[BC3] Beste Streetstyle hoofdtelefoon Sony? Philips

Pagina: 1
Acties:

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-03 14:16
Ik heb verschillende modellen gezien
Philips SBC HS500, HS600, HS800

SONY MDR-G62LP, G52LP, G72LP

Word gebruikt bij Sony discman DE440

• ro__
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-01-2008

ro__

WalkDont'Walk.......

Ik zou dit ook wel ''ns willen weten, om de shit-oordopjes die bij de Lennox-mp3 speler zitten te vervangen.

Maakt niet uit of het earphones of van die streetstyle [achter je nek langs] dingen zijn, zolang ze maar niet te groot worden.

Iemand hier ervaringen mee?

• ro__

ro__

WalkDont'Walk.......

Kom op zeg ;)
Iedereen heeft toch wel een walkman / discman / mp3-speler / GMS o.i.d. waar van die kleine kop-/oortelefoontjes aan hangen.

En de gemiddelde tweaker kennende zal daar ook voor kwaliteit gegaan worden en niet de standaard bijgeleverde flutdopjes.

Iemand iets zinnigs te zeggen over bijv. de Sony MDR-G72LP of de MDR-E848LP?
En dat in vergelijking met andere merken? :?

• ro__

ro__

WalkDont'Walk.......

u p . . .

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:21

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik heb al twee jaar de MDR-888.. Kosten 170 piek, maar er zit echt een perfect geluid in. Beter kan niet met fontopia''s, dus als je dopjes wil zeker een aanrader :7

Ze staan hier:

http://www.sonystyle.com/sonystyle/4784/5334/7560/4890/4901/265.default.html

Lekkere bass, spatzuiver en absoluut niet schel. Ze zitten ook lekker.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-03 15:23

yGiDoRp

Sawasdee

Ik heb altijd Sony gehad, kan nix over andere merken zeggen.

Wel dat Sony Groove Fontopia een erg lekkere Bass heeft. Ze zitten ook goed. Ik hoef nix anders.

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

Verwijderd

Sennheiser oortjes :9:9:9:9:9

• RRX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-05-2025

RRX

@life-

Op vrijdag 26 januari 2001 00:04 schreef Exirion het volgende:
Ik heb al twee jaar de MDR-888.. Kosten 170 piek, maar er zit echt een perfect geluid in. Beter kan niet met fontopia''s, dus als je dopjes wil zeker een aanrader :7
MDR-E888LP bedoel je ??? KLIK HIER VOOR INFO

mijn T.net systeemspecspagina

• ro__

ro__

WalkDont'Walk.......

Is dat type nog te krijgen in de winkels [ook al vind ik FL. 175,- wel erg duur]?
Mijn ervaring is dat dit soort dingen na een jaar alweer uit produktie zijn...
Sowieso hebben winkels niet zo''n uitgebreid assortiment [de meeste mensen kopen waarschijnlijk dus gewoon de goedkoopste].

Ik zoek een handig mee te nemen koptelefoontje [oordopjes of opvouwbaar hoofdtelefoontje] met goede geluidskwaliteit.
Mijn oude MDR-E535 heeft het pas geleden begeven na een jaar of 3/4 trouwe dienst.
Maar die klonk wel stukken beter dan die sh*tzooi die ze standaard bij een speler leveren, maar iets beter zou nog wel kunnen.

• ro__

ro__

WalkDont'Walk.......

Nou, die Sennheiser mogen dan grote jongens zijn op het gebied van grotere hoofdtelefoons, maar van deze oordopjes hebben ze maar weinig kaas gegeten volgens mij...
www.sennheiser.com/headphones/dynamic/dh_1c001.htm
Als je de specs van de [slechts] 3 soorten earplugs bekijkt zijn die wat schraal vergeleken met die van Sony...

En van Philips kon ik helemaal geen info vinden [wat een bar slechte site-indeling zeg :r]

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op vrijdag 26 januari 2001 00:15 schreef ro__ het volgende:
Is dat type nog te krijgen in de winkels [ook al vind ik FL. 175,- wel erg duur]?
Mijn ervaring is dat dit soort dingen na een jaar alweer uit produktie zijn...
Sowieso hebben winkels niet zo''n uitgebreid assortiment [de meeste mensen kopen waarschijnlijk dus gewoon de goedkoopste].

