Toon posts:

[BC3] minidisc Synchro rec. met Xfire

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Gister heb ik een Sony R-70 md gekocht, en ik heb een Terratec DMX XFire geluidskaart (met optical out dus).
Werkt als een trein, maar als ik sychro rec. aanzet dat zet hij niet automatisch een markering neer als het nummer is afgelopen.
Ik heb wel een winamp plugin draaien die een aantal seconden stilte tussen de nummers inlast dus daar ligt het niet aan.
Het is ook vreemd dat zodra ik rec. aanzet hij meteen begint op te nemen, ook als ik niets afspeel. Volgens de handleiding hoort hij te wachten totdat hij een signaal krijgt.

Het lijkt wel of die geluidskaart standaard een signaal afgeeft ofzo, iemand een oplossing/idee?

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 17:01

Richard

Kuru Kuru Kururin

Ik wordt hier weleens de XFire 1024 freak genoemd, dus ik hoor het te weten. Ik denk ook dat ik het wel weet, maar heb je de bijgeleverde drivers geïnstalleerd? Of heb je nieuwe van terratec gedownd. Mijn mening is namelijk nog steeds dat de bijgeleverde versie het voor Digitaal Kopieren altijd nog het beste is. Maar geef alsjeblieft even Antwoord op mijn vraag, dan kan ik je verder helpen!

20*350ZO45°

• Bas
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Bas

aka BannieMove

Ik heb hetzelfde probleem met mijn Terratec Xlerate pro. Ik gebruik al de drivers van de CD, maar zonder succes. Weet je nog meer dingen. Bij Terratec hoor ik ook niets. Ik heb mijn probleem bij de helpdesk neergelegd, maar nooit wat weer gehoord.

Bas

Tjielp... een vogel.

• Refro
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 06:09
Hier het zelfde alleen met andere soundcard en andere md , ik heb een oplossing gevonden door eens met minidisc op winamp.com te zoeken en hier een antal gap download te downen probeer welke voor jouw het beste werkt en je kan je mp3''s overpompen

(ik gebruik wincue en het werkt perfect!!)

Verwijderd

is er nou niet gewoon een plug-in die een track mark signaaltje via de optische uitgang kan geven? dit is nl. irri dat ik dus alleen automatische marks krijg bij 3 sec stilte of meer

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik al de bijgeleverde drivers, dus dat zal het niet zijn.
Als winamp plugin gebruik ik ook wincue om die stiltje in te voegen, maar het lijkt alsof ie dan nog gewoon een (onhoorbaar) signaal krijgt, want hij gaat gewoon door.

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Dat onhoorbare singnaal dat jij hoort is dus gewoon RUIS! Errug kut is dat, want dat ziet ie dus als een singnaal!
Zet alles wat je niet nodig hebt bij het kopieren naar MD eens effe uit en probeer het nogeens, hierbij bedoel ik: Hulp, Line-in,Microfoon enz.

20*350ZO45°

• Bas
  • Niet online

Bas

aka BannieMove

Dat ga ik ook eens proberen :)

Bas

Tjielp... een vogel.

Verwijderd

Topicstarter
Zelfs als ik mute all aanvink werkt het nog niet :(
Verder nog ideeen?

• Eegee
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:49
pzz^flutsjhh, zoiets wil ik dus ook, moet toch een of ander iemand wel geprogrammeerd hebben, zo''n track mark plugin, tooltje, whatever...? Zelfs op gewone audio tapes komt er nog zo''n track mark (vanaf cd speler), het zou raar zijn als een geluidskaart+proggie dat niet kan.

• Bas
  • Niet online

Bas

aka BannieMove

Ruis is ook zeer waarschijnlijk. Het hele signaal blijft digitaal, dus nooit ruis.

Bas

Tjielp... een vogel.

