Ja, dat moet werken.... Bij mij op AMD K6-II 450@500 met 128MB doet ie dat ook (ook op 350Mhz)...
Maar onjuiste instellingen/conflicten zorgen ervoor dat DVD/DivX zelfs schokt op een Athlon/P3 1Ghz... ([url="http://gathering.tweakers.net/forum/find/keyword?data%5Bq%5D=dvd+schokt&data%5Border%5D=relevance&data%5Bpage%5D=0#hitstart]zie topics[/url])
Daarom, een (paar)
Tips:
- Gebruik Windows 2000, dat is efficienter vooral met veel RAM (>128MB)
-
PowerDVD versie 3 en WinDVD hebben hardware ondersteuning voor DVD.
- Je kan een
Creative DXR3 /
Ravisent Cinemaster Hardware DVD Decodercard gebruiken, maar dan alleen voor DVD, niet voor DivX.
- DMA aanzetten voor CD/DVD Speler
- CD/DVD speler op eigen IDE kanaal - Master
- Ik heb behoorlijke performancewinst gezien door CD/DVD speler op een
Promise ATA100 kaartje aan te sluiten ipv op onboard IDE ATA33 (ondanks dat veel mensen niet aanraden om een CD/DVD speler aan te sluiten op een ATA kaartje)
- Aantal kleuren verlagen op de desktop: 16bit ipv 32bit
- Resolutie van de desktop verlagen: 800x600 -> 640x480
- Refreshrate verlagen (<85Hz), of juist op het dubbele (100Hz) zetten van de TVout (50Hz)
- TVOut uitschakelen / Monitor out uitschakelen.
- VideoAcceleratie inschakelen bij Video Opties van DVD/DivX speler
- ChipSet drivers up to date.
- USB uitschakelen (vooral voor Socket7 platforms)
- SB16Emulatie uitschakelen van SBLive!
-
DirectX8.0a +
Mediaspeler 6.4
- Alle achtergrond programma''s uit
- Bios up to date en tweaked to the max
-
DivX codec 311alpha: CPU slide op 0
- Sommige zweren bij
BSPlayer of
GDivX - ik vind
MicroDVD handig, vooral bij SubTitles
- Gebruik
CDBremse om je CD/DVD snelheid te verlagen zodat je geen straaljager op de achtergrond hebt.
Ook scheelt het een hoop als DivX''jes goed geript zijn, en niet frame-errors bevatten, op framesizes die deelbaar zijn door 16/32 en niet teveel Variable Bitrate hebben (waarbij zowel de VideoStream als de AudioStream VBR zijn).
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen