[BC3] Waar heb ik een MPEG kaart voor nodig?

Pagina: 1
Acties:

• Exterazzo
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:28
Waar heb ik ingodsnaam een MPEG kaart voor nodig? Is dat om films te kijken? Kan dit niet zonder zo''n kaart? En mijn videokaart Voodoo3 2000 (ik weet het, lach me niet uit) heeft ook iets van DVD support, wat is dat?<P>Alvast thnx!

Audentia

Verwijderd

dit is echt de zoveelste keer dat deze thread langskomt.<P>als je gewoon op mpeg zoekt op searchgot.cjb.net, vind je in het videoplanken & beeldkanonnen forum al 2 nuttige threads hierover, en in het hardware algemeen forum zelfs 10.<P>hier is het samengevat:<P>voordelen:<BR>-goede TV out, onmisbaar als je DVD op je tv gaat kijken<BR>-S/P-DIF uitgang, als je een DD/DTS versterker hebt ook onmisbaar<BR>-onmisbaar als je een trage pc hebt<P>nadelen (voor zover die er zijn):<BR>-soms is het op je monitor wat minder mooi als je zo''n crappy doorluskabeltje er bij krijgt.<P>In principe heb je met een V3 2000 geen aparte MPEG decoder nodig, want die kan er best mee overweg. Je moet overigens wel iets van een P2-450 of hoger hebben voor software decoding.<P>Conclusie: niet per sé nodig, maar wel nuttig als je een TV gebruikt of een DD/DTS decoder hebt (en je hebt geen SB Live)

• Exterazzo
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:28
Thnx :D (sorry het spijt me, kon het nie laten) :)

Audentia

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:11
De ATi Radeons kunnen er toch ook redelijk mee overweg? (hoop ik tenminste ;))

Verwijderd

de meeste kaarten hebben nauwelijks DVD-ondersteuning, al wordt er wel mee geadverteerd. Uitzonderingen zijn met name de ATI-kaarten.
De voodoo 3 heeft geen hardware motioncompensation, bijvoorbeeld.
Maar een snelle CPU moet dat allemaal voor je kunnen doen (snel = P2 of hoger en Duron/athlon, boven de 400 Mhz).
Dus als je een tv-out hebt, een redelijke CPU en een software-decoder, dan moet je zonder hardware MPEG2-decoder kunnen.