naja zie topic, ik hoef geen replys van mensen die moeten zeggen dat je dan eik geen boxen kan kopen blablabla omdat ie dan zoveel duizenden guldens moeten kosten gewoon een beetje mooie boxen met een goeie bas (iig beter dan ik nu heb nl. jamo studio 180) tis voor 2x100 watt versterker)
Ik neem aan dat het budget 800,- voor beide speakers is, ik zou als ik jou was even naar RAF gaan (mocht je in de buurt van A''dam wonen) en anders weten medetweakers wel een soortgelijke zaak in jouw buurt. Daar moet je rustig ''s gaan luisteren naar wat speakers in jouw budget. Ik weet dat je dit zelf ook wel kan bedenken, maar het is, denk ik, de enige juiste raad.
Wil je toch merken horen -> luister ''s naar mission-bookshelf-speakers in je bugdget. Je zou wel ''s aangenaam verrast kunnen worden.
Wil je toch merken horen -> luister ''s naar mission-bookshelf-speakers in je bugdget. Je zou wel ''s aangenaam verrast kunnen worden.
Verwijderd
Mission Speakers zijn echt vetjes ze kosten wel wat maar dan heb je ook wat ik heb 75 wat rms mission speakers en ze zijn klein zien er vet uit en er komt een geluidjes uit waar je u tegen zecht mail me voor een foto
Verwijderd
Ik zou zeker gaan voor de missions !! Top speakertje Klein maar veel Laag er in.
vergeleken met ander speakers in zijn prijsklasse de echte topper !!
Success !
vergeleken met ander speakers in zijn prijsklasse de echte topper !!
Success !
Ik heb zelf de FPS2000 Digital van SoundWorks
en ben hier zeer te vrede mee.
Maar ongetwijfeld dat iemand anders dit weer een klote set vind.
Anders kan je ook eens naar de DTT2200 kijken, schijnt ook wel goed te zijn.
http://www.creativelabs.com/speakers/desktop-theater-2200
BUT THEN AGAIN, dit is mijn mening............
en ben hier zeer te vrede mee.
Maar ongetwijfeld dat iemand anders dit weer een klote set vind.
Anders kan je ook eens naar de DTT2200 kijken, schijnt ook wel goed te zijn.
http://www.creativelabs.com/speakers/desktop-theater-2200
BUT THEN AGAIN, dit is mijn mening............
-=System Specs=- | Shit does not happen, it's made by an asshole.....
OEPS............... 
TIS MAANDAG EN TIS VROEG..................
TIS MAANDAG EN TIS VROEG..................
-=System Specs=- | Shit does not happen, it's made by an asshole.....
Verwijderd
Als we het toch over mooie Speakers hebben is dit zeker de moeite waard !!
Deze set is binnen een zeer kort tijdsbestek in mijn bezit .
Floating Cameleon III Princess.
deze is wel iets duurder dan 800,- maar als je het geld er voor over hebt !!! WAUW !!!
Check maar voor de liefhebber !!
www.floating.nl -->nederlandse importeur
www.floating-systems.be -->Belgische Fabrikant
deze is wel iets duurder dan 800,- maar als je het geld er voor over hebt !!! WAUW !!!
Verwijderd
Als je van een mooie klank met een diepreikend laag houdt is de <a href="http://www.speakerland.nl/filigran.htm">Vifa Filigran</a> (fl.810) van Speaker& Co een optie ?
Heb zelf een set van Tannoy, bevalt me erg goed en zijn toch niet echt duur.
Maar: volgens mij _kan_ je gewoonweg geen speakers kopen zonder eerst te luisteren in een goede HiFi-zaak.
Het is net zo aan smaak gebonden als bijvoorbeeld kleren. (bepaalde groepen houden van bepaalde dingen)
Maar: volgens mij _kan_ je gewoonweg geen speakers kopen zonder eerst te luisteren in een goede HiFi-zaak.
