Toon posts:

[BC3] mpeg4 decoder?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn werk moest ik van mijn baas videobestanden omzetten naar een ander videobestand dat makkelijk via het internet te zien is..(ben newbee)

Eerst had ik Media cleaner EZ geprobeerd.
En nu gebruik ik Windows media encoder

Mijn eerste vraag is op hoeveel fps moet ik het zetten. (15 fps?)

Mijn tweede vraag is heb je hiervoor ook hardware, die je ervoor kunt gebruiken? (een mpeg4 decoder?)

• cool0
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-10-2024

cool0

1) een mpeg 4 decoder bestaat (nog) niet alleen een mpeg 2 en alles wat daar voor zat

2) van welk formaat naar welk formaat ga je de bestanden zetten dus van Mpg? naar Divx neem ik aan om dat je mpeg 4 wilt gebruiken.

3) 30 fps gebruiken dan heb je ook geen last met snelle beelden en als je van mpg naar divx ga gebruik dan flask

Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 29 mei 2001 09:50 schreef cool0 het volgende:
1) een mpeg 4 decoder bestaat (nog) niet alleen een mpeg 2 en alles wat daar voor zat

2) van welk formaat naar welk formaat ga je de bestanden zetten dus van Mpg? naar Divx neem ik aan om dat je mpeg 4 wilt gebruiken.

3) 30 fps gebruiken dan heb je ook geen last met snelle beelden en als je van mpg naar divx ga gebruik dan flask
1) oke

2) Nee, meeste bestanden zet ik om van avi naar (bij cleaner naar asf en bij wme naar wma.

3) 30 fps. Ik hoorde van iemand 15 fps is dat "niet goed".

Het is ook de bedoeling, dat iedereen die(vanaf 65k6 mod) video''s kan bekijken via internet.

• cool0

cool0

15 fps kan wel maar op sommige momenten kan het langzaam gaan maar als je het voor internet gebruikt is 15 fps de beste keus

Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend

• Hyperbird
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
IK had ergens gelezen dat het voor de grotte niet uitmaakt of je bij divx 15 of 30 fps gebruikt.

Ik zou het proberen met op realvideo of streaming media van m$

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 29 mei 2001 10:15 schreef cool0 het volgende:
15 fps kan wel maar op sommige momenten kan het langzaam gaan maar als je het voor internet gebruikt is 15 fps de beste keus
okiedokie :)
Op dinsdag 29 mei 2001 10:23 schreef Hyperbird het volgende:
IK had ergens gelezen dat het voor de grotte niet uitmaakt of je bij divx 15 of 30 fps gebruikt.

Ik zou het proberen met op realvideo of streaming media van m$
maar is "real" niet prijzig?

• cool0

cool0

Gewoon Streaming video van M$ gebruiken bijna iedereen heeft windoos dus kunnen dit ook afspelen niet iedereen heeft real player

• Hyperbird
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
kijk ook ff op doom9.org of divx-digest.com ik heb ooit een artikel voorbij zien komen over hoe je divx streamend kan maken, je hebt dan wel te maken met een gehackde codec maar de kwalitijd/grote verhouding is dan zeer goed.
Pagina: 1