[BC3] optische output op een sblive 1024?

Pagina: 1
Acties:

• netvor
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-04-2024
Als eigenaar van een MD-recorder (sony mz-r70) klinkt het fenomeen optisch opnemen me (letterlijk) als muziek in de oren. In tegenstelling tot wat ik eerst dacht, is de gele plug op de sblive 1024 geen optische plug. De site van creative informeert mij vervolgens vam het feit dat ik een ''digital output module'' nodig heb om optische signaaltjes te kunnen opwekken. Twee vraagjes:

1) Werkt zo''n ding eigenlijk wel (wat betreft sampling frequencies) of zit ik na aanschaf nog steeds in het land van No Signal?
2) Als iemand zo''n ding toevallig heeft (of ergens heeft gezien): waar koopt men zo''n geval? De creative-online-store accepteert alleen kredietkaartjes, en die heb ik niet. is er misschien een andere plek (op i''net of in de regio utrecht) waar ik hem kan kopen?

BVD.

Imp

edit:

ik weet dat ik ook een livedrive en/of optical io bracket kan kopen maar de digital output module is goedkoper.

Computer Science: describing our world with boxes and arrows.

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-07 17:39
Probeer Conrad eens.

Geef mij maar een Warsteiner.

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:16

Richard

Kuru Kuru Kururin

Ja, achteraf gezien ben je dus flink gen##it! Was dan voor de "Guillemot Maxi Sound Fortissimo" (+/-119,-) of de "Terratec DMX XFire 1024" (159,-)gegaan! Allemaal achteraf gelul natuurlijk, want die extra uitgangen kosten nog duurder dan de gehele kaart van Terratec/Guillemot.

Heb zelf die Terratec, en ben er uiterst tevreden over! (Ook i.s.m. een Sony MZ-R35 MD)

20*350ZO45°

• netvor
Die Guillemot kaart gaat me net onder de 100,- kosten, inclusief verzendkosten. Da''s ongeveer even duur als de DOM van creative.

En inderdaad, ik ben genaaid. Misschien dat iemand nog geinteresseerd is in een leuke sblive 1024...

Imp

• Ritchie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19-08 16:14
Is het mogelijk om bijv die Terratec NAAST een live te zetten?

- NAC Breda -

Verwijderd

http://come.to/sblive bevat denk ik wel wat info die je interesant vind.

btw : download gelijk de apsonlive drivers, stuk beter dan liveware 3.

Verwijderd

Ik heb een tijd terug zo''n module met optische uitgang gekocht, net als dat ding van creative maar dan een stuk goedkoper (was met verzending 60 piek ofzo). Dat ding sluit je dan met een flatcable-achtig ding aan op je Live 1024. Dat werkt perfect, maar wat ik me afvraag is of de betere geluidkwaliteit van digitaal vs analoog ook echt hoort als je die standaard oordopjes gebruikt. Volgens mij niet namelijk.

Verwijderd

een mooie dood kost tegenwoordig ook veel hoor!! zeker met de eikelhoutenkisten enz..
;)

Verwijderd

Ik heb sinds kort een Guillemot Fortissimo (90 gulden bij Norrod, OEM versie maar wel met de software die bij de retail zit, dus het enigste wat mist is een mooie dood), i.c.m. een Sharp MDMT-15 en een Labtec LT-730 (zo''n behind-y0-neck koptelefoon) klinkt digitaal HEEL erg lekker.

• netvor
Sluppy:

waar heb je die ''module'' gekocht, als ik vragen mag?

Imp

• afterburn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-08 14:02

afterburn

No more...

http://www.hoontech.com/english/index.html
Voor de homepage

http://www.hoontech.com/english/products/Brackets/product6_8.html
Optional board for Sound Blaster Live!/Value,ST Digital I/O II supports 4 channal Digital Outputs for 96kHz 24-bit 4CH S/PDIF Digital Amplifier and ST External 96kHz 24-bit DAC Box.Optical Output for MiniDisk(48kHz) recording is also supported. 96kHz 24bit DAC sound quality from the ST external BOX and ST S/PDIF Digital AMP will provide the best sound quality in comparison to DAC from the SBLive!/Value. ($21)

http://www.hoontech.com/english/products/Brackets/product6_9.html
Idem, maar dan ook met Optical input ($34)

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

Verwijderd

Er is twee weken hieraan ook een Topic geweid, ik had het zelfde probleem, ik kreeg hier van allerlei jongens tips, als je zelf kunt solderen Conrad levert een bouwpakketje
voor 29,95 met onderdelen en schema, naar dat RODE optisch out.