Ik zoek een handig mee te nemen koptelefoontje [oordopjes of opvouwbaar hoofdtelefoontje] met goede geluidskwaliteit.
Mijn oude MDR-E535 heeft het pas geleden begeven na een jaar of 3/4 trouwe dienst.
Maar die klonk wel stukken beter dan die sh*tzooi die ze standaard bij een speler leveren, maar iets beter zou nog wel kunnen.
Zoals RRX zei is het inderdaad voluit MDR-E888LP. Ze bestaan inmiddels al een jaar of 3, misschien zelfs 4. Ik denk niet dat ze dit soort modellen snel wisselen omdat ze vrij duur zijn en dus weinig verkocht worden. Dus het is voor Sony duur om elk jaar een nieuw model te ontwikkelen.

En je zei dat de specs van Senheisser minder dan die van Sony zijn. Ik hen nog nooit dopjes van ze gehoord, maar het is natuurlijk wel een topmerk. En cijfertje zeggen helemaal niks, het gaat er puur om wat je hoort. Gewoon luisteren en alle specs vergeten want die specs zijn meestal uit hun duimm gezogen ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• TimMer
  • Niet online
Ik heb die Sennheiser dingen een tijdje gehad, ze waren rond de 120 piek. Shitgeluid niet te geloven: geen bas en schel. Ze vielen ook steeds uit je oren. Daarna heb ik Sonydoppen (groove fontopia) van 80 piek gekocht, doen het perfect !! Zitten perfect en hebben een zeer geniale bas.

[Edit] Voor de geinteresseerden: ik heb de MDR-ED268LP van Sony. Freq.bereik: 8 - 25000 Hz. Gewicht: 7 gram. :9~ [/Edit]

• ro__

ro__

WalkDont'Walk.......

Hmmm, Sony komt dus als beste uit de bus [zo''n idee had ik ook al].
Iemand nog ervaring met Philips dingen?

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op vrijdag 26 januari 2001 01:45 schreef ro__ het volgende:
Iemand nog ervaring met Philips dingen?
Philips is een ramp op dit gebied... Geloof me

• ro__

ro__

WalkDont'Walk.......

OK, dan moet het dus een Sony worden... :)

• ALH
  • Laatst online: 09-03 20:20

ALH

Op vrijdag 26 januari 2001 13:24 schreef ro__ het volgende:
OK, dan moet het dus een Sony worden... :)
ja, Philips dingen vallen vaak uitelkaar!

Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...

Verwijderd

senheiser 100000% zeker echt tha best

Verwijderd

edit:
Voor de geinteresseerden: ik heb de MDR-ED268LP van Sony. Freq.bereik: 8 - 25000 Hz. Gewicht: 7 gram.
Hoe kunnen ze ooit 8Hz uit een oordopje van amper meer dan 1 centimeter diameter verwekken? Erg knap in ieder geval.

• arjandijk162
Ik heb zelf de sony g52lp. Zit prima geluid in, zeker beter dan die standaard fontobia groove dopjes. Alleen valt het vermogen me een beetje tegen. Ik kan mn discman niet voluit draaien met groove aan, zonder datie begint te kraken. Kijk dus ff of er modellen met meer vermogen zijn.

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Ik heb op dit moment de HE550 van Philips (waren bijgeleverd bij mijn Rush), deze klinken net zo goed als mijn E848 van Sony. Ik weet alleen niet wat de prijs van die dopjes (HE550) los is, dus kan ik ook geen prijs/kwaliteit verhouding opstellen.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

• JvS
  • Laatst online: 08:20

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik heb ook die streetstyle dingen van Sony. Ik heb die ene van 90 piek genomen, omdat ik die het mooist vond klinken, met een nog redelijk normaal formaat (ik ga echt niet met die grote flappen lopen).

Het nadeel is wel dat ze een wat lager rendement hebben dan de dopjes, maar dat is eigenlijk ook niet echt een groot bezwaar, vind ik.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Mijn streetstyle gaat idd ook niet zo hard. Ik denk niet dat de gevoeligheid ligt, maar aan de afstand tussen de speaker en je oor...

Ze claimen nl een gevoeligheid van 104dB (zal wel op 0cm gemeten zijn). Lijkt me niet te weinig. Alleen hun throw is dus wat klein ofzow...

(wat is de goede term hiervoor? want throw is de "breedte" van het geluid, niet de afstand)

• ro__

ro__

WalkDont'Walk.......

Hmmm, ik op zoek naar die Sony dingen in de buurt van Eindhoven, zijn ze nergens te vinden!!!? [Vogelzang, It''s, Megapool, Harense Smit, Kijkshop]

Alleen maar van die goedkope modellen tot FL. 30,- :r

Weet iemand waar ik die kan halen? [ik zit nu nog te twijfelen tussen Sony MDR-E848LP en MDR-G72LP] Het liefst nog eerst te vergelijken in de winkel...:?

• Speedy_J
  • Niet online

Speedy_J

...........

