Toon posts:

[BC3] 3000,- gitaar + versterker?

Pagina: 1
Acties:
  • 366 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Weet niet helemaal of dit hier thuis hoort, maar dat zien we vanzelf:

Ik ben van plan over niet al te lange tijd een versterker en een elektrische gitaar te kopen. Wie geeft mij advies? Het geheel mag rond de 3000,- kosten... 2e hands mag natuurlijk ook :-)!

Alvast bedankt.

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-11 17:38

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Dan is natuurlijk ook de vraag, ben je een nieuwe speler, een al ervaren speler, wat voor soort muziek en daarom wat voor soort gitaar en amp... :)
Gitaars zijn namelijk over het algemeen nogal persoonlijke aankopen. We kunnen wel zeggen dat je dit en dat moet kopen maar als het niet is wat jij gewenst had dan kom je nog nergens :)

(Ik heb persoonlijk een Ibanez RX40, een vrij degelijke beginnersgitaar (met beter geluid dan die Squiers. Bleh!), en een Guyatone buizen-amp. Die laatste was tweedehands en ziet er uit alsof ie dat al minstens 20x geweest is, maar het geluid is ZO heerlijk :))

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

• PM
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-12-2022

PM

of je gaat voor een fender strat met fender versterker (of peavy) lijkt me leuk voor het rauwere scheurwerk, dan kun je voor dat bedrag (zeker 2de hands) leuk shoppen.
Ook kun je net als ik een marshal kopen (2de hands 100 watt voor onder de 1000 piek te vinden) en koop daar een 2dehands gibson, of een nieuwe epiphone bij.

Ibanez heeft ook leuke scheurdingen trouwens voor rond de 2000

ligt er aan wat je wilt, ik vind de mooie volle klank van gibson+marshall mooi, maar je kunt ook voor rauwer gaan

Laten we lekker link gaan doen...

Verwijderd

Topicstarter
Okay wat meer info... Ik houd van grunge dus een beetje scheuren mag hij inderdaad wel :-). Maar het moet ook niet te overdreven zijn.. ik zat de denken aan een Jagstang gitaar, met een Fender versterker... Maar ik heb geen flauw idee wat dat mag kosten.. Speel trouwens wel al langer gitaar dus kan redelijk spelen.

• Tonton
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-12 06:03
Ik ben het niet helemaal eens met PM
als je een netjes clean distortion geluid wilt kun je beter een strat nemen (single coil)
een gibson (humbucker) heeft een veel zwaarder geluid

ik vind strats eigenlijk alleen maar clean mooi

persoonlijk vind ik de hals van zowel een gibson als een fender gewoon ruk
een fender is veel te klein en een gibsin veel te dik

ikzelf heb een Ibanez RG760
en een goede (duurdere) Ibanez heeft een echte race hals, echt super
speel er maar eens op
achterste humbucker is ook als single coil te gebruiken, geweldig dus en geluidje is super

en dan versterker, das ook persoonlijk moet je echt luisteren
Ik vind echt dat Marshall het lekkerste en zwaarste geluid heeft
en als je de versterker niet alleen voor stage gebruikt dan zou ik niet een versterker nemen die volledig buizen is
die klinken pas lekker als je ze snoeihard zet
een Marshall Valvestate (1 voorversterker buis rest mosfet) klinkt ook al heerlijk als je thuis op je kamer zit !!
Ikzelf heb een Valvestate 8240 das met een stereo chorus erin, klinkt lekker !!

greetzz TT

PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B

Verwijderd

Grunge? definitly humbucking. Een gitaar met een relatief dunne hals en hoge frets speelt meestal iets makkelijker. Ibanez is een een beetje een geijkt merk hiervoor maar kijk ook eens naar Charvel Jackson of iets dergelijks. vwb versterking Marshall, Peavey maar ook Trace Elliot maakt heftige versterkers. Een masteramp zonder distortion heeft het voordeel dat je zelf je eigen pendaaltje er tussen kunt hangen, maar sommige amps hebben ook al heftige scheurijzers. Kijk luister en probeer !

• oehoe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-11 13:03

oehoe

blije prutser, ouwe sok

Als je wilt, kan ik de gitarist van mijn band wel vragen of hij iets uit zijn collectie (gitaristen, knotsgek!!) van de hand wil doen....

George Orwell considered some variations of 1984. All money should be marked so that anything could be traced back and men should be made to carry devices so that their position would be known. It seemed so unrealistic that he dropped these ideas..

• Sneek
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-12 00:08

Sneek

Tweaker

Wil je lekker scheuren met grungegeluiden, neem dan inderdaad zo''n Jagstang, en ga voor een buizenversterker, vetter, mooier, warmer en niet retestrak.
Ik speel zelf op buizen en transistor...tansistor wanneer ik voor retestrak ga, buizen als mooi rond en wollig en vol belangrijker zijn.
Fender zou een goede keus zijn, luister ook naar Marshall, volldeig anders maar voor een goed beeld...Peavey is ook goed, vooral hun buizenbakjes (en erg goede prijs/kwaliteitverhouding).

ps. ben zelf op zoek...als iemand van jullie nog een mooie gitaar in de verkoop hebben...mail arash@chello.nl (oude fenders, Tom Anderson, Brian Moore, Patrick Eggle, PRS, Music Man, dat soort...)