Ze hadden ook een gebouwd exemplaar maar ik geloof dat die uit het program is.

116378-89 is het bestelnummer, en technische vragen of die gebouwde nog leverbaar is 053-4285480 succes.

http://www.conrad.nl/cgi-bin/conshop/index.cgi

als je naar het bovenste gaat zie je de index en voer je bij zoeken optocoax in, en dan wordt je geadviseerd om naar NF versterkers te gaan, doe dat maar dan zie je twee bouwpakketjes in beeld komen.

www.hardwarex.nl

Verwijderd

Even weer vraag naar....

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07 22:45
Imp

Ik heb net zo''n module als Slubby gekocht voor mijn Sblive! (eerste versie, retail, bij deze kaart zat al een spdif module). Te koop via de creative store. Er schijnt nu ook een nieuwe optical digital IO card te zijn, het staat in ieder geval ook allemaal op hun site.

* FreeRider vindt die LiveDrive! walgelijk ! en onhandig !

Concrete Loop Watercooling

Verwijderd

Waarom die terratec naast sblive 1024 draaien ? die terratec klinkt minstens net zo goed in mijn oren beter zelfs ( misschien vanwege optische uitgang hehe op marantz ac3 versterker ) :)

btw digitaal geluid bestaat niet , moet altijd nog omgezet worden naar analoog of luistert men tegenwoordig I/O ? lol

voordeel van digitaal tov analoog is dat meer info meegekopieerd word en zal het uiteindelijke geluid ietwat detailrijker zijn en hoef je de k*t d/a converter van die sony minidiscjes niet te gebruiken maar die van je klasse A versterker bijv.

Verwijderd

Ik vraag me af hoe die optical out dingen met SCMS omgaan. Filteren ze er dat uit? Of is de SBLIVE zelf in staat om SCMS weg te fileren?

Ik heb namelijk een DAT recorder en heb een boel dingen van de radio opgenomen. Die wil ik digitaal invoeren in mijn PC, bewerken en dan weer terug op DAT.

Maar, SCMS belet een 2de generatie digitaal kopie, dus ik kan wel digitaal naar mijn PC, maar dan niet meer digitaal terug naar mijn DAT, omdat dat ding SCMS-protected is (Serial Copy Management System).

Welke kaart koop ik om geen last te hebben van SCMS, waarop een COAXIALE uitgang zit en liefst ook een analoge monitor output met eventuele lage kwaliteits DA-converter.

Overigens moet die kaart op 32KHz, 44KHz en 48KHz kunnen opnemen, zonder sample rate conversion naar 44,1.

Vraag 2: Als ik op 32KHz opneem op mijn PC en ik convert dat met iets als Sound Forge naar 44,1, verlies ik dan kwaliteit door de omzetting of zijn er zeer goede sample rate converter programma''s voor de PC die goede interpolatie doen?

Opmerking:

Een MINIDISC heeft een ACTRAC compressiesysteem. Zelfs als je DIGITAAL opneemt, zal je geen 1 op 1 kopie van je originele, digitale bron hebben! Zelfs digitale data wordt namelijk, door ACTRAC geleidt en gecomprimeerd. Hoe zit dat trouwens met de nieuwere MDs, die een nieuwere versie van ACTRAC hebben?

Dankjewel alvast.

• Yoda
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07-11-2025

Yoda

Can you feel it?

harry heb jij zo''n ding gekocht bij Conrad?? zoja wat is het verschil tussen die twee pakketjes,..?? ze zijn niet duur trouwens?

Yoda

Verwijderd

Ja ik heb die van 29,95 gulden, het verschil is dat die van een tientje duurder, de vergulde tulp op de printplaat heeft geconstrueerd, bij mij hoort ie via een kabeltje eraan gesoldeerd te worden.

Bevalt me prima, en is simple te bouwen. goede handleiding erbij!

Die DIG.OUT van de SBLive kan ook met een stereo-jack 3,5mm voor en achter DOLBY Surround Troughput naar bv een Dolby-Receiver of versterker gebruikt worden, als je DVD op je Computer kan afdraaien.

