025

seppie

Wie anders?

Dat eerste denk ik ajax...

Don't You stare there, Operate!

Verwijderd

Heb je wel de juiste FAN aansluiting gepakt. Als de KT7 ziet dat je de verkeerde FAN aansluiting pakt, boot ie niet. Heeft te maken met het feit dat die aansluiting geen monitoring heeft van je FAN, en uit veiligheid niks doet

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-08 20:09
Op zondag 21 januari 2001 17:26 schreef Mr.Blonde het volgende:

[..]
Betekent dat dat je alle tips hierboven hebt uitgevoerd of dat het werkt... :+
Dat vind ik nou zo irritant he, je reageert ergens op, maar een bedankje of een serieus antwoord homaar. Soms denk ik dat ze zomaar wat verzinnen en ''m dan weer nokken.

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Om het helemaal te beperken, zou je eigenlijk je mobo+geheugen+cpu (meer niet) in je kast moeten doen, en kijken of ie dan gaat piepen (geen videokaart betekent dat ie gaat piepen, maar is echt niet verplicht voor een systeem (ook een kt7 niet))
Wat je ook nog moet bekijken is of alle fans wel gaan draaien (voeding?) etc.

Anders wordt het idd een rondje leveranciers.

• The Deaken
  • Laatst online: 15-02 17:48

The Deaken

Nexus

Als ik mij niet vergis heeft de ABIT KT7 vier lampjes bij de compoorten zitten en daaruit kun je aflezen wat de fout is... in je boekje van je moederboard staan de codes..
Dit is iig wel het geval bij de ABIT KT7 PRO2..

veel succes..

Panta Rei "Alles stroomt en niets is blijvend;alles vergaat en niets blijft ooit hetzelfde."

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14:11

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Op maandag 22 januari 2001 00:17 schreef bigboy het volgende:
Als ik mij niet vergis heeft de ABIT KT7 vier lampjes bij de compoorten zitten en daaruit kun je aflezen wat de fout is... in je boekje van je moederboard staan de codes..
Dit is iig wel het geval bij de ABIT KT7 PRO2..

veel succes..
Volgens mij verwar je abit met MSI....

MSI heeft dit moederbord: PRO2

Whatever.

• The Deaken
  • Laatst online: 15-02 17:48

The Deaken

Nexus

Nu je het zegt... youre right. kwas ff helemaal de weg kwijt.. :( :Z |:( |:(
maar als ik het vehaal zo lees lijkt het mij het moederboard dat niet in orde is...

Panta Rei "Alles stroomt en niets is blijvend;alles vergaat en niets blijft ooit hetzelfde."

Verwijderd

Had zelf ook eens zo''n prob. CPU eruit en er weer in. Nog niks. CPU er nog maar eens uit en weer in. Noppes. GVD!:( NOG een keer CPU eruit en er wéér in. Hopla boot.:)

Verwijderd

check dit: http://go.to/kt7faq

• Solosmots
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-08 10:50
Gegeugen wel in de eerste bank gedouwd?
Als je het reepie in het middelste slot douwt doettie nix...

• zomertje

zomertje

Barisax knorretje

Topicstarter
Mastermind:
Ik bedoelde dat ik alles inmmiddels heb geprobeerd.

Ik zal de faq eens lezen en anders morgen of zaterdag maar naar de winkel om te laten testen of het aan de proc ligt of aan het moederbord.

Enne natuurlijk ben ik blij met de tips, daarvoor tnx enzo, ik ben alleen een beetje drukjes, zit midden in de tentamen weken (deeltijd Hogere Informatica) en moet ook nog werken(SysAdmin). En baalde natuurlijk behoorlijk van die ellende.

Ben dus zelden thuis en daarom post ik ook niet zoveel hier. Lees nog wel regelmatig. Ik loop hier ook al behoorlijk lang rond.

* zomertje is meestal te vinden in t #tweakers.net chatkanaal [img=15,15]i/s/smile.gif[/img]

• MP83
Ik loop hier ook al behoorlijk lang rond.
We hebben 3 weken terug je eerste verjaardag gevierd op got :+

• zomertje

zomertje

Barisax knorretje

Topicstarter
Hmm nix van gemerkt :o

Maarre ik heb nog ff verder gezocht. Het kon ook nog aan het probleem liggen dat het een duron was van na week 31. Dat is ook zo, je zou t op kunnen lossen met de 3e L7 bridge verbinden, maar die is al verbonden.

Ik ga zaterdag de shop maar eens lastigvallen, weet het nu ook niet meer. :(

In inder geval bedankt voor de hulp.

• zomertje

zomertje

Barisax knorretje

Topicstarter
Voor de volledigheid nog een kleine update:

Daniel was zo aardig om de cpu voor me te testen, die werkt dus goed.

Dus er blijft nu nog een onderdeel over.....

Ene Abit kt7

Die gaat vliegen :P , hmm nee ik zal me inhouden, dinsdag ga ik hem omruilen in de shop.

• zomertje

zomertje

Barisax knorretje

Topicstarter
Laatste update:

Vanmiddag terug geweest naar de shop en ze deden absoluut niet moeilijk. Gewoon het moederbord omgeruild voor een andere.

En nu staat er naast me een werkende pc :) :)

• Crack
  • Laatst online: 27-07 00:14

Crack

...ehh.......Mooh?!?

gefeliciteerd!

Wereldrecord voor ChicaneLinacB90 Badges

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:07

Destruction

(ex-)Automonteur

check de voedingskabel die op je mobo zitten ,

ik had dit met een pI166MMX , meer koeling was de oplossing

Ford Mondeo Wagon 2.0 16v '06 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• Badger
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-09-2025
Als je een BIOS versie WW hebt dan ligt het aan de BIOS. Je PC gaat wel aan maar valt dan stil doordat de bios geen signaal krijgt van de tachometer op je CPU-cooler (als je er al 1 met snelheidsmeting hebt). Heb je fan maar 2 draadjes vergeet het dus dan maar.

Heb er nu ook last van:'( ff met een ouwe P2 fan booten om vervolgens mijn BIOS naar een andere versie te flashen.
Pagina: 1