[BC3] Divido MP3/DVD Speler

Pagina: 1
Acties:

• gex
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:58

gex

De gekste

Topicstarter
Kan iemand me meer vertellen over de divido dvd/mp3 speler ?

Ik was eigenlijk van plan om een yamakawa aan te schaffen, maar laatst las ik ergens dat de divido id3-tag ondersteunt, iets wat de yamakawa niet doet, wel zijn ze beide regiovrij en kunnen ook beide de macrovision uitschakelen. Wie weet iets over de kwaliteit van de divido, het nadeel is dat de divido wat duurder is dan de yamakawa (799,-), en weet iemand hem ergens goedkoper ?

Thanx,
Gex

• MankE NeliZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-06-2025

MankE NeliZ

Geen matches

Klinkt goed....ik ben benieuwd! :)

In Kazachstan we say a woman with a book...is like a horse...with wings!

• Gash
  • Laatst online: 27-05-2022
Vragen over DiViDo kun je bij mij kwijt: ik verkoop namelijk zowel DiViDo''s als Yamakawa''s. :)
Wat de prijs ervan betreft: goedkoper zul je ze helaas niet snel vinden, er wordt namelijk niet zo veel op verdiend.
De kwaliteit van de DiViDo''s, in tegenstelling tot de Yamakawa''s, is echter wel uitstekend. Tot op heden heb ik nog niet één defecte teruggekregen!
Met name de MP3-prestaties van dit apparaat is stukken beter dan al z''n concurrenten, lees maar op www.dvdzone.nl. Het enige nadeel is dat sommige TV''s niet overweg kunnen met het RGB-signaal dat de scart-aansluiting(!) doorgeeft. Deze is echter wel om te zetten in een composit-signaal.
Van alle regiovrije DVD/MP3-spelers die momenteel op de markt verkrijgbaar zijn denk ik dat dit de beste keus is, zowel qua duurzaamheid als gebruiksmogelijkheden.

Let wel:
Ik stuur dit berichtje niet zo zeer om te verkopen, maar om een goed advies te geven!

• gex
  • Laatst online: 10:58

gex

De gekste

Topicstarter
Bedankt voor de info Gash, hier heb ik wat aan. De DVD kwalitiet is dus goed, want dat is natuurlijk ook heel belangrijk.

Wat is eigenlijk het verschil tussen RGB- en composit-signaal ?

• Gash
Doorgaans geeft een RGB-signaal een betere beeld-kwaliteit, echter het signaal wat de DiViDo afgeeft wordt niet door alle TV''s opgepikt.
Nu is de firmware van een DiViDo d.m.v. een simpele upgrade te vernieuwen, ik hoop dat ook dit probleempje in de toekomst (zodra er een nieuwe firmware-versie beschikbaar is) hiermee verholpen kan worden.
Zelf heb ik een Panasonic breedbeeld en deze gaf het RGB-signaal wel goed door. Hoe dan ook: een DiViDo is altijd aan te sluiten en de beeld- en geluidskwaliteit vind ik, net als de techneuten bij www.dvdzone.nl, gewoon goed.

Verwijderd

Dit topic is alweer wat ouder, maar toch haal ik het ff omhoog

Ik zit nl te twijfelen welke dvd speler ik wil kopen. Het wordt of een Divido (http://www.comtronics.nl/divido/) of een cyberhome AD-M512 (http://www.hardwarecentral.com/hardwarecentral/reviews/2625/)

Welke van de 2 is nou het beste?
(beeld en geluid, mp3, afspeelmogelijkheden etc. etc.)

• Gash
Ik weet niet of je op mijn advies zit te wachten, maar wat ik van klanten hoor is de Cyberhome als DVD-speler best o.k., maar z''n mp3-afspeelkwaliteiten halen het niet bij de DiViDo.

(Wij hebben namelijk al enkele klanten gehad die zo''n Cyberhome weer ingeleverd hebben bij de Mediamarkt en daarna toch voor de DiViDo gingen......)

Ik kreeg zojuist nog de volgende email:

Ik wil jullie even bedanken voor het uitstekende apparaat wat ik anderhalve
week geleden bij jullie heb gekocht. Die DIVIDO-DVD speler is echt een super
ding.

Bedankt voor de snelle service en het vertrouwen.

Mochten wij ooit iets voor jullie kunnen doen
laat het ons dan weten.

Met vriendelijke groet
....... ............

Dat zegt genoeg toch? :):):):):):)

Verwijderd

aha. hmm als ik nl zo naar de prijzen kijk :

Cyberhome DVD/MP3 Player AD-M512 FL 499,-

DiViDo DVD / MP3 speler FL 699,-

Dan denk ik toch dat ik voor de cyberhome ga, als het beeld en het geluid toch hetzelfde zijn. Mp3 speel ik toch wel af op de comp en niet speciaal op dat ding ;)
Pagina: 1