Verwijderd

(Digitaal-) opnemen in Sound-Forge op 32 kHz kan. Alleen als je het dan om gaat zetten naar cd kwaliteit>44,1 kHz en 16 bit dan is dat niet slim. Als je gaat her-samplen dan is er geen gemeenschappelijke deler om dit zonder al te veel verlies te doen> veel cijfers achter de komma>>het is bv. in de praktijk ook niet handig om van een Dat tape opgenomen op 48 kHz via de PC terug te gaan dmv. her-sampling op 44,1 kHz. Je verliest dus kwaliteit. Kijk er zijn natuurlijk wel converters te verkrijgen die dit op een behoorlijk al dan niet professioneel niveau kunnen>dan praat ik over converters van Appogee en die kosten dan ook wel wat.

• netvor
Dat ding van hoontech is precies wat ik zoek, maar is dat ding ook ergens te koop zonder creditcard? hetzelfde geldt voor de creative-store: die accepteren ook alleen maar creditcard, en ik ben niet in het bezit van zo''n leuk stukkie plastic.

imp.

Verwijderd

Dat is ook mijn probleem, die gele I/O module had ik best willen hebben...

Vroeger zat Creative in Rotterdam!
Nu wordt het merk door verschillende importeurs en distributeurs op de markt gebracht.

Ik belde een keer ACTEBIS, ook een van de vele, en toen kreeg ik te horen dat zij ook veel vraag naar die module hadden, dan denk ik, dan importeer je het toch...en dat heb ik tegen ze gezegt ook.
http://dit.is/HardwareXpo

• Yoda

Yoda

Can you feel it?

nou harry, heb ook zo''n ding bij conrad besteld,...ben benieuwd,....

bedankt in ieder geval voor de info,...en nu strax maar ff solderen dus,...

• Yoda

Yoda

Can you feel it?

duidelijke handleiding???!?!?

Duits,....en dat kan ik dus nie,.....help,....wat nu?

• Zedd
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-02 09:33
Ik heb ook een SBlive 1024 en ik wil mijn FPS2000 hierop aansluiten met digitale kwaliteit, dus niet analoog. Heb ik hier ook zo''n i/o module voor nodig? en waar kan je die het goedkoopst kopen?

Verwijderd

Imp, heb je nog zoiets gevonden of niet, ik heb namelijk ook de MZ-R70, en een SB Live 1024! En ben nu dus ook oip zoek naar een optische uitgang, hoe heb jij dit opgelost??

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-06 23:18
Ik heb ook een Guillemot Maxi Sound Fortissimo van NoRRoD. Ook vooer 90 piekies. Dat optische uitgangetje werkt goed, en 4 speaker support ook. Erg tevreden mee... Mijn advies, zie die live! te verkopen, of prop hem in een andere PC een koop een fortissimo voor de pc waarvan je muziek naar je MD speler wilt zetten.

Nu ik er over na denk, volgens mij moeten 2 geluidskaarten ook niet zo veel problemen opleveren. Ik heb mijn onboard AC''97 sound aan staan (MSI MS-6309 -> VIA Apollo Pro 133a) en dus een fortissimo, ze doen het beide, zonder conflict.

Verwijderd

Yoda, ik neem aan dat het toch nog gelukt is?

peace of cake... ;)

http://www.HardwareXpo.net/sblive.html

Verwijderd

Voor degenen die een compleet kastje willen,
http://www.hoontech.nl

daar kan men ook naar dealers voor bij je in de buurt vragen!

Verwijderd

Op donderdag 26 oktober 2000 17:39 schreef rAvers het volgende:
Imp, heb je nog zoiets gevonden of niet, ik heb namelijk ook de MZ-R70, en een SB Live 1024! En ben nu dus ook oip zoek naar een optische uitgang, hoe heb jij dit opgelost??
Kan dat niet gewoon met zo''n live drive II van creative :? zit toch ook een optical in en optical out op :?
Edit: en waarom haalt deze harry in g*dsnaam zo''n oud topic omhoog, waar ik dan weer met m''n stomme kop op reageer :?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:35

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op donderdag 26 april 2001 02:27 schreef AirHead het volgende:

[..]

Edit: en waarom haalt deze harry in g*dsnaam zo''n oud topic omhoog, waar ik dan weer met m''n stomme kop op reageer :?
Omdat-ie een zinnige toevoeging heeft, en daar niet speciaal een apart topic voor wil openen. Prima!

Als mensen "UTFS" gaan schreeuwen, moeten ze zelf ook maar leren naar data van posts te kijken!

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Op donderdag 26 oktober 2000 17:39 schreef rAvers het volgende:
Jongens, ik heb hetzelfde probleem als rAvers... Kan niemand ons dan helpen??
Please :'( ??

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Pagina: 1