• Geert
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-12 14:33
mijn favo versterker blijft een hughes & kettner

This message was sent from a galaxy far, far away.

Verwijderd

ff puur uit nieuwsgierigheid hoor. Maar welke gitaren gebruiken die geldwolven van Metallica eigenlijk?

• PM
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-12-2022

PM

tonton, waar ben je het dan niet mee eens?

metallica, even denken:

lars: zildjian cymbals en tama drums
kirk: esp, fender, ibanez, gibson, mesa boogie en marshall amps
james: esp, accoustic fender en gibson, mesa boogie en fender amps
jason: sadowsky bass en mesa boogie en ampeq amps

Laten we lekker link gaan doen...

• Tonton
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-12 06:03
PM ik dacht dat onze fender verhalen niet helemaal overeenkwamen

tja Metallica

check de ESP Kirk Hammett eens uit !!
http://www.espguitars.com/html/kirk.htm
een van de mooiste gitaartjes die ik ken
eeeeeh ook 1 van de duurste btw
op die overprijsde Gibsons na natuurlijk

maarja dat voegt ook niet echt wat toe op dit topic

ohja wel kinderachtig btw, james wil de setting van zijn mesa-boogie geheim houden :-)

PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B

• ro__
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-01-2008

ro__

WalkDont'Walk.......

Ik zou je aanraden om niet alles in een keer te kopen, maar in delen, om dan later te upgraden [net als je compu :) ].

Ik ben zelf ooit begonnen met een redelijke fender combo van 65W [112 Deluxe], met een Vantage gitaar [= B-merk van Ibanez].
Nadat ik eindelijk genoeg geld had kocht ik mijn natte jongensdroom: een Gibson LesPaul.
Weer een tijd later heb ik een Marshall 300W buikkast [=4x12" speakerkast] gekocht.
Een beetje getweaked aan m''n fendercombootje zodat er een switch met line-out op kwam te zitten, en op dit moment speel ik dus op m''n Gibson over een fender 65W versterker op 300W Marshall speakers. En dat kan toch al behoorlijk blazen.
De volgende stap is een leuke top [Marshall, Soldano, Peavey,...?].

Toch veel leuker, steeds in stapjes meer/beter, dan alles in een keer?

Deze "vuistregels" hanteer ik voor distortiongeluid:
cleaner scheurwerk: fender
retestrak scheurwerk: Ibanez/Jackson
lompzwaar scheurwerk: Gibson LP

Alles heeft z''n voor-en nadelen en is idd erg afhankelijk van je persoonlijke voorkeuren. Ikzelf vind een Ibanez superfijn spelen en hij is ook megastrak [als je het zelf ook bent natuurlijk ;) ], maar ik mis toch dat zware van een Gibson, waarbij je op zijn beurt weer veel meer moet "werken" om technisch hetzelfde eruit te halen [denk hierbij aan hyperspeed solo''s, superstrakke demps enzo]. Een fender vind ik voor mij favo-distortion-sound niet geschikt, maar clean is die weer de topper voor mij. In de [hopelijk niet al te verre] toekomst hoop ik dan ook nog meer gitaren aan de muur te kunnen hangen dan de drie die ik nu heb. Maar ja twee dure hobby''s [gitaren & compu''s] is moeilijk te bekostigen als student. ;(

Verwijderd

Ik ben ook van plan binnenkort een electrische gitaar te kopen. Ik ben nog maar 14 dus ik heb nog geen 3000 gulden dus daar een beetje rekening mee houden.
Ik doe al 5 jaar klassieke gitaar en ben deze maand met lof voor mijn b-examen geslaagd dus ik kan wel een beetje spelen.
Nou heeft de gitaarwinkel uit de buurt meerdere aanbiedingen:
Squier met (erg) goedkope mini versterker (of hoe je zo''n ding wilt noemen) met alles wat je nodig hebt (band, snoer en dergelijke) Er kan nog wat aan veranderd worden dus bv. een Japanse strat imitatie en/of een duurdere versterker.
700,- is echt de rand van het budget!
Kwaa muziek houd ik alleen van nirvana en marilyn manson.

Verwijderd

Die Ibaniz, wat is dat voor gitaar? Heb je er plaatjes van of andere informatie?

Verwijderd

Ik heb een Ibanez JEM 7DBK gekocht, maar dan moet je die versterker maar ff laten w8en. Want dis de gitaar :P:P:P:P:P:P:P:P

Verwijderd

Op zaterdag 07 april 2001 22:47 schreef LenL het volgende:
Die Ibaniz, wat is dat voor gitaar? Heb je er plaatjes van of andere informatie?
Ik kon geen plaatjes vinden,( keb ook geen digicam) maar kijk ff hier http://www.ibanez.com/guitars/guitars.html
daar staat ie wel bij. Alleen ik heb een rode ipv van die witte.

• Apestaartje
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-01-2020

Apestaartje

Nee,geen muis-arm..

Fender en/of Gibson is het toch wel van gitaren, die Japanners voelen altijd zo breekbaar aan.....(maar dat is persoonlijk natuurlijk)

Ik ben ook begonnen op een Jap,maar daarna op Amerikanen G&l en Fender en wil niks anders meer..