• Bas
  • Niet online

Bas

aka BannieMove

Ik heb nu een ander probleem met mijn geluidskaart. Hij begint en eindigt nu vanzelf, maar hij hoogt het volgnummer met 2 op ipv 1. Dus ik ga van liedje 1 naar liedje 3. Heeft iemand nog een idee???

Bas

Tjielp... een vogel.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm ik heb laatst ergens gelezen dat bepaalde modellen van Sony hier last van hebben. Kun je dus niets aan doen denk ik.

Ik heb dus nog steeds het ruisprobleem.
Nou weet ik dat het ook met de straling van bijv. andere kaarten te maken kan hebben, maar ik weet niet wat.
Pleaze help!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er dus nog steeds niet uit :(

• Skate2000
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-12-2024
Heey!!

Ik heb dus precies hetzelfde.. Ook een Xfire 1024, en ook een Rl-70. Maar het probleem zittem denk ik toch in de ruis :7

Het digitale signaal bestaat nl. uit alle signalen (stereo mix), als hier ruis bijzit, dan wordt de ruis gewoon digitaal meegestuurd.

Het is onzin dat sommige sony''s er raar mee doen, met ieder merk werkt het niet..

Op http://members.home.com/slaz/pause.zip is een geniale (voor MD gebruikers) plugin te downloaden, waar je die pauzes mee kan maken.

Al doe ik 10 seconden pauze, er wordt nog geen track ingevoegd. Er zou dus een manier moeten zijn, om het signaal perfect 0.0 te krijgen, als Winamp dus NIETS speelt.

Maar hoe? Wie helpt?? 8-)

Ik heb al een keer iets gehoord over iets met de ekolizer ;) moet doen.. maarja.. omhoog? Omlaag? Ik weetet niet meer.. :'(

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inmiddels een nieuwe computer (nieuwe mobo, processor, hd, kast) en hij doet het nu perfect.
Ik denk eigenlijk dat het met de kast te maken heeft.

Verwijderd

Als aanvulling op het bovenstaande:
http://members.home.com/slaz/winamp.htm
Hier vind je info over het werken met de bovenstaande plug-in.
als ik mijn Aiwa AM-F65 op ''Synchro Recording'' en op ''Auto Mark'' instel, dan begint ie netjes met opnemen wanneer een Mp3-tje wordt gestart en met een pause van 5 seconden tussen ieder nummer, wordt er tevens een Track mark gezet aan het begin van het volgende nummer.

Veel succes
(ik denk dat als het op mijn brakke Aiwa werkt, het zeker ook op een Sony moet lukken)

Grtzzz

• Skate2000
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-12-2024
HuH? :? Zou dat het ook kunnen zijn? Dat slaat toch nergens op? Isser dan iemand die dit kan verklaren? Zou het dan bijvoorbeeld kunnen helpen als ik mijn kast dichtschroef? Als ik randaarde gebruik? Als ik mijn andere geluidskaart eruit haal? Een andere videokaart gebruik?? Iemand?? ;(

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Hallo Allemaal,

Zoals jullie weten, heb ik hierboven aardig wat posts geplaatst met hulp. Ik word hier op GOT weleens de XFire kenner genoemd. Ik was ook de eerste die ''m kocht hiero.

Bij mij ging kopiëren van XFire ---> MD (MZ-R35) supergoed. Ik heb het nu een paar maandjes niet meer gedaan, en ik ga weer proberen. Wat blijkt? Precies, als ik géén signaal heb gaat mijn MD gewoon wèl opnemen |:(
Er is de laatste tyd wel het 1 en ander veranderd in mijn PC Qua Hardware, dus ik denk dat het gewoon conflicten met IRQ''s zijn ofzo, maar daar ben ik niet zo''n ster in, wie helpt.

Het lijkt me overigens géén slecht ID om deze vraag een beetje hoog te houden want er komen vrij vaak mensen op mijn ICQ met dit soort "grappen"

20*350ZO45°

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Omhoog!

20*350ZO45°

Pagina: 1