Toon posts:

[BC3] Mensen Help Mij: PII400, DAT MOET HOGER

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Daar, ik heb een hele mooie asus 6800 videokaart, een hele snelle, verder heb ik 128 mb ram, dat gaat wel en een pII 400, dat is dus kut. Ik wil nog geen nieuwe kopen maar ik wil een gewoon een beetje opvoeren. Ik ben al een keer bezig geweest met het verhogen van de fbs maar hij crashte al bij een fbs van 103. Dat is dus gewoon kut. De multiplier kan ook niet omhoog vanwege de beveileging. Ik heb een ASUS P2B-F moederbord waarvan de specs gewoon te lezen zijn op de asus site, www.asus.com.tw dacht ik. Wat moet ik doen op dit systeem op te kricken????

Bedankt

• gekkejopie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-07 12:52
probeer hem software matig op te fokken.

met het proggie cpufsb.... wie weet lukt het daarmee ik weet helaas alleen niet waar het te vinden is. mischien op http://www.tomshardware.com

op diezelfde site kun je mischien iets vinden tegen de beveiliging van je multiplier settings.

8-)grz jopie8-)

• JSK
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-05 21:48

JSK

Thunder K8WE

Heb zelf ook een Asus 2B-F met PII-400, en loopt nu op een FSB van 124, dus CPU 496. Het lijkt erop dat je geheugen het niet trekt. Softwarematig/hardwarematig FSB overklokken lijkt mij identiek (alleen misschien niet tijdens het booten).

Specs Casemod

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Als je die PII 400 kwijt moet: ik wil em eventueel wel overkopen!!!

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Verwijderd

Zie mijn sig. Ik heb mijn PII400 lopen op 496 met de FSB op 124 Mhz. Ik heb 256MB PC100 geheugen, dus je zou eigenlijk zat hoger moeten komen dat die 103Mhz. Ik merk bij mezelf een gigantisch snelheidsverschil en denk dat je gewoon voor de zekerheid PC133 moet kopen, wil je hoger kunnen clocken. Probeer eens een reepje van een vriend ofzow. Als je dan FSB eens op 112Mhz zet, kan er niets misgaan.
Het lijkt me overigens sterk dat je systeem wel stabiel loop indien je een sofwarematig proggie gebruikt om over te clocken. De bottleneck is volgens mij je geheugen.

Verwijderd

Topicstarter
mischien wel wat heb je er voor over wcduck

Verwijderd

Topicstarter
Zou het niet slimmer zijn om een fc pga adapter te kopen met daarop een 600 Cel of zoiets en die dan vet overklokken? Zou dat veel sneller zijn?

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op dinsdag 09 januari 2001 19:50 schreef WebMaster het volgende:
mischien wel wat heb je er voor over wcduck
100 piek.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Verwijderd

Ik heb ook ooit een P2 400 gehad... Bij mij het mobo de bottleneck. Hij draaide op 133 FSB (=533 MHz) maar mijn mobo (Chaintech 6ATA2) wilde niet hoger :(

Was overigens gewoon met 100 mhz geheugen :P

• pinodambini
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-07 19:12

pinodambini

Dr. Z. Vago

Heb hier ook nog een "oude" PII-400MHz staan die op 500MHz staat geklokt (geen multiplyer lock).

Als je een paar weekies geduld hebt (tot mijn pa terug is van vakantie) ka ik wel vragen of hij dat ding niet meer wilt gebruiken, en kan je wel van cpu wisselen. Kan je em tenminste nog overklokken :)

Verwijderd

ik heb nu 2 P2 400 CPU''s in dual de ouden Celeron 266 had de zelfde core layout die kon je op 112 Mhz FSB laten draaien zo doenden kreeg je 450 Mhz het is mogenlijk dat jij net als ik des de eersten CPU''s hebbe en die kunnen niet hoger er zijn nog 2 anderen P2 400Mhzers gekomen 1 zonder Multy lock 1 met maar die kan op 600 max geklockt worden

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-08 00:35
Op dinsdag 09 januari 2001 14:41 schreef wcduck het volgende:
Als je die PII 400 kwijt moet: ik wil em eventueel wel overkopen!!!
ik heb nog wel een hier liggen, secc2 liep op mijn gore via bord maar op 112bus stabiel, wou hen nog ooit een in mijn p2b-f donderen, maar ja nooit gedaan, doe eens een bod, icq of mail ff...

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Pagina: 1