Maar die Jappen kunnen voor het geld soms best wel aardig kunnen zijn.....
Maar let op! ook gitaren van hetzelfde merk/type kunnen onderling zwaar verschillen in geluid en bespeelbaarheid...

En van versterkers kom je inderdaad toch wel uit bij Mesa Boogie, Fender, Soldano ($$$) Marshall..maar het is gewoon allemaal erg smaakgebonden dat moet je gewoon onthouden.
Buizen heeft zeer zeker de voorkeur..
ER zijn ook hybryde versterkers met alleen een buizen-voorversterker en een transistor-eindversterker..
Maar het mooie warme buizen geluid krijg je toch door de eindtrap te oversturen.

En dan zou ik als je iets zoekt van bovenstaande merken dus in het 2e handscircuit gaan kijken/luisteren...

(denk trouwens niet dat als je een Ibanez- Satriani gitaar koopt dat je ook klinkt als hem,want het geluid komt meerendeel uit je vingers..)

X360 Gamertag : betelgeuze Spec 's PC:Sinclair ZX-81 16K-ram --90 min. cassettebandje-- 3Dmark score: 0,00000000000001 ---- Als het niet veranderd ! --- dan blijft het zo ! ---

Verwijderd

Epiphone les paul... semour duncon invader humbuckers erin zetten, en je hebt een RETESTRAKKE gitaar, moet nog marshelltje bijkopen en je bent klaar :)

Verwijderd

Goede gitaar is natuurlijk de basis. (Ik vertel mijn verhaal al jaren met een Ibanez RG550 over een Marshall Valvestate)Maar denk ook eens aan een effectenbak. Boss ME-30 nieuw voor fl.500,-, echte aanrader (zolang je niet de distorions gebruikt). Een heerlijke speeltuin met lekker veel knopjes.

Verwijderd

Maar 500,- dat geld heb ik er (nog) niet voor over. Doe mij eerst maar een betaalbare starters-set!

Verwijderd

Zelf heb ik een:
Marshall 100W Valvestate versterker
Ibanez JEM (steve vai) gitaar met superlage action (natuurlijk floyd rose brug:))
Yamaha Pacifica gitaar
BOSS MT2 Metalzone stompbox
Line6 POD2 (amp/cab simulator & fx)

Met deze uitrusting kan ik elk geluid creeren wat ik maar wil, maar natuurlijk komt de muziek van mezelf en niet van de effecten en zo. (effecten helpen je een bepaalde toon te creeren, ze creeren niet de muziek)

Je kunt een gitaargod op een goedkope shitgitaar laten spelen en hij laat het goed klinken, maar je kunt ook een beginnende gitaarspeler (zonder ervaring) op 1 v/d duurste gitaren laten spelen en hij laat het naar shit klinken.

Maar voor 3000 piek kun je heel leuk shoppen hoor voor een gitaar uitrusting.

Wat ik je aan kan bevelen is een Marshall versterker en een Ibanez gitaar. (de meeste modellen spelen net zo goed als duurdere ESP gitaren)

• Geert
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-12 14:33
Probeer er ook een koel effektje erbij te krijgen zoals een Cry-baby (een wahwah).

This message was sent from a galaxy far, far away.

Verwijderd

Op zondag 08 april 2001 11:51 schreef LenL het volgende:
Maar 500,- dat geld heb ik er (nog) niet voor over. Doe mij eerst maar een betaalbare starters-set!
Dat wou ik ook 5 jaar geleden toen ik wilde beginnen met gitaar spelen, maar ''k heb toch maar ff doorgespaard voor betere kwaliteit want voor f500,- krijg je echt alleen maar rotzooi en je hebt er binnen de kortste keren spijt van.
een beetje goede gitaar kost al gauw iets meer dan 500 piek. (heb ik het wel over een elektrische gitaar natuurlijk)
''k heb hele goede ervaringen gehad met de pacifica serie van Yamaha. (tip)
En neem minstens ook een 30w versterker, trust me, minstens 30w. :)

• PostbodeSiemen
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08-2024
Voor een beginner zou ik aanraden om naar de wat goedkopere Yamaha gitaren te kijken. Die zijn absoluut niet duur (voor zo''n 600 gulden heb je er wel eentje), spelen heel erg lekker en klinken helemaal niet zo slecht. Verder vind ik ze niet eens zo lelijk.

Heb je wat meer te besteden zou ik ook voor de ibanez gaan. Ik heb zelf een S540 LTD (grapje van ongeveer fl 2300,-) en je kan er echt van heel mooi clean sprankelend via een lekker modderige crunch naar een verschrikkelijk vet scheur geluid.
Je ziet deze gitaar dan ook vrij regelmatig bij reggae (is dit goed gespeld of niet :?) jazz en vooral bij de wat lompere death-metal bands(omdat hij nogal een snelle hals heeft).

Mocht Ibanez niet helemaal je stijl zijn zou ik ook eens bij G&L gitaren gaan kijken. Dit is het merk van de oude Fender en die maken hele stevige en degelijke gitaren die ook heel erg lekker spelen.

Versterkers ben ik niet helemaal zeker van. Ik vind persoonlijk Marshall versterkers clean echt heel slecht en ik moet zeggen dat de scheurkwaliteiten mij ook niet echt imponeren.

