[BC3] hulp nodig bij aanschaf tv-kaart :)

Pagina: 1
Acties:

• f1r3b4ll
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-08 22:57
ik ben van plan een tv-kaart aan te schaffen om wat tv te gaan kijken op de pc. tevens wil ik mijn Nintendo 64 erop aan kunnen sluiten.

Verdere eisen:

- hij moet beetje fatsoenlijk draaien onder Windows en Linux
- beeldkwaliteit moet redelijk tot goed zijn
- geluid moet in stereo zijn
- en, niet al te duur ofcorz!!!

Zelf zat ik te denken aan de Pinnacle PCTV Rave (f 129), maar ik heb gehoord dat dit een mono kaart is. Op de site van Pinnacle staat echter dat hij stereo is.
Tevens zou deze kaart niet lekker draaien onder Linux.

Zijn er mensen die mij bepaalde kaarten kunnen aanbevelen?? Graag zou ik ook een korte motivatie zien.

Alvast bedankt!!!

🇳🇱 🔋 Marstek Venus E v3 | EMS xxx, BMS xxx, App vxxx | HW P1 | Marstek CT003 P1 | ☀️14kWp zuid-west+noord-oost

• f1r3b4ll
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-08 22:57
is die Miro PCTV RAVE nu mono of stereo???

op de site staat stereo maar ze zeggen dat dit niet klopt?

🇳🇱 🔋 Marstek Venus E v3 | EMS xxx, BMS xxx, App vxxx | HW P1 | Marstek CT003 P1 | ☀️14kWp zuid-west+noord-oost

• Arzie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:26
Heb al een paar Hauppauges gehad, ben er erg tevreden over. Beeld is goed, geluid stereo (niet allemaal!), Linuxwerking weet ik niet, maar ik neem aan dat dat wel goed zit (chipset is veelgebruikt). 2dehands zijn ze niet duur, 100-150 ofzo, ligt eraan of je bijv. radio wilt.

• Arzie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:26
Lijkt me sterk dat als er op de site staat dat het stereo is dat niet zo is..

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19-08 20:00
De Rave is dus echt wel mono he. Als je stereo wilt moetje de PCTV Pro kopen. Dan krijg je er meteen FM en afstandsbediening bij... Ik heb al een paar Miro kaartjes gehad (nu de PCTV Pro) en ben altijd erg tevreden geweest. De Hauppage software is ongelooflijk klote, die van Miro veel beter, zou dus zeker voor de Miro gaan. Ga er wel van uit, dat wanneer je een kaart wilt hebben die stereo is (en redelijke kwaliteit heeft), je dan echt wel zo''n 250 piek kwijt bent...

• zwik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 09:12

zwik

randomized

Ik heb hier ook zo''n PCTV Pro kaartje (in stereo en nintendo 64 werkt perfect). Werkt perfect, alleen onder linux weet ik niet maar dat ga ik straks uitproberen.
Pagina: 1