[BC3] Systeemeisen Divx

Pagina: 1
Acties:

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

Topicstarter
Topic zegt genoeg.<P>Heb nu PII 400 + 8MB AGP kaart, moet voldoende zijn dacht ik.<P>The insider loopt voor geen meter, als ik even 5 minuten wil doorspoelen duurt het minstens evenlang voordat beeld en geluid weer gelijk lopen.<P>Okay ik weet dat Divx als geluid het mp3 formaat hanteerd, maar vreet dat nou zoveel CPU dat je niet eens een filmpje kan spelen ?<P>BTW diverse trailers die ik heb gedowned lopen wel soepel, maar dat komt waarschijnlijk omdat die meestal niet langer als een minuut zijn en dus de pc niet al te veel hoeft in te laden...<P>Oh ja, DMA van DVD speler staat aan dus daar zal het ook niet aanliggen denk ik zo.<P>Verder gebruik ik de nieuwst beta codec en Windows ME build 2509.<P>Toch nog een aardig verhaal voor een simpele vraag.. ;)<P>

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 21:44

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

DMA van de dvd speler ? divx filmpje heeft hooguit een data toevoer van 100k of zo nodig, daar zal het wel niet aan liggen.<P>ik gebruik zelf een amd k6-III 400mhz en werkt zonder problemen.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

• Majestic

Majestic

Neerlandici.

Topicstarter
Okay dan is dat niet nodig maar toch, waar kan dit aan liggen ?<P>BTW wat versta je onder perfect ? Als er snelle bewegingen gemaakt worden wordt jouw beeld dan niet wat streperig ?<P>Welke videokaart gebruik je ?<BR>

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Die strepen worden vaak veroorzaakt door de compressie die gebruikt wordt. Hierdoor wordt het beeld bij snelle bewegingen blokkerig of streperig. Heeft niks met je condfiguratie te maken.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

• Zer0
  • Niet online

Zer0

Die strepen worden vaak veroorzaakt door de compressie die gebruikt wordt. Hierdoor wordt het beeld bij snelle bewegingen blokkerig of streperig. Heeft niks met je condfiguratie te maken.

• Zer0
  • Niet online

Zer0

Oeps

[This message has been edited by Zer0 (edited 16-05-2000).]

• Majestic

Majestic

Neerlandici.

Topicstarter
Dus zelfs op een PC met veel hogere kloksnelheid, zeg 700 MHZ + heb je nog last van de strepen.<P>Ik dacht dat die strepen minder werden naarmate je config beter..<P>

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Zou ook aan je videokaart kunnen liggen. ''k Merk zelf groot verschil tussen een 1 MB s3 trio en een GeForce. :)

• Majestic

Majestic

Neerlandici.

Topicstarter
<BR>. ''k Merk zelf groot verschil tussen een 1 MB s3 trio en een GeForce<BR>
<P>Oh ? toch wel dan ?<P>duh !! lijkt me logisch.<P>Nee even serieus een Hercules Terminator Beast AGP met 8MB moet toch voldoende zijn.<BR>Heb ook even een PCI kaartje geprobeert maar da''s helemaal geen doen.<P>

Verwijderd

DiVX loopt prima bij mij ik heb een p2 333 en voodoo banshee 16mb.

• Majestic

Majestic

Neerlandici.

Topicstarter
Ook als je een avi (lees Divx) file opent van 1 uur en 20 minuten ?<P>

• SnoW
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-08 09:15
Op dinsdag 16 mei 2000 10:01 schreef Majestic het volgende:
Dus zelfs op een PC met veel hogere kloksnelheid, zeg 700 MHZ + heb je nog last van de strepen.<P>Ik dacht dat die strepen minder werden naarmate je config beter..<P>
Een heel oud topic, maar ik ben wel erg benieuwd naar het antwoord op deze vraag. Ik stap binnenkort over van een Celeron 533 naar een Athlon 1000 en ik vraag me af of ik dan af ben van die (meestal horizontale) strepen door m''n DivX-filmpjes.

