Toon posts:

[BC3] zelf muziek maken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zat toevallig op een de ''site'' van een GoT''er hier te kijken (mp3.com/greenskin)
en zag toen dit staan op dezelfde pagina:
Copyright notice. All material on MP3.com is protected by copyright law and by international treaties.
You may download this material and make reasonable number of copies of this material only for your own personal use.
You may not otherwise reproduce, distribute, publicly perform, publicly display, or create derivative works of this material, unless authorized by the appropriate copyright owner(s).
Ben ik nou gek of houdt dit in dat zij jou gratis copyright verlenen? Of is vanaf dan jouw muziek hun eigendom?
Want ik maak net graag muziek en ik ben van plan om wat van mijn werken op te sturen naar een platenmaatschappij.
Maar deze maatschappijen zijn niet vies van het jatten van muziek wat, en dat is niet cool wat je je wel kunt bedenken :(

• Dr. RiPsaw
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
MP3.com is geen platenmaatschappij. Zij zijn ook geen eigendom van jouw muziek. Ik heb ook een paar van mij nummers daar staan (www.mp3.com/drripsaw). Je kunt zelf bepalen in hoeverre jouw nummers mogen worden gebruikt voor cd''s. Er worden namelijk eens in de zoveel tijd een soort compilatiecd''s gemaakt. Tevens kun je toestemming geven voor broadcasting op bepaalde radiostations.
Als je wat opstuurt naar platenmaatschappijen zonder dat je de muziek hebt laten registreren bij bijvoorbeeld buma/stemra, dan loop je idd de kans dat ze het van je jatten, maar als het het registreet, dan is die kans nihil...
Lees de voorwaarden van mp3.com anders eens goed door, die staan vast wel ergens.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie, ik ben weer een stuk wijzer. Weet iemand ook trouwens het internet adres van buma stemra?

• CV_SmileY
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-08 10:21

CV_SmileY

JackOfAllTrades MasterOfNone

(jarig!)