[BC3] Digitale videocamera --> PC

Pagina: 1
Acties:

• WhiteAss
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20-02 08:29
Ik heb een JVC (GR-DVX4)camera en wil de videobeelden op mijn computer vast leggen.

Ik weet dat er video bewerking kaarten zijn met (s-)video ingangen enz. waarmee ik van de camera op kan nemen maar ik zie ook een DV (Digital Video:?) uitgang op de camera zit. Ik kan alleen nergen terug vinden van de functie van deze uitgang (mischien is het wel een ingang) is.

Weet iemand wat de functie van de DV uitgang is en of dat er ook DV kaarten zijn voor ik de computer?

Verwijderd

Jep, dat is idd een digitale video uitgang :). Deze verstuurd de beelden digitaal naar je computer, en daarmee kun je ze dan meteen bewerken. Het voordeel is dat deze FireWire kaarten niet veel kosten in vergelijking met analoge videobewerkingskaarten. Sitecom heeft bijv. zo''n digitaal kaartje, kost niet veel meer dan honderd gulden.

• monkel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-03 15:25

Verwijderd

Je kunt een insteekkaartje kopen met FireWire aansluitingen. Hierop sluit je dan je camera op aan en gaan met die banaan

Verwijderd

Maar ja als je alleen DV out hebt en niet DV in, dan kan je het wel naar je PC sturen maar niet meer terug naar je camera.

• WhiteAss
Op dinsdag 29 mei 2001 19:48 schreef melanieromy het volgende:
Maar ja als je alleen DV out hebt en niet DV in, dan kan je het wel naar je PC sturen maar niet meer terug naar je camera.
Het is één aansluiting dus waarschijnlijk alleen een uitgang.
Op dinsdag 29 mei 2001 16:26 schreef Toetie het volgende:
Je kunt een insteekkaartje kopen met FireWire aansluitingen. Hierop sluit je dan je camera op aan en gaan met die banaan
Dus het is gewoon een firewire aansluiting of heb ik een speciale (firewire) kaart nodig?

Ik heb waarschijnlijk nog speciale software hiervoor nodig. wat is goede software om dit te doen?

Verwijderd

Gewoon die Guillemot DV Action , das naart schijnt een hele goede kaart

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
voor informatie:
http://www.nonlineair.nl/
en de firewire is zowel ingang
als een uitgang alleen zijn de meeste europese modellen niet dv in enabled
maar dat kun je weer aanzetten met een
dv gadget >:)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
ulead video studio 4 of 5 is een mooi programma voor de beginnend DV videobewerker heb ik ook lang gedaan alleen miste ik er een aantal functies in maar ik zou je dat adviseren!.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• WhiteAss
Op dinsdag 29 mei 2001 23:17 schreef real_raichu70 het volgende:
Gewoon die Guillemot DV Action , das naart schijnt een hele goede kaart
heb gekeken op www.guillemot.nl maar daar is geen DV Action kaart tevinden. maar werk ik nou met een echte firewire aansluiting op mijn camera?

• BC3 Victim
Miro heeft een hele mooie DVkaart. De Studio DV is een kaart met Firewire I/O, maar de duurdere DVpluskaart heeft ook nog eens een Analoge uitgang voor je VHS-recorder (bijvoorbeeld). Met de bijgeleverde Firewire kun je bliksemsnel je dig. gegevens overzetten naar je HDD, maar dat kost veel schijfruimte. Miro heeft wel hele goede/makkelijke DV-bewerkingssoftware erbij. Op de miro-site kun je overigens een gratis Demo-CD downloaden. Daarnaast kun je op de site een lijst van alle demonstratiepunten bekijken. Kun je in de buurt een keer voorgelicht worden.

Succes ermee

Pagina: 1