[BC3] DTS vs. DD5.1

Pagina: 1
Acties:

• Ozzy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:30

Ozzy

omnia mutantur, nihil interit

Topicstarter
Wat zijn nou precies de "extra" kwaliteiten van DTS? Is er meer dan alleen een hogere sample rate?

O dag schoonheid, dag schoonheid, dag schoonheid, dag, dag!

• Stefano
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-02 14:26

Stefano

Ondertitel Not Found

Ik meen dat DTS over een extra speaker (6.1 dus) beschikt die 1 meter boven de center geplaatst moet worden.

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19:23

Boss

+1 Overgewaardeerd

''k heb zo''n DTS ding, en er is geen sprake van een extra speaker ofzo. Het gaat vooral om de hogere sample-rate op de DVD''tjes (2x zo groot, 1.2mb/sec aan audio data geloof ik<BR>)<BR>En ik geloof dat er, net als bij THX, een aantal eisen aan je systeem zijn, zoals ruis en uitgangsvermogen.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Verwijderd

volgens DTSOnline:<BR>
Questions #2: How does this format compare to Dolby Digital (AC-3)?<BR>BETTER AUDIO QUALITY FOR BOTH MOVIES AND MUSIC.<P>The DTS "master-quality" mode, for laserdiscs, compact discs, and DVDs, use less than one-fourth the data reduction of Dolby Digital (AC-3), resulting in audibly superior performance. The DTS commitment is to deliver an uncompromised reproduction of the original multi-track masters. For laserdiscs, however, this approach allocates all of the available digital-audio data space to the new six channels of audio, while Dolby Digital uses high data-reduction to fit their digital data onto an analog stereo track, leaving the stereo PCM tracks intact.
<BR>opzich al duidelijk genoeg d8 ik :)<P>Verder heeft DTS een bit depth van 20 bit terwijl lineair PCM 16 bit gebruikt...

• Stefano

Stefano

Ondertitel Not Found

Allemaal wel leuk en aardig. Heb ik net de hele boel op orde, DXR3 met AC3 koppeling naar de AC3 versterker en 32" Philips voor het beeld, krijgen we weer DTS. Blijkt dat de versterker reeds DTS gereed is maar dat de DXR3 dit niet aankan. Sigma Designs heeft reeds de oplossing: een Realmagic Netstream 2000. Klinkt goed maar denk dat ik het maar effe bij AC3 hou, zo''n 2000 kost ongetwijfeld weer goud geld en hoeveel DVD''s beschikken over DTS????? <A HREF="http://www.sigmadesigns.com/product_ns2000.htm" TARGET=_blank>http://www.sigmadesigns.com/product_ns2000.htm</A> <BR>Iemand suggesties?<P>PS Zo''n 2000 kaartje kost 625 piek, au<BR>

[This message has been edited by Stefano (edited 11-07-2000).]

Verwijderd

de Realmagic Hollywood + schijnt ook DTS te ondersteunen, en als je een SB Live hebt kun je met de juiste software DTS doorlussen....<P>Natuurlijk laat Sigma Designs je de duurdere zien, maar de Hollywood Plus voldoet ook als ik me niet vergis (is rond de 200 piek)

Verwijderd

BTW, dat de DXR3 geen DTS ondersteund is een softwareprobleem, want het is een Hollywood Plus rip-off...

• Stefano

Stefano

Ondertitel Not Found

Helaas, de H+ ondersteunt alleen AC3 en daarmee de DXR3 eveneens.

Verwijderd

Ik zou alleen DTS nemen als je een receiver neemt, want het prijsverschil met en zonder DTS is op een receiver niet zo bijzonder groot. Er zijn in Europa bijna geen DVDtjes die DTS hebben, in Amerika zijn dit er een stuk meer. Dus als je uit Amerika DVDtjes gaat halen is het wel aan te raden. Waarom ? DTS heeft betere geluidskwaliteit, dynamisch bereik is beter en kanaalscheiding ook. Hou er wel rekening mee dat DTS hier ook nog wel eens een standaard zou kunnen worden, dus als je een receiver neemt zou ik die wel met DTS nemen.

Verwijderd

Specs van Hollywood Plus:<P>
It?s easy to connect the Hollywood Plus to a capable home audio system for crisp 5.1-channel Dolby Digital (AC-3) or DTS surround sound, or to your PC?s existing stereo speakers.
<P>
Equipped with Dolby Digital AC-3 5.1, Dolby ProLogic and DTS capabilities for surround sound experience
<P>
DTS Surround Sound via S/PDIF
<P>Enneh...dit dan?

• Stefano

Stefano

Ondertitel Not Found

Nog een beetje doorgeklikt bij Sigma, H+ ondersteunt inderdaad DTS (pardon Silacoid). Dan zou de DXR3 dit ook moeten kunnen, iemand de beta drivers van de DXR3 al geprobeerd? Zit daar misschien DTS ondersteuning in?

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:34
Wat een onzinnnn<P> :)<P>Mijn Dxr3 lust DTS sound gewoon door, tis een kwestie van een uptodate player.<BR>Met de standaard drivers (totaal niet de nieuwste) en met de oude player kon ik ook geen DTS luisteren, ff een nieuwe Creative Labs player gehaald en alles werkt.<BR>Geen probleem.