Verwijderd

Nog nooit strepen door DivX-jes gezien! Niet op mijn huidige comp (Duron700@893/128MB/GF2MX) als op mijn oude PC (P3-450@600/128MB/TNT2U).

Ligt dus misschien aan het geheugen (heb je 64MB of minder?) of aan de DivX zelf?

• SnoW
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-08 09:15
Ik heb het bij al m''n DivX-jes. Maar wel een geruststellende gedachte dat het met m''n toekomstige systeem (waarschijnlijk) niet zal voorkomen.

Ik heb 256MB intern, dus daar ligt het niet aan. Ik vermoed dat het aan mijn hopeloos verouderde videokaart ligt: Diamond Viper 330 met 4MB (ik ben geen gamer...vandaar...).

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:16

Epsilon

Op dinsdag 16 mei 2000 10:41 schreef Gert het volgende:
Zou ook aan je videokaart kunnen liggen. ''k Merk zelf groot verschil tussen een 1 MB s3 trio en een GeForce. [afbeelding]
hehe!! ik heb een 2mb s3 trio
sorry off-topic

Verwijderd

Je kan ook een slider verzetten in de properties om de kwaliteit nog een beetje op te schroeven. Processorkracht is belangrijk en de grens zit tussen 350 en 400 MHz. Dit weet ik omdat die ervarig van mijn vele huisgenoten komt :). Zelf heb ik het een keer getest met mijn oude config door mijn celeron 333 weer gewoon op 333 :) te zetten.

Het scheelt dan echte heel veel. Ook is de gebruikte videokaart balangrijk, maar de meeste nieuwe kaarten zijn in 2d toch zo snel dat dat weinig moet uitmaken -> jij hebt een redelijk oude kaart, dus misschien een kaartje van iemand anders lenen om te kijken of het iets uitmaakt. Zoals je zelf al zei was een pci kaartje (die waarschijnlijk nog ouder is) helamaal niks was.

Verder veel suc6

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:06

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Mijn P2-333@412 heeft geen problemen met een divx movie...en ik heb er toch zo''n 100...dus dan kan ik wel een oordeel vellen, dacht ik zo :)

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Verwijderd

P3-500E@690Mhz V3-2000@170Mhz
No problem.

Je zou inderdaad de instellingen eens kunnen veranderen.
Heb je wel de nieuwste codec. Misschien kan het daar ook aan liggen???

• FrankGuthrie
  • Laatst online: 20-08 13:00

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Belangrijkste is een goede videokaart.

Je kan al voldoen met een 200MHz Processor.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

Hmm, ik weet het niet hoor met die DivX shit. Ik had laatst een k62-500, 256M SDRam, GeForce2-mx, liep inderdaad een stuk beter (vloeiender) dan met mijn viper550 (16mb), maar nog niet om over naar huis te schrijven. Nu heb ik een Duron 800 en loopt het vrijwel vlekkeloos. Vrijwel dus, nog niet perfect. Ik vind het een beetje vaag, ligt het soms aan het feit hoe die DVD''s gecomprimeerd zijn ofzo? Draai wel alleen films, zoals matrix, lethal weapon e.d., maar goed

Verwijderd

Je config moet voldoende zijn lijkt mij.
DivX''en draaien op m''n werk (p3-500, matrox 8MB MGA200, 128MB, NT4sp6a) net zo als thuis (TBird-1000, 32MB GF2MX, 512MB, ME/2000sp1).

Bekijk eens de volgende dingen:
- Speler is belangrijk. MP6.4 (zit ook nog in ME: mplayer2.exe) doet het goed. Ik gebruik zelf Cinematograph.
- Gebruik ME final, is al buggy genoeg! Installeer mplayer7 van het net, in ME final zit een betaversie)
- Sommige DivX''en zijn niet helemaal lekker (bijv. Fightclub hiero).
- Check of DirectDraw Acceleration op die (crap)kaart van je goed werkt (via dxdiag).