Hughes en Kettner klinken vooral clean enorm goed maar de overdrive is appart. Ik vind het zelf wel mooi, een beetje hol geluid, maar je moet er van houden.

Fenders zijn ook vooral clean heel erg mooi.

Ik heb zelf een Carlsbro GLX85. Je ziet ze niet vaak in nederland maar ze zijn heel stevig gebouwd, het cleane geluid is een beetje mager maar hij scheurt als een dwaas, hij was maar 800 gulden maar ik heb behalve de 5150 nog geen versterker meegemaakt die zo''n enorme distortion heeft :).

• JaymzHetfield
  • Laatst online: 19-04 14:57
Ik heb er niet echt verstand van, maar als je echt de blits wil maken moet je dit kopen:
Gitaar: Washburn Dime 2-ST
Versterker: Randall WarheadFS

Via www.washburn.com kan je die spulletjes bekijken.

Metal up your ass

• FragDaddy
  • Laatst online: 14-11 14:24
ehm. voor de betere warmere klank een gibson les paul ofzo (iig iets met humbuckers) en een fender of mesa boogie versterker.

voor het scheurwerk een fender stratocaster (met singlecoils) en een marshal versterker ofzo ?

als ik jou was zou ik gewoon een keer op een doordeweekse dag een dagje in een grote gitaarwinkel gaan zitten en vanalles uitproberen..

Have a wheelie good weekend!

• lexkam
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-01-2013
Leuk om te lezen dat een hoop Tweakers ook spelen ! 8-)
New topic Guitar/Combo Tweaks?
Nieuwe Sig-lines met:
Peavey Vandenberg/ Digitech 2501/etc...etc...
Hebben Tweakers nog wel tijd om te spelen
btw m''n humbucker werd zo hot (20 idle/ 85 stressed)ik heb ''m nu Peltier cooled ;)

Verwijderd

Op maandag 09 april 2001 11:38 schreef lexkam het volgende:
Leuk om te lezen dat een hoop Tweakers ook spelen ! 8-)
New topic Guitar/Combo Tweaks?
Nieuwe Sig-lines met:
Peavey Vandenberg/ Digitech 2501/etc...etc...
Hebben Tweakers nog wel tijd om te spelen
btw m''n humbucker werd zo hot (20 idle/ 85 stressed)ik heb ''m nu Peltier cooled ;)
Ja! Leuk! Ben ik helemaal voor!

Dit is mijn nederige stackje:

Rocktron Vooduvalve buizen pre-amp en multi-fx 19"
Mesa Boogie 50/50 stereo power amp 19"
Korg digital tuner 19"
Dit alles heerlijk verpakt in een 4 slots SKB flightcase.
4X12 inch Marshall lead1960 kast
4X12 inch Mesa/Boogie kast

Roland midicontroller

Ibanez JEM 6 string custom met dimario v2 en v8 pickups voor het betere scheurwerk

Ibanez JS100 custom met nerfbody, QM pickups en bladgouden tremelo & bridge (collectors item)

Met deze stack kan je echt alle sounds creeeren die je wilt. Maar dat gaat dan wel boven een budget van 3000 gulden uit vrees ik. Alleen de JS100 is verzekerd voor 8000,- en de hele bende bij elkaar is ongeveer 25000 pieken waard. ;)

Maar ik zou voor de beginner inderdaad eens naar Yamaha gitaren kijken. Heb ik zelf ook gehad en spelen echt retesoepel. En een marshall mosfet ampje op de kop tikken voor weinig... 8-)

Verwijderd

Op maandag 09 april 2001 11:27 schreef FragDaddy het volgende:
ehm. voor de betere warmere klank een gibson les paul ofzo (iig iets met humbuckers) en een fender of mesa boogie versterker.

voor het scheurwerk een fender stratocaster (met singlecoils) en een marshal versterker ofzo ?
Scheurwerk met een strat??? met singlecoils??? :?

Mischien als je vindt dat de dire-straits al hard te keer gaan... ;)

• FragDaddy
  • Laatst online: 14-11 14:24
mh tja. persoonlijk vinnik de direstraits wel een goeie groep hoor :)

maare ik vind humbucker soms net wat te zwaar.. (speel zelf wel met een gitaar met humbuckers. maar voor sommige stukken zou ik er nog wel een strat bij willen :P)

Have a wheelie good weekend!

Verwijderd

Op maandag 09 april 2001 12:54 schreef FragDaddy het volgende:
mh tja. persoonlijk vinnik de direstraits wel een goeie groep hoor :)

maare ik vind humbucker soms net wat te zwaar.. (speel zelf wel met een gitaar met humbuckers. maar voor sommige stukken zou ik er nog wel een strat bij willen :P)
Dan zou ik niet zozeer voor een strat kiezen, maar eerder een elementje erbij schroeven. Heb ik ook gedaan. Dimarzio voor het strakke scheurwerk (bv. Fear Factory, Pantera, die jongens gebruiken ook dimarzio) en voor het warmere jazzy werk QM o.i.d.

Voor een warme ronde toon, heb je niet perse single-coils nodig.

