Toon posts:

[BC3] Mijn hometheater keuze, opmerkingen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na 2 weken van uitzoeken, willend een home theater + tv/dvd en mpeg encoding als VCR. Kom ik op de volgende configuratie:

Midiland 8200 : 899,= : http://www.regenboog.net/c39.html
WinTV PVR : 596,= : http://www.redcorp.com/
Hollywood+ : 188,= : http://www.venemacomputers.nl/
SB Live 1024 : 127,= : http://www.montanacomputers.nl/

Heeft iemand ervaring met deze produkten, tips of hints?

8-)

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:47

JT

VETAK y0

Als je nou een Terratec DMX Xfire 1024 koopt heb je een normale optische uitgang, niet zo''n fffaaaaaage pluch van creatief geluidsblazer

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

Vind het wel allemaal heel mooi en zou het graag hebben daar niet van, maar heb zelf de stugge mening dat hometheater moet bestaan uit goede standalone componenten.

dvdspeler, 5.1 reciever, goede speakers en een beamer.

Ik probeer je niet af te zeiken maar zou de 1800 die je besteed rond hieraan uitgeven. Of in ieder geval een begin te maken. De reciever en DVD speler redt je net rond de 2000. ff wachten op de speakers dus.

Ja ik weet ook dat de prijzen hoger liggen.
en nogmaals ik probeer je niet af te zeiken.

Ik vind die win TV PVR wél heel interessant werk die echt zo makkelijk?

Verwijderd

Topicstarter
Heb nog weinig mensen gezien met deze kaart, maar de beste oplossing zodat ik niet een aparte mpeg kaart moet installeren. En wat IRQ conflicten voorzie met ook nog een DVD/TV/Modem/Soundcard en GPU

Verwijderd

maar die hollywood plus is toch ook mpeg kaart. (geen capture)

Maar als je toch voor de computer spullen gaat neem dan de speakers van creative 2500 serie . Zijn een stuk goedkoper (527 pricewatch )en voor de PC erg goed. Ik heb deze ook een keer aan een stand alone dvd player gehangen. Dit geluid was ok zeer goed.

succes

Verwijderd

Topicstarter
Ik kon op de Hauppauge site niet een twee zien ofdat de WinTV PVR, mpeg2 ook decodeerd.

Het klinkt logisch maar de output is stereo en van de hollywood+ dolby 5.1.

Ik kan de WinTV theater nemen die wel dolby 5.1 output heeft maar deze heeft weer geen mpeg encoder *zucht*.

Vandaar de holywood+ kaart

Verwijderd

Maar de live kaart heeft toch 5.1

dat staat los van die hollywood

een vriend van me heeft:

sb live
aopen dvd drive
creative labs 2500 speakers

hij kan gewoon dvd kijken zonder problemen en met 5.1 dolby digital. Daar heeft hij geen hollywood kaart voor nodig, gewoon een goede videokaart. (scheelt wéér een iRQ, en money)

Verwijderd

Topicstarter
ja misschien heb je gelijk, als ik mijn dolby 5.1 decoder aan mijn SB live hang en waarschijnlijk ga ik toch niet multitasken tijdens het kijken van een DVD, is tie hollywood kaart niet nodig..

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik heb onlangs deze kaart aangeschaft en ik moet helaas kwijt dat ik er enorme spijt van heb.
Waarom?:
1 Afspelen van MPEG2 opnames: geluid loopt na +-15 min. duidelijk niet meer synchroon met beeld, alle driver versies geprobeerd.

2 Ook weer bij MPEG2 opnames: Rood/groen achtige strepen door beeld, alleen zichtbaar bij bepaalde kleuren (o.a. geel)

Mijn advies: niet kopen! Ik hoor graag positieve/negatieve ervaringen van andere gebruikers...

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Nou moe, bovenstaande mail kon ik niet meer editten. Ik heb het dus over de Hauppauge WinTV PVR.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

en als je nou gewoon een HARMONY 6000 koopt ?
5.1 kaartje en speakers :) voor 349-

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

• Expecho
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-08 19:01
Ik heb zelf de H+ kaart en ben er erg tevreden over. Ik heb de digital out van de H+ aangesloten op de digital in van mijn speakerset (Creative DTT2500). Ik weet niet of die midiland een AC3 decoder heeft ingebouwd. Zoniet dan kun je beter een SB Live 5.1 nemen zodat je alsnog Dolby Digital geluid heb. En voor de H+ is ook een leuke afstandsbediening te krijgen die je ook voor andere progs (winamp etc.) kan gebruiken.

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 20:51

Jag

Die Midiland heeft idd een decoder bijgeleverd (de ADS2000), maar ik zou die set zeker niet aanraden. Ik heb een roundup gedaan van vier 5.1 setjes, komt aan het einde van de week online. En dit is een eerdere versie: De review
Pagina: 1