Het is net zo aan smaak gebonden als bijvoorbeeld kleren. (bepaalde groepen houden van bepaalde dingen)
I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve
Verwijderd
Quat !!
dit zijn echt vette speakers zag laatst
een stel staan voor 600 / stuk.
Bowers & Wilkins zijn ook altijd goed;
zag laatst leuk setje voor 300,- / stuk
verder; je moet gewoon gaan luisteren welke boxen een goede prijs qualiteits verhouding voor jou hebben !
neem wel een vergelijkbare versterker !
dit zijn echt vette speakers zag laatst
een stel staan voor 600 / stuk.
Bowers & Wilkins zijn ook altijd goed;
zag laatst leuk setje voor 300,- / stuk
verder; je moet gewoon gaan luisteren welke boxen een goede prijs qualiteits verhouding voor jou hebben !
neem wel een vergelijkbare versterker !
joho klasse al die replies, ik zat zelf te denken aan mission en misschien b&w die heeft een neef van mij en ik schrok van de hoeveelheid geluid er uit die kleine boxjes kwamen
Check de Eltax Symphony 8.2 eens zijn zeer fijne speakers sprankeld hoog en echt laag zijn zeer geschikt voor Home Cinema.
http://www.eltax.com
http://www.eltax.com
Waar in de buurt van R''dam/Den Haag zijn die Eltax te koop dan? Zoek me suf, maar kan ze niet vinden...
Thnx!
Curry
Thnx!
Curry
When people talk behind my back, they are in a good position to kiss my ass...
naja kheb een beetje rondgekeken in de stad en wat dingen gezien. Kzit te twijfelen tussen de B&W DM305 a 470piek per stuk, of die eltax waar tspawn het over heeft voor 250 per stuk...is die B&W het geld waard???
Ik ga natuurlijk ook luisteren, ze hebben bij die winkel geluidsstudio dus ik kan daar lekker een middagje mijn favorite cd''s beluisteren
Ik ga natuurlijk ook luisteren, ze hebben bij die winkel geluidsstudio dus ik kan daar lekker een middagje mijn favorite cd''s beluisteren
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 13 november 2000 11:01 schreef Flippo-dealer het volgende:
Als je van een mooie klank met een diepreikend laag houdt is de <a href="http://www.speakerland.nl/filigran.htm">Vifa Filigran</a> (fl.810) van Speaker& Co een optie ?[/quote]Jah die speakers heb ik een keer gehoord bij iemand thuis.. die had ze zelf gemaakt. Klonk wel erg mooi. Ze waren alleen nog niet geschilderd dus het zag er wat crap uit
Als dat inderdaad compleet te koop is voor 810,- is dat zeker niet verkeerd
Als je van een mooie klank met een diepreikend laag houdt is de <a href="http://www.speakerland.nl/filigran.htm">Vifa Filigran</a> (fl.810) van Speaker& Co een optie ?[/quote]Jah die speakers heb ik een keer gehoord bij iemand thuis.. die had ze zelf gemaakt. Klonk wel erg mooi. Ze waren alleen nog niet geschilderd dus het zag er wat crap uit
Als dat inderdaad compleet te koop is voor 810,- is dat zeker niet verkeerd
Eltax Linear response klinken ook erg mooi. Mijn vader heeft de 10.5, ik weet niet hoe duur deze is eerlijk gezegt. Hij kan onderin met vogeltjeszand gevuld worden en krijgt ook nog spikes meegeleverd.
Me vader heeft alle linear-responses gehoord en klonken allemaal erg goed.
Grote verschil tussen die speakers is toch de diepgang van de bas, en dat is ook wel voor de hand liggend
Ook heeft me pa nog KEF speakers die voor zijn leeftijd ontzettend goed zijn. Helaas weet ik het type niet!, misschien is er iemand die dat wel weet. Deze heeft bovenin een 8" woofer en een dome tweeter. Daaronder zit heel opmerkelijk een Ovalen passive Woofer. Een kast van ongeveer 45cm diep, 35cm breed, en 75cm hoog. Ben al in een paar winkels geweest waar ze gelijk wisten over welke ik het had!, alleen het type(nummer) weet ik nogsteeds niet. Daar zijn we ooit 2e hands voor 100,- p/speaker aangekomen! Dus als je niet veel geld hebt kun je zelfs 2e hands van iemand die niet zo veel verstand van speakers heeft erg goeie krijgen!, geluk moet je alleen wel hebben.
