Toon posts:

[BC3] Creative met Digitale uitgang?!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zit al een half uur in de search te bladeren, maar kan geen concreet antwoord vinden..

Welke versie van de Creative Live kaarten heeft een digitale uitgang zodat ik hem direct op m''n Sony Dolby Digital decoder/versterker aan kan sluiten.
Tenminste beetje relaxed dvd kijken :7

Thanks

Verwijderd

Van Creative weet ik ''t niet. Maar m''n Terratec DMX X-Fire 1024 heeft dat volgens mij wel.

Verwijderd

Topicstarter
Dus werkelijk zo''n Digital Output met zo''n vaag (bijna) vierkant stekkertje?

Verwijderd

Topicstarter
Kaartje moet namelijk in m''n nieuwe systeempje komen die ze vanmiddag komen brengen.

AMD Atlon Thunderbird 1200 Mhz
Asus A7A 266
Asus V7700 GeforceII Deluxe DDR
256 MB DDR 266mhz
Plextor 12*10*32 writer
Thermaltake Super Orb CPU Cooler
Maxtor 20 gig 7200 rpm

en duw ik nog bij van m''n oude pc:

Pioneer DVD-rom 16*40
Quantum 20 gig 7200 rpm
Miro PC/TV Pro
en netwerkkaartje natuurlijk

Blijft de geluidskaart over.. heb nu een Live Value en die heeft geen digital output.. dus opzouten ermee! >:)

Lekker systeem hé.. morgen kwijlend in elkaar zetten en kijken hoe alles het doet :9~

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:58

Lordy79

Fundamentalist

Guillemot Fortissimo
Terratec DMX Crossfire
SB Live platinum (5.1)

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

• Nilis
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-03 13:59
Alleen op de Live (5.1) Platium zit een digitale (optische) uitgang die je op je versterker kan aansluiten.

Verwijderd

Topicstarter

Verwijderd

Op dinsdag 29 mei 2001 10:53 schreef Nilis het volgende:
Alleen op de Live (5.1) Platium zit een digitale (optische) uitgang die je op je versterker kan aansluiten.
dan heb ik het toch best knap aangesloten >:)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:40

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op dinsdag 29 mei 2001 17:57 schreef wizler het volgende:

[..]

dan heb ik het toch best knap aangesloten >:)
nou, vertel?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• iGadget
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:18

iGadget

Wowsers!

Er zijn zat creative kaarten met sp/dif uit, maar ze zijn niet allemaal optisch. Zo heb ik bijv. de SBLive Retail (nu niet eens meer leverbaar) die heeft een apart kaartje erbij met sp/dif in en uit, MIDI in en uit en 1 of andere vage mini DIN aansluiting (die voor ''future use'' of ''7.1 surround'' zou zijn, echter nooit meer wat van gehoord :( ), die je via een flatcable aan je sblive hangt. Volgens mij heeft elke andere sblive, die die connector heeft, in principe de beschikking over al die in en uitgangen, alleen moet je ff weten welk pinnetje het is.
Maar er zijn dus ook modellen met een soort van mini-jack waarover sp/dif gestuurd kan worden.

"I'll just use my Go-Go-Gadget handbook!"

Verwijderd

Koop geen onnodig dure SB platinum kaarten.
Zo te zien heb jij al een 5.1 decoder in je versterker. Dus hoe je geen 5.1 ook nog ik je SB te hebben.

Waarom neem je geen goedkoop SB live 1024. Di kun je digitaal aansluiten op je versterker d.m.v een coax kabeltje. Die SB 1024 heeft namelijk een coax SPDIF out.

Als je persee optisch wil kun je ook een uitbreidings kaartje voor je live 1024 kopen bij http://www.hoontech.nl die heeft o.a ook een optische out.
Pagina: 1