Leuke Cradle-of-filth quote trouwens >:)

Ik heb waarschijnlijk ook een ander idee betreft "scheuren" want ik speel in een death-metal band. >:)

Verwijderd

Voor drieduizend piek kan je mooie spulletjes kopen hoor! :)

Ik kan je aanraden om naar de website van Cort te gaan (www.cort.com). Deze lui maken erg goede gitaren, voor belachelijk lage prijzen. Je hebt een PRS model met mahohy body (+quilted maple top :)) en lekkere ''vintage'' elementen, voor 1400 gulden (Cort MGM1). Als je alleen de onderdelen los zou kopen ben je al veeel meer dan dat kwijt! Ook hebben ze een ander model, met een alder body (ook een quilted maple top), een Wilkinson tremolo en Seymour Duncan elementen (HSH of HSS). Deze kost iets van 1500 of 1600 piek geloof ik.
Ik werk niet voor Cort of zo :), ik ben gewoon goed op de hoogte omdat ik zelf ook een nieuwe gitaar ga kopen, en ik twijfel nog tussen deze twee.

En wat versterkers betreft, zou ik eens kijken naar de Fender Rock Pro. Deze hebben een mooi clean geluid (zoals alle Fenders) en heel erg vet distortion/overdrive kanaal. Ook klinkt deze bak wel goed met alle soorten gitaren (Fender/Gibson/Ibanez).

Verwijderd

ehm, JaymzHetfield heeft ''er niet echt verstand van'' ? :-) hehe, whatever.

Ehm, qua versterker, ga echt eens naar een Hughes & Kettner luisteren, echt te gek!

en gitaar...zeker niet op besparen, je kan beter eerst een gitaar kopen en dan later pas een versterker. Voor minder dan 600 a 700 gulden krijg je niet zo veel ''gitaar''.

Decrypt.

• JaymzHetfield
Op maandag 09 april 2001 13:21 schreef decrypt het volgende:
Nee maar ik weet wel wat mooi is (kijk maar eens naar die dingen waar ik het over had).
Maar eigenlijk is de mooiste gitaar allertijden natuurlijk de ESP EXP (de oude dan he!). En natuurlijk die houten EXP van mr. Hetfield himself.

Metal up your ass

Verwijderd

Op maandag 09 april 2001 14:12 schreef JaymzHetfield het volgende:

[..]

Nee maar ik weet wel wat mooi is (kijk maar eens naar die dingen waar ik het over had).
Maar eigenlijk is de mooiste gitaar allertijden natuurlijk de ESP EXP (de oude dan he!). En natuurlijk die houten EXP van mr. Hetfield himself.
Helemaal mee eens, alleen ik vind wel dat de explorer modellen (gibson, esp) bijna alleen geschikt zijn voor slaggitaar, je kunt er wel op solo-en maar ik heb toch liever een andere gitaar voor solos. :)

Verwijderd

Ik ben echt helemaal voor Mesa/Boogie gevallen. Het kost wel een duitje extra, maar dan heb je ook wat. Schitterend warm geluid en een waanzinnige "pump" in je geluid. Hughes & Kettner vind ik persoonlijk te droog en kil, maar smaken verschillen. Ik denk ook dat het erg veel uitmaakt wat voor muziekstijl(en) je speelt. Ik speel voornamelijk metal/rock/blues en dan is een mesa met een ibanez megavet! Ik speel dus ook stereo (ben enige gitarist in de band) en dat is ook een buitengewone ervaring met 2 losse speakerkasten. Ik heb nu eindelijk exact hetzelfde distortion geluid als de gitarist van Limb Bizkit en das toch best vet.

Verwijderd

[ik zat de denken aan een Jagstang gitaar,
Ja.. ok.. mooie gitaar ontworpen door Kurt Cobain. Maar volgens mij bijna niet te krijgen en zeker niet in Nederland.

Verwijderd

Op maandag 09 april 2001 14:46 schreef Plaguebearer het volgende:
Ik ben echt helemaal voor Mesa/Boogie gevallen. Het kost wel een duitje extra, maar dan heb je ook wat. Schitterend warm geluid en een waanzinnige "pump" in je geluid.
Mee eens, ik vindt ik een Marshall versterker met een mesa/boogie rectifier helemaal het einde.. (het geluid wat daar uit komt, wow :9~)
Hughes & Kettner vind ik persoonlijk te droog en kil, maar smaken verschillen. Ik denk ook dat het erg veel uitmaakt wat voor muziekstijl(en) je speelt. Ik speel voornamelijk metal/rock/blues en dan is een mesa met een ibanez megavet!
H&K vin ik ook nix, ik vind niet dat er een echt elektrisch gitaar geluid uit komt, ''t is hol en kil.
En een een Ibanez door een mesa is idd niet verkeerd, maar heb je een mesa boogie rectifier of een mesa boogie versterker? (zit namelijk wel behoorlijk verschil in, zeker als je het met een marshall laat samenwerken :) :))
''t is ook niet voor nix dat bijna alle rock en metal bands door een mesa boogie spelen, ''t is gewoon het beste, period. :7
Ik speel dus ook stereo (ben enige gitarist in de band) en dat is ook een buitengewone ervaring met 2 losse speakerkasten. Ik heb nu eindelijk exact hetzelfde distortion geluid als de gitarist van Limb Bizkit en das toch best vet.
In stereo spelen, .....kewl! 8-)
Maar om het geluid van wes borland na te bootsen heb ik geen mesa boogie nodig hoor, ik vind niet dat die gast zo''n unieke sound heeft, dan vindt ik Metallica, Pantera en Smashing pumpkins nog moeilijker na te bootsen qua sound. (is me ook al gelukt met behulp van de line6 POD2 :))
Zelf hou ik niet van dat Limp Bizkit gedoetje op de gitaar, het is me te simpel, en ik vin'' het geluid te dik. (ik speel liever solootjes en rifjes waar je kunt horen wat je speelt :))

Verwijderd

Op maandag 09 april 2001 16:05 schreef blueeyes het volgende:

[..]

