[BC3] Modem en Win2k

Pagina: 1
Acties:

• Scharnout
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-08 17:23
Het is niet voor mezelf maar voor een vriend van me, maar die kan niet op internet komen omdat zijn modem het dus niet doet.

Het probleem:
Die snikkel heeft al 23x (ok ik overdrijf) zijn OS opnieuw geinstalleerd en telkens zijn modem proberen te instaleren. Hij heeft zelfs een andere modem geprobeerd. Hij heeft zelfs al zijn kaarten eruit getrokken en zo alles 1 voor 1 geinstaleerd. Niets werkt. Onder win98 echter werkt alles prima. En ja hij heeft de nieuwste drivers al een keer gedownload. Hij had ook nog iets over zijn hyperterminal die wel werkte maar als hij zijn ISP wou bereiken kon zijn systeem de modem niet meer vinden.

Wie heeft de oplossing?

And Bob's your uncle ...

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Wat voor modem?
Merk, intern of extern etc...
Misschien niet compatible met w2k?

Verwijderd

Ik heb mijn OS ook vak geinstaleerd maar eerlijk gezegd met 2k gaat isdn modem instalatie heel makkelijk ook met een teles :)

• Scharnout
Het is een kaart dus intern he :)

Merk weet ik niet. Het is wel een motorola chipset. En net nieuw 56k6.

And Bob's your uncle ...

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

IRQ-conflictje?

• Scharnout
Al omgezet ... sorry had ik best ff kunnen vermelden :)

And Bob's your uncle ...

• wouterve
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-02 16:49

wouterve

Swinger of States

''k Heb ook zo''n vern**kt Motorola-ding onder Win2k, en het is me nu eindelijk gelukt om hem aan de praat te krijgen. Mij is het als volgt gelukt:
Ga naar Apparaatbeheer en kijk daar bij overige Apparaten. Daar was mij een ''Simple PCI Communications controller'' gedetecteerd. Win2k had er alleen geen stuurprogramma''s voor. Ga nu dus naar eigenschappen van dat ding en kies voor stuurprogramma bijwerken. Disk met drivers er in en steeds op OK klikken. Dan moet-ie het doen...

• zeikstraal
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-05 08:34
Ik heb dat ding ook aan de praat gekregen onden win2k (eerst deed ie''t alleen onder hypeterminal, maar na verandering van het land bij het drivermenutje van moterola in US werkte het) :?

Maar nu het probleem. Onder windows 2000 is ie niet vooruit te branden. Ik heb de laatste drivers en het is een celeron 366 met 128 mb ram. Zou het kunnen dat dit softmoden teveel resources vreet onder win2k of zijn de drivers brak?
Ik heb verder wel alle instellingen met compressie en foutencorrectie gebrobeerd, maar geen resultaat. :(

Quidquid id est, timeo puellas, et oscula dantes

• zeikstraal
niemand anders die maar geen snelheid kreeg (vaak <1k :'( ) met een @$%&%& interne moterola sm56 speakerphone voice modem)

Verwijderd

jah ik heb hetzelfde probleempje in win2k met mijn 33K6 ISA-PnP modem...prima drivers voor NT4/Win9x-Me maar vergeet het maar onder Win2k hoor...en de drivers worden niet gereleased ook :(

Naja enige remedie: selecter Standard <snelheid> Modem
ik heb dus het Standard 33600 bps modem genomen.....je hebt wel kutlawaai maar je kunt iig GoT bezoeken :9~

• zeikstraal
bedankt voor de hulp, maar voor mijn #$%^% moterola software modem zijn er wel drivers (zijn ook nodig omdat het een softmodem is) maar ik verdenk ze ervan niet al te best te zijn. IK weet het alleen niet zeker.

Verwijderd

http://e-www.motorola.com/products/softmodem/support/software.html (Build 84.40 drivers)

en

http://www.motorola.com/networking/products/sm56_pci_software_modem/drivers.html (ouwere builds, maar wel goede FAQs en zo)

Bdw, Lord_spawn , je kan natuurlijk ook met strings het geluid uitzetten... Verder moet er haast wel een generieke driver zijn voor jouw modemchippie (zie chippie).
Of anders de strings uit een win98 .inf file knippen en plakken in de modem geavanceerde settings.

• zeikstraal
Vooral bedankt voor die 2e link, ik zal es kijken of die andere drivers het beter doen. (die bovenaan had ik al)

Pagina: 1