[BC3] Jamo Studio 190

Pagina: 1
Acties:
  • 894 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-04 16:36

Foxz

343 Guilty Spark

Topicstarter
Ik ben dus van plan om een nieuwe stereo te kopen. Maar de boxen heb ik al een tijdje, omdat ze toen in de aanbieding waren. Ik kocht er twee voor 300 gulden en dat terwijl ze overal 300 p.s. kostten. Weet iemand mij meer te vertellen over de kwaliteit van deze speakers en een bijpassende losse componenten stereo (versterker+cd(of dvd)-speler) voor ongeveer 2000 gulden...

Kicking the darkness 'til it bleeds daylight

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik heb er 2 van, als achterluidsprekers :P
Heel goede sound, voor heel weinig $ :).
Mijn pa heeft ze ook, als front speakers.

Ik gebruik ze op een Sony DB730 versterker.
Die had ik voor maar 799 piek.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxz

Foxz

343 Guilty Spark

Topicstarter
Ik ga er (nadat ik vandaag bij een mooi audiowinkeltje ben geweest) denk ik een TEAC versterker+dvd-speler bij aanschaffen. Alleen wilde ik nou weten hoe het daarmee zat, want kan een dvd speler nou dvd-audio afspelen en kan die ook sacd afspelen? Ik weet natuurlijk wel dat je niet die meerkanaals enzo hebt, maar is dat mogelijk? Want hier snap ik zelf niet zoveel van en aangezien het toch de toekomst is, wilde ik het wel graag weten.

Kan een admin trouwens ff het topic changen in een wat bijpassender iets (kan er zo snel niet opkomen), alvast bedankt iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tspawn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-05 11:27
Standaard DVD spelers kunnen geen DVD audio afspelen, de duurdere modellen wel, (JVC XV-D721 bijvoorbeeld) en SACD ook niet daar zal je ook een aparte speler voor moetn aanschaffen en een zeeeer goede versterker want anders is hij dat niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxz

Foxz

343 Guilty Spark

Topicstarter
De "normale" versterkers van Sony (800+) zijn ook al SACD voorbereid. En in het blad HVT staat een test van ongeveer 30 DVD-Spelers en tenslotte staat daar een samenvattend schema en daar maken ze onderscheid tussen DVD-Audio v en DVD-Audio a. Ook maken ze verschil tussen SACD h en SACD s. Bijna alle spelers kunnen DVD-Audio v en SACD h wel afspelen, kan iemand mij uitleggen wat dit is?

Nogmaals, kan een admin dit topic even veranderen in "DVD-Speler + Versterker" ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19680

ik denk dat je je met je Jamotjes niet druk hoeft te maken over SACD...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7166

Op dinsdag 29 mei 2001 20:34 schreef Foxz het volgende:
De "normale" versterkers van Sony (800+) zijn ook al SACD voorbereid. En in het blad HVT staat een test van ongeveer 30 DVD-Spelers en tenslotte staat daar een samenvattend schema en daar maken ze onderscheid tussen DVD-Audio v en DVD-Audio a. Ook maken ze verschil tussen SACD h en SACD s. Bijna alle spelers kunnen DVD-Audio v en SACD h wel afspelen, kan iemand mij uitleggen wat dit is?

Nogmaals, kan een admin dit topic even veranderen in "DVD-Speler + Versterker" ofzo...
Wat bedoel je met ''een versterker is SACD voorbereid'' ?? Bedoel je een versterker met PCM dec die de bitrate/quantizering van SACD ondersteunt of misschien een analoge versterker die het hoge freq bereik niet helemaal van SACD aankan? Ik heb zelf de STR-DB940 en het freq. bereik van de analoge versterker komt bij verre niet in de buurt bij die van SACD, en wat de digitale decs betreft in de DB940, hij heeft alleen decs voor PCM, DTS en AC3. Geen SACD PCM dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxz

Foxz

343 Guilty Spark

Topicstarter
Dat SACD voorbereidt zal wel niet veel voorstellen maar staat wel bij de specificaties van die versterker. Ennuh over dat SACD, ik maak me daar wel druk om. Want als er straks een standaar zou komen dan heb ik over 5 jaar ofzo niks meer aan die dingen. Boxen kunnen altijd nog vervangen worden...

Pagina: 1