In stereo spelen, .....kewl! 8-)
Maar om het geluid van wes borland na te bootsen heb ik geen mesa boogie nodig hoor, ik vind niet dat die gast zo''n unieke sound heeft, dan vindt ik Metallica, Pantera en Smashing pumpkins nog moeilijker na te bootsen qua sound. (is me ook al gelukt met behulp van de line6 POD2 :))
Zelf hou ik niet van dat Limp Bizkit gedoetje op de gitaar, het is me te simpel, en ik vin'' het geluid te dik. (ik speel liever solootjes en rifjes waar je kunt horen wat je speelt :))
Ik ben het met je eens dat Wes geen unieke sound heeft, maar vet is het wel. Duidelijk genoeg is het feit dat de riffs van alle popie metalbandjes errug simpel zijn. Ik heb ook niet gezegd dat ik die stijl speel, maar het gitaargeluid wel kan waarderen. Ik speel zelf in een metal band (xantossa) en we spelen in de stijl van Nile, Deicide en Cannibal Corpse, waar techniek, snelheid en scherpe riffs hoog in het vaandel staan. Ik ben zelf ook van nature lead-gitarist, dus heb ook geen problemen met solo''s.

Line6 is cool! Heb je die 19" POD (die nieuwe)?? Hoe bevalt die. Ik zat zelf ook te denken over te stappen naar line6 als pre-amp ipv rocktron.

De sound van Pantera zit hem in zijn Randall amps. Die zijn niet meer te krijgen (tenminste degene waar hij op speelt). En live heeft hij ook niet zo''n dik geluid. 80% van de gitaarsound van bv. pantera, meshuggah, fear factory e.d. wordt bepaald door de basgitarist (onderschat Rex niet!) en een productioneel proces waarmee je terugspringt van bv een 36-track recording naar een 12-track en het gitaargeluid compressed. Dan krijg je een typisch vet geluidje waar Limb, Pantera e.d. mee lopen te pronken. Alleen live niet haalbaar...

Verwijderd

Op maandag 09 april 2001 17:26 schreef Plaguebearer het volgende:

Ik ben het met je eens dat Wes geen unieke sound heeft, maar vet is het wel. Duidelijk genoeg is het feit dat de riffs van alle popie metalbandjes errug simpel zijn. Ik heb ook niet gezegd dat ik die stijl speel, maar het gitaargeluid wel kan waarderen. Ik speel zelf in een metal band (xantossa) en we spelen in de stijl van Nile, Deicide en Cannibal Corpse, waar techniek, snelheid en scherpe riffs hoog in het vaandel staan. Ik ben zelf ook van nature lead-gitarist, dus heb ook geen problemen met solo''s.
Oh, ik dacht al... :)
''k heb het namelijk niet zo op gitaarspelers die alleen paar powerchords en bare akoorden kunnen spelen en zich dan gitarist noemen.:(
Maar speel je snelle solos of meer blues/jazz georienteerde solos, en in welke scale/toonladder speel je ze?
Zelf speel ik veel in Ionian en Pygorian, maar natuurlijk ook veel in de basic blues scale :)
Line6 is cool! Heb je die 19" POD (die nieuwe)?? Hoe bevalt die. Ik zat zelf ook te denken over te stappen naar line6 als pre-amp ipv rocktron.
Hij bevalt echt goed hoor die nieuwe POD, je kunt er werkelijk elk geluid mee creeren, en als pre amp is ie perfect te gebruiken.(ik gebruik ''m als pre-amp bij/door een Marshall 100W valvestate.
De sound van Pantera zit hem in zijn Randall amps. Die zijn niet meer te krijgen (tenminste degene waar hij op speelt). En live heeft hij ook niet zo''n dik geluid. 80% van de gitaarsound van bv. pantera, meshuggah, fear factory e.d. wordt bepaald door de basgitarist (onderschat Rex niet!) en een productioneel proces waarmee je terugspringt van bv een 36-track recording naar een 12-track en het gitaargeluid compressed. Dan krijg je een typisch vet geluidje waar Limb, Pantera e.d. mee lopen te pronken. Alleen live niet haalbaar...
Ja dat weet ik (dat je dan je gitaargeluid compressed), maar op de POD zit ik ook een compressor, en als je dan nog wat met verschillende versterkers, cabinets, effecten en zo zit te rotzooien heb je hetzelfde effect.
POD is het beste wat mij als gitaarspeler ooit is overkomen, en dat is geen overdreven gedoe.

• afterburn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-12 13:01

afterburn

No more...

Kijk eens naar de Pensa Suhr MK, da''s nou een mooie een waanzinnig klinkende gitaar. :9~

OK, hij valt niet binnen het budget van de meesten, maar da''s bijzaak. ;)

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

Verwijderd

[quote]
Op maandag 09 april 2001 20:58 schreef blueeyes het volgende:

[..]