Me vader heeft alle linear-responses gehoord en klonken allemaal erg goed.
Grote verschil tussen die speakers is toch de diepgang van de bas, en dat is ook wel voor de hand liggend
Ook heeft me pa nog KEF speakers die voor zijn leeftijd ontzettend goed zijn. Helaas weet ik het type niet!, misschien is er iemand die dat wel weet. Deze heeft bovenin een 8" woofer en een dome tweeter. Daaronder zit heel opmerkelijk een Ovalen passive Woofer. Een kast van ongeveer 45cm diep, 35cm breed, en 75cm hoog. Ben al in een paar winkels geweest waar ze gelijk wisten over welke ik het had!, alleen het type(nummer) weet ik nogsteeds niet. Daar zijn we ooit 2e hands voor 100,- p/speaker aangekomen! Dus als je niet veel geld hebt kun je zelfs 2e hands van iemand die niet zo veel verstand van speakers heeft erg goeie krijgen!, geluk moet je alleen wel hebben.
Nu ga ik maar eens een lans breken voor zelfbouw. Ga eens langs bij Speaker en Co in Haarlem, 1 minuut lopen vanaf het station...
Als je geen zelfbouw in gedachten had, dan is deze reactie niet aan jou besteed...
Als je geen zelfbouw in gedachten had, dan is deze reactie niet aan jou besteed...
Verwijderd
eltax kun je bij megapool vinden, ja klotezaak ja, maar die speakers zijn wel lekker. maar ga lekker luisteren!
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 15 november 2000 18:31 schreef -THaVinNY- het volgende:
eltax kun je bij megapool vinden, ja klotezaak ja, maar die speakers zijn wel lekker. maar ga lekker luisteren![/quote]ik weet niet wat voor Eltax''s bij Megapool staan maar Eltax heeft ook een simpelere en laten we maar zeggen soort "powersound" line die niet echt is gericht op de kwaliteit van het geluid. Deze zou ik dus ook niet kopen!.
Ik kan me vergissen. Correct me if i''m wrong
eltax kun je bij megapool vinden, ja klotezaak ja, maar die speakers zijn wel lekker. maar ga lekker luisteren![/quote]ik weet niet wat voor Eltax''s bij Megapool staan maar Eltax heeft ook een simpelere en laten we maar zeggen soort "powersound" line die niet echt is gericht op de kwaliteit van het geluid. Deze zou ik dus ook niet kopen!.
Ik kan me vergissen. Correct me if i''m wrong
Heb op de website van Megapool gekeken. Zag daar een Eltax staan voor 229,- FF het plaatje vergeleken op de Eltax-site en deze lijkt verdacht veel op de Symphony4.2
Iemand ervaring mee?
Iemand ervaring mee?
When people talk behind my back, they are in a good position to kiss my ass...
Dat zijn de kosten voor een setje van 2 in een bouwpakket. Je moet ze dan nog zelf in elkaar timmeren (ok, lijmen..). Als dit je eerste zelfbouwprojectje is, zou ik er nog een keer over nadenken...Op maandag 13 november 2000 11:01 schreef Flippo-dealer het volgende:Als je van een mooie klank met een diepreikend laag houdt is de <a href="http://www.speakerland.nl/filigran.htm">Vifa Filigran</a> (fl.810) van Speaker& Co een optie ?
ik ben niet zo goed met hout bovendien koop ik ze gewoon kant en klaar, die winkel had nog 2 boxen staan die erg goed schenen te zijn 600 piek per box ofzo...maar dan heb je ook wat zei die....zat ook zon mja soort plastic membraan over de tweeter zeer vaag...misschien toch maar even sparen dit zou welleens een buitenkansje kunnen zijn die je niet gauw meer krijgt
Ik zou gaan voor, en in deze volgorde:
JBL, B&W, Mission, Driade, Quadral
sukses
JBL, B&W, Mission, Driade, Quadral
sukses
Wise beyond his years.