• Ozzy

Ozzy

Topicstarter
Ja, ik heb nu een regiovrije Sony dvp-725d en een Sony str-db930, maar in de handleiding staat als je um aansluit via optical of coaxial aansluiting dat dan de samplerate geconverteerd wordt naar 48kHz. Alleen bij de Audio out blijft ie op 96kHz. Daarom mijn vraag, gaat daardoor niet het hele DTS-gebeuren verloren??

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:38

GaMeOvEr

Is een hork.

DTS gebruikt ook gewoon een Samplerate van 48 Khz.<P>96 Khz Samplerate kan ook, maar is absoluut niet default.<P>DTS signalen zijn default 48Khz/20 bits.<P>Het grootste verschil zit hem tussen DTS en DD voornamelijk in de bitrate, die bij DTS een stuk hoger ligt (= minder compressie) en zou daardoor "beter" klinken dan DD.<P>De meningen hierover zijn echter nogal omstreden. Ik heb het zelf nog niet kunnen vergelijken, omdat ik nog nooit een DTS discie heb kunnen vinden.<P>Overigens Ozzy, kan jouw Receiver (STR-DB930) geen signaal van 96/24 accepteren, hiervoor kom je in een andere prijsklasse uit. (Duurdere Denon''s, Marantz, Harman Kardon, enz.. vanaf 2500,-)<P>Volgens mij kan je Player het ook niet outputten, maar dat weet ik niet zeker.<P>[update]<P>Stukje over DTS geript :<P>
Coherent Acoustics is a digital audio compression algorithm designed for both professional and consumer applications. The algorithm is highly flexible, operating over multiple channels of audio, at sampling rates up to 192 kHz, with up to 24-bits resolution. This article outlines the overall design objectives of the algorithm,and describes the principal coding strategies employed to meet these goals. Specific functional components of the encoding and decoding algorithms are outlined in more detail, and the feature set of the coding system is summarized. Finally, the objective performance of the algorithm is illustrated using some simple<BR>test signals.
<P>Ze zeggen dus dat DTS in principe info tot 192 Khz/ 24 bits kan bevatten, maar dit is dus niet de default die je aan zult treffen, het zijn puur mogelijkheden.<P>Aangezien er nu nog verdacht weinig apparatuur is die nu 96/24 accepteren, zal het dus voornamelijk 48/20 zijn, met in de toekomst de optie om dit te verhogen.

[This message has been edited by GaMeOvEr (edited 12-07-2000).]

Aannames zijn fataal.

• Ozzy

Ozzy

Topicstarter
De meningen hierover zijn echter nogal omstreden. Ik heb het zelf nog niet kunnen vergelijken, omdat ik nog nooit een DTS discie heb kunnen vinden.
<P>Ik heb er één, de regio 1 Teaching Mrs. Tingle met Katie Holmes, waarop EN een 5.1 en een DTS soundtrack staat, maar het enige verschil dat ik opmerk is de display op mijn receiver en speler. Meer niet. Voor de rest zijn de meeste DVD''s óf volgepropt met extra features óf met een DTS soundtrack. Ik persoonlijk ga dan voor de features.<P>
Overigens Ozzy, kan jouw Receiver (STR-DB930) geen signaal van 96/24 accepteren, hiervoor kom je in een andere prijsklasse uit. (Duurdere Denon''s, Marantz, Harman Kardon, enz.. vanaf 2500,-)<P>Volgens mij kan je Player het ook niet outputten, maar dat weet ik niet zeker.
<P>Outputten van meer dan 48Khz kan wel via de audio out, maar niet via de digitale uitgangen.<P>Overigens ben ik zeer tevreden over de receiver en de speler die ik nu heb, en eerlijk gezegd heb ik er meer geld niet voor over. Het werkt en voldoet aan mijn eisen, da''s genoeg! Ik was alleen benieuwd wat het verschil tussen dts en 5.1 dan zou moeten zijn op mijn ''goedkope'' systeem. En dat is er dus blijkbaar dan toch wel!<P>In ieder geval bedankt!<BR>

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
De DXR3 (in mijn bezit) ondersteund wel DEGELIJK DTS.. ik heb een DTS/AC3 Receiver van sony.. en een DXR3 met holywood+ drivers+applicatie en DTS werkt perfect.. mijn versterker herkent het METEEN en decodeert het signaal naar DTS.. klaar.. niets extra hoeven doen..

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Verwijderd

Sorry foutje :)

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-03 10:08

JT

VETAK y0

Ja, de 930 ook.

DD heeft een bitrate van 256 kbps, DTS van 384 kbps.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

Op zaterdag 05 mei 2001 18:51 schreef JT het volgende:
Ja, de 930 ook.

DD heeft een bitrate van 256 kbps, DTS van 384 kbps.
OK, bedankt :) . Ik zag een beetje laat dat t al een erg oud topic was :) ( daarom m''n vorige post veranderd) Maar bedankt voor t antwoord.

Iemand hierboven zei dat de 930 t niet ondersteund, :?

Je was er trouwens lekker snel bij :P

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-03 10:08

JT

VETAK y0

Krijg nou wat, hijs idd oud :D

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

Op zaterdag 05 mei 2001 18:55 schreef JT het volgende:
Krijg nou wat, hijs idd oud :D
Ja, kut :( ik baalde al :), stomme search ook :P , maar nogmaals, je was er errug snel bij :) thnx

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
DTS duidelijk beter, moet je maar eens luisteren, dts is veel specifieker (je hoort precies waar iets vandaan komt!)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Pagina: 1