Oh, ik dacht al... :)
''k heb het namelijk niet zo op gitaarspelers die alleen paar powerchords en bare akoorden kunnen spelen en zich dan gitarist noemen.:(

[\quote]

LOL:P Ben ik het volledig met je eens!
Maar speel je snelle solos of meer blues/jazz georienteerde solos, en in welke scale/toonladder speel je ze?
Zelf speel ik veel in Ionian en Pygorian, maar natuurlijk ook veel in de basic blues scale :)
[..]
Ik speel over het algemeen redelijk rappe solo''s omdat de muziek dat vereist, en ben vooral gek op tremolo werk zoals Vai geweldig laat zien op de crossroads video :9~

Ik heb een jaartje conservatorium achter de rug en ben daarna afgehaakt. Ik heb in de vooropleiding me verdiept in jazz standards en de nodige jazzy solo''s moeten leren, maar het heeft niet mijn voorkeur.

Ik zal zeker die nieuw POD gaan proberen!

Om nog even een antwoord te geven op je vraag in je vorige response:

Ik gebruik een MESA/BOOGIE 50/50 19" power-amp, dus geen rectifier. Rectifiers zijn geweldig hoor, maar ze klinken niet lekker in combi met de rest van mijn stack.

O ja, luister eens naar de band Aghora. Dat vindt jij denk ik helemaal te gek.

Verwijderd

Op dinsdag 10 april 2001 10:06 schreef Plaguebearer het volgende:

Ik speel over het algemeen redelijk rappe solo''s omdat de muziek dat vereist, en ben vooral gek op tremolo werk zoals Vai geweldig laat zien op de crossroads video :9~
Vai is echt de beste gitarist die er op dit moment is qua techniek, maar als je naar de muziek op zich kijkt heeft hij niet echt veel lekkere nummers. (''t is bij Steve Vai allemaal om de techniek te doen, niet zo om de muziek)
Ik heb een jaartje conservatorium achter de rug en ben daarna afgehaakt. Ik heb in de vooropleiding me verdiept in jazz standards en de nodige jazzy solo''s moeten leren, maar het heeft niet mijn voorkeur.
Nee ik weet wat je bedoelt, blues vin'' ik nog wel leuk om te doen, maar jazz vin ik zelf ook nix, ik heb er iig ook nix mee :)
Ik zal zeker die nieuw POD gaan proberen!
You won''t regret it.....garanteed! :)
Om nog even een antwoord te geven op je vraag in je vorige response:

Ik gebruik een MESA/BOOGIE 50/50 19" power-amp, dus geen rectifier. Rectifiers zijn geweldig hoor, maar ze klinken niet lekker in combi met de rest van mijn stack.
Ja dat kan natuurlijk, niet elke combinatie van rectifiers, versterkers, cabinets en speakers klinken goed .....''t is een kweste van uitproberen en ervaring.
O ja, luister eens naar de band Aghora. Dat vindt jij denk ik helemaal te gek.
Zal ''s ff kijken, of liever gezegd luisteren 8-)

Verwijderd

Op dinsdag 10 april 2001 11:03 schreef PePiEnCoCkiE het volgende:
Probeer er ook een koel effektje erbij te krijgen zoals een Cry-baby (een wahwah).
Een wahwah pedaal hoort zowieso in iedere solo gitarist z''n uitrusting thuis, alleen je moet ''m ook weer niet te veel gebruiken. (zie kirk hammett >:))

Verwijderd

Op dinsdag 10 april 2001 11:20 schreef blueeyes het volgende:

[..]

Een wahwah pedaal hoort zowieso in iedere solo gitarist z''n uitrusting thuis, alleen je moet ''m ook weer niet te veel gebruiken. (zie kirk hammett >:))
LOL :) Luister eens naar Michael Romeo. Die kerel gebruikt zijn wah erg goed.

Verwijderd

Dank jullie allemaal wel, maar ik ben nog maar 14 en ik heb nog geen duizenden guldens om uit te geven en als ik het had zou ik denk ik niet alles aan een gitaar en gitaar spullen besteden. Jullie hebben allemaal wel leuke verhalen, maar ik ben aan het zoeken naar... weet je ik maak gewooon een nieuwe topic :)

• JaymzHetfield
Op maandag 09 april 2001 17:26 schreef Plaguebearer het volgende:

[..]
Alleen live niet haalbaar...
Live niet haalbaar? Dimebag en zijn Washburn blazen je door alle hoeken van de zaal.

Metal up your ass

Verwijderd

He Robert,
Gewoon een Marshall speaker met top of hetzelfde maar dan Mesa Boogie!
Gibson Les Paul studio!

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
ik zie weer een heel stel gitaristen hier :P

Ik ben begonnen met een vantage strat (eigenlijk te slecht voor woorden), daarna een epiphone les paul, die speelde best wel lekker eigenlijk, maar nu heb ik sinds een paar dagen een Ibanez RG-570EXC, en die speelt wel zo ongelooflijk lekker...jammer genoeg moet ik nog een nieuwe versterker, ik zit hier met een 10 watt mesa boogie waar nou niet echt bepaald een lekker geluidje uit komt :(

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Op woensdag 11 april 2001 14:12 schreef JaymzHetfield het volgende:

[..]