Je kan het beste kijken bij de wat duurdere zaken (en niet de standaard consumenten zaken) waar ze b&o etc. verkopen.

Verwijderd

ik heb de sennheiser MX300. ik vind t wel een fijn plugje. geluid is goed vinnik, ietje beter dan de fontopia in ears die bij me discman zaten(sony de440) maar das mijn smaak, ik vind ze ietsje helderder. de prijs was ook goed. iets van 15 piek in duitsland ergens langs de weg(mn sony''s waren gesneuveld)

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op maandag 29 januari 2001 15:34 schreef ro__ het volgende:
Hmmm, ik op zoek naar die Sony dingen in de buurt van Eindhoven, zijn ze nergens te vinden!!!? [Vogelzang, It''s, Megapool, Harense Smit, Kijkshop]

Alleen maar van die goedkope modellen tot FL. 30,- :r

Weet iemand waar ik die kan halen? [ik zit nu nog te twijfelen tussen Sony MDR-E848LP en MDR-G72LP] Het liefst nog eerst te vergelijken in de winkel...:?
Koop de MDR-E888.. Krijg je geen spijt van, geloof me :)

• ro__

ro__

WalkDont'Walk.......

Misschien, als het echt zoveel verschil maakt met de andere typen. Maar ze moeten wel degelijk zijn [tegen een stootje kunnen] en een paar jaar meekunnen.

Maar dan wil ik ze wel eerst naast elkaar beluisteren. :)
Dus maar eens op zoek naar de duurdere electronikazaken in Eindhoven en omgeving.

Iemand toevallig een adresje?

• skagar
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-01 08:48
Niet echt ''de betere zaak'', maar bij Vogelzang kun je veel verschillende typen beluisteren...

Invincibility is in oneself, vulnerability is in the opponent.

• ALH
  • Laatst online: 09-03 20:20

ALH

Op maandag 29 januari 2001 20:28 schreef ro__ het volgende:
Misschien, als het echt zoveel verschil maakt met de andere typen. Maar ze moeten wel degelijk zijn [tegen een stootje kunnen] en een paar jaar meekunnen.

Maar dan wil ik ze wel eerst naast elkaar beluisteren. :)
Dus maar eens op zoek naar de duurdere electronikazaken in Eindhoven en omgeving.

Iemand toevallig een adresje?
Audiohome is de audioshop van Eindhoven ;)

Ik heb er tenminste mijn receiver & speakers gehaald, maar ik heb eigenlijk geen idee of ze er ook oordoppies verkopen, denk van niet eigenlijk...

Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...

• arjandijk162
heb de g52Lp van Sony gekocht, de bass is wat minder dan de originele fontobia groove dopjes, maar geluid is zuiverder en ding is zelf degelijker

• JT
  • Laatst online: 07:16

JT

VETAK y0

Op vrijdag 26 januari 2001 00:57 schreef TimMer het volgende:
Ik heb die Sennheiser dingen een tijdje gehad, ze waren rond de 120 piek. Shitgeluid niet te geloven: geen bas en schel. Ze vielen ook steeds uit je oren. Daarna heb ik Sonydoppen (groove fontopia) van 80 piek gekocht, doen het perfect !! Zitten perfect en hebben een zeer geniale bas.

[Edit] Voor de geinteresseerden: ik heb de MDR-ED268LP van Sony. Freq.bereik: 8 - 25000 Hz. Gewicht: 7 gram. :9~ [/Edit]
Dan had je ongeluk ik heb de MX500 voor 50 piek, en perfect geluidje VOOR DE PRIJS EN HET FORMAAT. Ik heb ook nog een HD 570, klinkt wel ff beter :)

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• menn0
  • Laatst online: 10-03 13:47
Sorry hoor maar hier moet ik echt even om lachen. Als je vind dat oordopjes "vette" bass hebben dan heb je of; nog nooit een oortelefoon op gehad, nog nooit muziek met bass gehoord of je bent het tegenovergestelde van doof.
Mensen probeer een keer een hoofdtelefoon op je portable apparaatje aansluiten en je schaamt je dat je ooit op tweakers heb gezegd dat je phontopia trash bass had.
Ik kan je de sony MDR-V300 aanraden! Niet duur niet TE groot en iets van 100 piek. En wel degelijk een "vette bass" :)

• arjandijk162
dan schaam je je niet meer voor de bass maar voor dat lompe ding op je hoofd :r en de luchtweerstand op mn fietsje ;)

• menn0
  • Laatst online: 10-03 13:47
Nee dit ding is heel goed qua formaat.
Zoek hem maar eens op waar je er ook naar mag luisteren. Je bent gelijk verkocht.
de 300 serie dus he ! (zilver)

Mazzles
Pagina: 1