Verwijderd
Voor ±1000 piek krijg je bij zelfbouw meer speaker dan in de winkel, het lijkt me dus de moeite waard ook al moet je een beetje gaan klussen ... maar voor ons Tweakers is dat toch geen probleem.
Verwijderd
2de hands !!!
Ik zelf heb voor fl 500,- 2 B&W DM602''s gekocht en ik ben er heel erg tevreden mee !
Kijk maar eens op sites als ibazar.nl en andere 2dehands sites, er zitten heel vaak mooie spullen tussen!
Ik zelf heb voor fl 500,- 2 B&W DM602''s gekocht en ik ben er heel erg tevreden mee !
Kijk maar eens op sites als ibazar.nl en andere 2dehands sites, er zitten heel vaak mooie spullen tussen!
Verwijderd
Ik dacht ook dat die Eltax speakers de 4.2''s waren. Op zich wel lekkere speakerstjes denk ik zo. Zeker voor de prijs. Stel je koopt 2e hands 2 versterkertjes(100piek per stuk ofzo, kijk maar eens rond, via via enz) en dan hang je aan allebei een setje 4.2''s aan. Een goed kabeltje tussen van de versterkers naar de PC en je hebt een leuk 4 point setje voor games wat erg lekker gaat klinken in verhouding met andere alternatiefen in dit prijssigment.
Maar volgens mij is de 8.2 beter geschikt voor Neo. Dat komt dan samen op 500 voor 2. dan zou je nog kunnen overwegen om nog zo''n setje van de 4.2''s erbij te doen en zo dus 4 speakers te hebben voor 729 piek.(8.2 voor en 4.2 achter) die andere 70 piek besteed je dan aan speakerkabel. INOX heeft geloof ik al aardig goed kabel voor 5 piek de meter. kun je dus totaal 14M leggen. Daar moet je het toch wel mee redden. denk ik zo. Maar vraag eens bij megapool of je daar kan luisteren enz. Neem misschien je versterker mee naar de winkel. Dat soort dingetjes.
Veel succes!
Maar volgens mij is de 8.2 beter geschikt voor Neo. Dat komt dan samen op 500 voor 2. dan zou je nog kunnen overwegen om nog zo''n setje van de 4.2''s erbij te doen en zo dus 4 speakers te hebben voor 729 piek.(8.2 voor en 4.2 achter) die andere 70 piek besteed je dan aan speakerkabel. INOX heeft geloof ik al aardig goed kabel voor 5 piek de meter. kun je dus totaal 14M leggen. Daar moet je het toch wel mee redden. denk ik zo. Maar vraag eens bij megapool of je daar kan luisteren enz. Neem misschien je versterker mee naar de winkel. Dat soort dingetjes.
Veel succes!
Ik heb hier de B&W 602 en de 601 staan allebei erg goed.
Jbl heeft vaak de Bass iets hoger liggen, dus minder volume maar wel meer bas. Je kunt natuurlijk de bas bij de B&W''s zelf wel, opdraaien.... Maar de B&W''s gaan wel veeeel langer mee. Dit zijn echt Kwaliteit speakers, over 30 jaar klinken ze nog precies het zelfde.
Maar ook de natuurlijkheid en de helderheid is bij de B&w erg goed. Ze zijn echt haast niet op te blazen sie dingen dus dat zit wel goed. Tenzij je al erg doof bent. Mijn pa heeft beneden de 802 van B&W staan, ook al 25 jaar oud maar daar zit me toch een geluid in! (Zijn ook wel ietjes duurder hoor)
ik hoop dat je hier wat aan hebt.:)
Jbl heeft vaak de Bass iets hoger liggen, dus minder volume maar wel meer bas. Je kunt natuurlijk de bas bij de B&W''s zelf wel, opdraaien.... Maar de B&W''s gaan wel veeeel langer mee. Dit zijn echt Kwaliteit speakers, over 30 jaar klinken ze nog precies het zelfde.