Live niet haalbaar? Dimebag en zijn Washburn blazen je door alle hoeken van de zaal.
Ja hij kan je wel dan "door alle hoeken v/d zaal blazen" zoals jij dat zegt, maar dat doet ie niet met dezelfde sound als op het album.
Het klinkt goed hoor, maar ''t is echt wel anders, en ''t is ook duidelijk te horen....
....Maar ''t is allebei hard, en dat behoort metal te zijn :)

Er zijn zowieso weinig bands die op het podium bijna de exact zelfde gitaarsound hebben als op de cd/lp.

• JaymzHetfield
Op woensdag 11 april 2001 23:19 schreef blueeyes het volgende:

[..]

Er zijn zowieso weinig bands die op het podium bijna de exact zelfde gitaarsound hebben als op de cd/lp.
Behalve MetallicA, want die zijn de besten.

Metal up your ass

Verwijderd

Op donderdag 12 april 2001 10:19 schreef JaymzHetfield het volgende:

[..]

Ja! Wij dus wel omdat we zowel in studio als met optredens dezelfde versterkers, multieffector met de dezelfde instellingen gebruiken! http://zap.to/peanuts

Verwijderd

Op donderdag 12 april 2001 10:19 schreef JaymzHetfield het volgende:

[..]

Metallica? Een goede live-sound? :r !!!
Ik heb ze nu 5X gezien maar geen enkele keer was het geluid te pruimen! Jaymz speelt dan wel een potje strakke metal, maar die hamster met zijn namaak les-paul en zijn irritante gewah maakt het er niet beter op! blegh!

Verwijderd

Op donderdag 12 april 2001 15:15 schreef Plaguebearer het volgende:

[..]

Metallica? Een goede live-sound? :r !!!
Ik heb ze nu 5X gezien maar geen enkele keer was het geluid te pruimen! Jaymz speelt dan wel een potje strakke metal, maar die hamster met zijn namaak les-paul en zijn irritante gewah maakt het er niet beter op! blegh!
Op zich wel mee eens, Hammett moet minder spelen m.b.v. z''n wahwah pedaal, want je hoort gewoon nix anders bij hem :( :(
Maar je moet ook toegeven dat Metallica tot 1 v/d weinige bands behoort die tegenwoordig nog een goede live show neerzet.
Natuurlijk is hun muziek anders dan 10 jaar geleden (toen ze op hun best waren), maar je moet toch toegeven dat sterk genoeg zijn om geen muziek te maken wat de zgn fans van hun verwachten, ze spelen muziek die ze zelf mooi vinden. (niet dat wij dat altijd ook mooi vinden, maar goed >:))

Verwijderd

Op donderdag 12 april 2001 15:54 schreef blueeyes het volgende:

[..]

Op zich wel mee eens, Hammett moet minder spelen m.b.v. z''n wahwah pedaal, want je hoort gewoon nix anders bij hem :( :(
Maar je moet ook toegeven dat Metallica tot 1 v/d weinige bands behoort die tegenwoordig nog een goede live show neerzet.
Natuurlijk is hun muziek anders dan 10 jaar geleden (toen ze op hun best waren), maar je moet toch toegeven dat sterk genoeg zijn om geen muziek te maken wat de zgn fans van hun verwachten, ze spelen muziek die ze zelf mooi vinden. (niet dat wij dat altijd ook mooi vinden, maar goed >:))
Het gaat me ook niet om de muziek die ze spelen. Ik ben zelf jaren lang fan van metallica geweest, en ik heb zelfs nog the black album leren te waarderen. Maar ik ken vele bands die live een veel beter stukkie metal neerzetten dan metallica. Neem als voorbeeld: Iron Maiden, Symphony X, Dream Theater (awesome!!), Rammstein (heeeel vet, en een goede show), slayer etc.

Verwijderd

The Living End, Die gasten zijn ENORM goed, en zetten life dus een net zo goede (zoniet beter klinkende) sound neer, Breekt zen snaar gaat die zen solo op de snaar erboven door spelen, Geweldig gewoon.... Die gasten zijn gewoon enorm goed...., ik ben door het optreden een regelrechte the living end freak geworden.. :)

Verwijderd

Op maandag 09 april 2001 13:21 schreef decrypt het volgende:

Ehm, qua versterker, ga echt eens naar een Hughes & Kettner luisteren, echt te gek!

en gitaar...zeker niet op besparen, je kan beter eerst een gitaar kopen en dan later pas een versterker. Voor minder dan 600 a 700 gulden krijg je niet zo veel ''gitaar''.

Decrypt.
Waaat hoe kan je die jongen voorliegen, ik wil echt niemand met een hugnes & knetter versterker opgescheept zien :)... die krengen piepen al als je de volume op 1 zet, koop gewoon een degelijke marshall of mesa-boogie :) wel enorm duur die krengen

Verwijderd

Op vrijdag 13 april 2001 08:21 schreef voxell het volgende:

[..]

Waaat hoe kan je die jongen voorliegen, ik wil echt niemand met een hugnes & knetter versterker opgescheept zien :)... die krengen piepen al als je de volume op 1 zet, koop gewoon een degelijke marshall of mesa-boogie :) wel enorm duur die krengen
Helemaal mee eens :7
Pagina: 1