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:50

Tjark

DON'T PANIC

Op de pc van m''n van m''n vriendin draaien divx-en prima:
Celeron 333 met V550 AGP en ATi Rage Pro 4 MB PCI tv-out: die laatste kaart gebruiken we om films op tv af te spelen: geen problemen (nu schopt ATi wel kont op videogebied).

*insert signature here

Verwijderd

Probeer es GDivx player, kan je downloaden op divx-digest.com, het is de player met de minste CPU belasting, ik geloof iets van de helft van de andere spelers (windows media player is helemaal kutttt), en ondersteunt ook ondertitels.

Verwijderd

B-player is net zoiets. Ik draai hier Divxen op een Pentium 233mmx met een STB velocity 128 van 4MB..

Verwijderd

De ouwe comp van ons (133 mhz) kan het zelfs zonder schokken, alleen niet fullscreen ;)
Ok, hij heeft een voodoo 2 kaart en 128 mb geheugen >:)

Verwijderd

Misschien gewoon verkeerd geript die film

• 0rbit
  • Laatst online: 19-08 14:14
Aan die Voodoo2 kaart heb je niks bij DivX!

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• Majestic

Majestic

Neerlandici.

Topicstarter
Op zaterdag 24 februari 2001 11:05 schreef Mr_Atheist het volgende:
Aan die Voodoo2 kaart heb je niks bij DivX!
Da''s niet helemaal waar er bestaat een programma''tje waarmee je divx kan afspelen met je voodoo kaart.

Weet allen zo gauw de URL niet meer.. iets van voodoomovie.com ofzo..

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ja, dat moet werken.... Bij mij op AMD K6-II 450@500 met 128MB doet ie dat ook (ook op 350Mhz)...

Maar onjuiste instellingen/conflicten zorgen ervoor dat DVD/DivX zelfs schokt op een Athlon/P3 1Ghz... ([url="http://gathering.tweakers.net/forum/find/keyword?data%5Bq%5D=dvd+schokt&data%5Border%5D=relevance&data%5Bpage%5D=0#hitstart]zie topics[/url])

Daarom, een (paar)

Tips:
- Gebruik Windows 2000, dat is efficienter vooral met veel RAM (>128MB)
- PowerDVD versie 3 en WinDVD hebben hardware ondersteuning voor DVD.
- Je kan een Creative DXR3 / Ravisent Cinemaster Hardware DVD Decodercard gebruiken, maar dan alleen voor DVD, niet voor DivX.
- DMA aanzetten voor CD/DVD Speler
- CD/DVD speler op eigen IDE kanaal - Master
- Ik heb behoorlijke performancewinst gezien door CD/DVD speler op een Promise ATA100 kaartje aan te sluiten ipv op onboard IDE ATA33 (ondanks dat veel mensen niet aanraden om een CD/DVD speler aan te sluiten op een ATA kaartje)
- Aantal kleuren verlagen op de desktop: 16bit ipv 32bit
- Resolutie van de desktop verlagen: 800x600 -> 640x480
- Refreshrate verlagen (<85Hz), of juist op het dubbele (100Hz) zetten van de TVout (50Hz)
- TVOut uitschakelen / Monitor out uitschakelen.
- VideoAcceleratie inschakelen bij Video Opties van DVD/DivX speler
- ChipSet drivers up to date.
- USB uitschakelen (vooral voor Socket7 platforms)
- SB16Emulatie uitschakelen van SBLive!
- DirectX8.0a + Mediaspeler 6.4
- Alle achtergrond programma''s uit
- Bios up to date en tweaked to the max
- DivX codec 311alpha: CPU slide op 0
- Sommige zweren bij BSPlayer of GDivX - ik vind MicroDVD handig, vooral bij SubTitles
- Gebruik CDBremse om je CD/DVD snelheid te verlagen zodat je geen straaljager op de achtergrond hebt.

Ook scheelt het een hoop als DivX''jes goed geript zijn, en niet frame-errors bevatten, op framesizes die deelbaar zijn door 16/32 en niet teveel Variable Bitrate hebben (waarbij zowel de VideoStream als de AudioStream VBR zijn).

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Pagina: 1