[BC3] hp7200i met 80 min cd''s wil niet HELP!!

Pagina: 1
Acties:

• egl
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-02-2023
Ik kan met dit kreng geen 80 min cd''s branden en hoorde dat dit wel kon als ik er een sony firmware in zou laden. Wie heeft hier ervaring mee??<P>

Mzzl Garfield <BR>Icq 28865589<BR>

Verwijderd

ik niet, maar ik weet dat de HP7100, HP7200 en de HP8100, die laatste is een SONY, geen!!!! 80 minuten cdrom kunnen fikken.<BR>Ik hoop dat ik ongelijk heb maar heb dit vaak gelezen dat dit pech is voor HP gebruikers......succes.<BR>Alex

Verwijderd

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar enkele maanden geleden stond ''overal'' op internet te lezen dat je met de laatste firmware van de Sony 100 of 120 (dat moet je even uitzoeken) je HP ook 80 min cds kon laten branden.<P>Dit schijnt perfect te werken.<P>Even goed in de archieven duiken van GOT.

Verwijderd

Het ware verhaal is dat de 8100 een Sony loopwerk heeft, en met de Sony firmware CRX100 is op te waarderen.<P>De 7200i heb ik zelf ook met een firmwareupdate van HP 3.01 opgewaardeerd, en loopt al een jaar 80 minuten CD''s te branden.<BR> <A HREF="http://hardware.netmenu.nl" TARGET=_blank>http://hardware.netmenu.nl</A>

• durkagain
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-04 16:38
Mijn HP 7200i+ brand sinds oktober 1998 80 mins CDs te fikke.. ik heb ook firmware 3.01

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:21

ChUcKiE

Dus........

Dar gaat dus 100% zeker wel op een 7200i...<BR>Ik heb um ook hij hij bakt al een jaartje ofzoow 80minuten CD''s...<P>Probeer eens de laatst nieuwe firmware er in te frotten, is d8 ik 3.09 (heb ik er nu inzitten)<P>Moet zeker gaan....ennuh, dat is geen Sony firmware, maar een Philips firmware voor de 3610 d8 ik!<P>Sux6 ermee!

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Verwijderd

En waar kunnen we die firmeware vandaan halen? Die van mij doet ook geen 80min cd''s. Of ligt dat aan easy cd?

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

(jarig!)
Op maandag 16 april 2001 18:08 schreef killerbolt het volgende:
En waar kunnen we die firmeware vandaan halen? Die van mij doet ook geen 80min cd''s. Of ligt dat aan easy cd?
Goed punt. Met Adaptec EZ CD Creator lukt het me niet goed om 80 min te bakken. Daarentegen gaat het met Nero heel gelikt.
(HP7200E ipv i, maar dat zou niet zoveel uit mogen maken)

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

Verwijderd

ik heb net even gekeken, en idd, ik heb al de laatste firmaware, maar met easy cd geen 80min cd''s.....:?
Naja dan maar nero erop.

Verwijderd

En je zegt trouwens dat je een e hebt (extern). maar euhm, ik moet iets bekennen. die van mij WAS ook extern. sloop dat kastje maar es open. en wat vind je? een mooie cdwriter die gewoon in je pc kan >:)
Veeel handig. gewoon op de IDE. Misschien als je wat ruimte wil kweken op je bureau.

Verwijderd

Kan je harde schijf dan weer in dat kassie?? Ik heb namelijk zelf een USB externe brander >:) en zou graag een USB externe harde schijf :9 hebben, maar om nou f 300,- te dokken voor zo''n kastje :?, nee dankje.

Verwijderd

Nou je die brander intern hebt gemaakt, hoeveel speed kun je nu branden???? Mijn externe USB brander heeft 4x4x32. Zouden die eerste twee hoger kunnen worden. :?
Ik hoop het echt, soms dan is 4 speed echt :r
Graag een antwoord als het kan.

Verwijderd

Je kunt inderdaad een HD in dat kasje doen. Is gewoon een IDE aansluiting. Volgens mij moet je dan drivers gebruiken van Iomega of iets wat er op lijkt. Misschien wil het ook wel met adaptec spul. ik weet het niet. moet je ff uitzoeken. En nee de speed wordt niet hoger als je je externe intern maakt. Dat zit in de brander en niet in het kastje. Als je trouwens even de search gebruikt kun je even uitzoeken of jij een HP hebt die kan worden opgevoerd dmv een firmware update. Maar dan zou ik hem wel uit dat kasje slopen. transfer rate van de parralle poort is natuurlijk niet geweldig.

Verwijderd

Dank je voor de tip, binnenkort zal ik eens kijken. Maar m''n vader moet het noet zien, he''s going MAD :( Maar ik vindt het leuk, kan ik lekker snel op school data wegschrijven. >:)
Pagina: 1