Maar ook de natuurlijkheid en de helderheid is bij de B&w erg goed. Ze zijn echt haast niet op te blazen sie dingen dus dat zit wel goed. Tenzij je al erg doof bent. Mijn pa heeft beneden de 802 van B&W staan, ook al 25 jaar oud maar daar zit me toch een geluid in! (Zijn ook wel ietjes duurder hoor)
ik hoop dat je hier wat aan hebt.:)
Verwijderd
Hey, Gamepigg, ik ken jou nog van de chatbox Alkmaar. Toevallig ook die Floating speakers gekocht bij Ypma (met AC3 ONkyo set). Goed spul.
Op maandag 13 november 2000 10:37 schreef gamepigg het volgende:
Als we het toch over mooie Speakers hebben is dit zeker de moeite waard !!
Verwijderd
Er zijn ook leuke (afgeprijsde) Tannoys voor onder de 800 piek, maarja je kan toch duidelijk t verschil horen met speakers die 2x zo duur zijn (zoals de mijnes
)
kheb nog een tijdje doorgespaard en de delta 70''s van infinity genomen. Ik heb 2 uurtjes geluisterd naar de delta;s en naar b&w''s en jullie hebben gelijk, alleen zelf luisteren helpt.
kmoet zeggen dat klassieke muziek op de b&w''s ongelovelijk mooi was!!!! Maar aangezien ik niet vaak dat soort muziek luister kwamen de delta''s er beter uit met betere bass en voller bereik.
kmoet zeggen dat klassieke muziek op de b&w''s ongelovelijk mooi was!!!! Maar aangezien ik niet vaak dat soort muziek luister kwamen de delta''s er beter uit met betere bass en voller bereik.
Goed zo, leuk voor je!Op dinsdag 15 mei 2001 17:17 schreef Neo het volgende:
kheb nog een tijdje doorgespaard en de delta 70''s van infinity genomen. Ik heb 2 uurtjes geluisterd naar de delta;s en naar b&w''s en jullie hebben gelijk, alleen zelf luisteren helpt.
laten we deze thread als voorbeeld beschouwen, voor als mensen vragen naar "welke speaker" ze moeten kopen.
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Verwijderd
Als je voor warm geluid gaat zou ik in ieder geval voor engelse speakers gaan. En kan moeilijk zeggen welke jij mooi vindt. Het beste kan je naar een goede AV zaak gaan om in hun luister studio de speakers te beluisteren. kijk voor adressen bij jou in de buurt op www.hear.nl
/me is zelf voorstander van Kef
Hou er ook rekening mee dat je versterker de speakers aan kunnen
/me is zelf voorstander van Kef
Hou er ook rekening mee dat je versterker de speakers aan kunnen
Ik zou aan de B&W DM305 denken, en aan de Mission 702e en misschien JBL
Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...

-Multimedia computer speakerset with powerful 160 Watt output (2x3 Watt RMS)
-Improved design for crystal clear sound with powerful bass
-Compact size offering quality sound in space saving design
-3D sound switch for enhanced music experience
-Compact Hi-Power technology for impressive sound reproduction
-2 years warranty
en jahaa: 160 DIN, euhh, ik bedoel PMPO, zal toch niet echt uitmaken?
Nostalgie is ook al niet meer wat het geweest is.
jah!!! die geven goed geluid.Op woensdag 16 mei 2001 13:21 schreef Zeepoog het volgende:
-Multimedia computer speakerset with powerful 160 Watt output (2x3 Watt RMS)
-Improved design for crystal clear sound with powerful bass
-Compact size offering quality sound in space saving design
-3D sound switch for enhanced music experience
-Compact Hi-Power technology for impressive sound reproduction
-2 years warranty
en jahaa: 160 DIN, euhh, ik bedoel PMPO, zal toch niet echt uitmaken?
Pak je rust!
Pagina: 1