[BC3] DIVX hapert op redelijk systeem ...

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
owkee ten eerste ben ik nieuw hier dus sorry als deze vraag al 10 keer eerder is gesteld..

ik heb een intel celeron 333mhz, 160 MB SDRamm, leadtek Gforce 2 MX SH MAX 64MB en een lame 14 inch monitortje :) alleen op dit systeem zouden DIVX films toch goed meoten kunnen lopen ???? Snap er helemaal nix van ! Kan iemand mij helpen ??

Thanks !

Greets !

=J=

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• charlie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-03 11:08

charlie

?*?

Je systeem lijkt mij redelijk zwak om nog DIVX te kunnen afspelen.

• DaZZle
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09-03 21:19
Op een celeron 333 zou het net moeten kunnen. Maar sommige hi-res divx''en kan je probs mee krijgen.

Wat je wel zeker moet doen is de ''quality'' van de divx op ''0'' zetten.

Ik raad je aan om mplayer2 te gebruiken, of bsplayer als je wat meer opties wilt. In mplayer2 kan je bij de instellingen van de codec komen door de film te laten spelen, rechts klikken op de film, dan eigenschappen geavanceerdtab etc.

• Contagion
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-03 00:10
Onzin de meeste Divx draait prima op mijn celeron 300 of P2-300. Geen enkel probleem. af en toe haperen kan bijv wel komen omdat je iets van de cdrom moet lezen ofzo terwijl DMA uit staat, dan kan je wel eens van die ''buffer'' probleempjes krijgen en ervoor zorgen dat je divx ff stil staat

• sebasel
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-02 22:51

sebasel

Het doel : een PORSCHE993turbo

wat kan je doen aan kleurtjes die een beetje blijven hangen ??
ligt dit aan de player ???
ik gebruik winmediaplayer
zijn er betere players ??

www.sebastiaanvanbaarsen.com

Verwijderd

Nou... dat probleem ken ik wel, heb hiero op m''n werk een PIII 800 staan, 128MB, 10GB HDD, 40x cd-rom, 8MB VGA. Zo''n HP Vectra pc. Alles in 1. Draait windows NT 4.0 SP6 op en als ik een Divx op full screen wil draaien dan trekt ie dat totaal niet, het geluid gaat dan voorlopen op de rest van de film. Enig idee hoe dit verholpen kan worden??

Verwijderd

Op dinsdag 29 mei 2001 03:48 schreef DaZZle het volgende:
Op een celeron 333 zou het net moeten kunnen. Maar sommige hi-res divx''en kan je probs mee krijgen.

Wat je wel zeker moet doen is de ''quality'' van de divx op ''0'' zetten.

Ik raad je aan om mplayer2 te gebruiken, of bsplayer als je wat meer opties wilt. In mplayer2 kan je bij de instellingen van de codec komen door de film te laten spelen, rechts klikken op de film, dan eigenschappen geavanceerdtab etc.
BSPlayer is wat betreft de wat tragere computers beter, aangezien je daar een o zo mooie optie in hebt: ''use alternative for DIVX'', waardoor de boel meteen veel en veel beter loopt. Had ik ook op me cellie, en daarna geen probs meer.

• BC3 Victim
Super bekend probleem wordt op www.mydivx.com allemaal uitgelegd :)

Tip:
gebruik geen Mplayer 7! :r -> Gebruik 6.5 óf de mplayer.exe in de folder! ;)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• sebasel
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-02 22:51

sebasel

Het doel : een PORSCHE993turbo

Op dinsdag 29 mei 2001 12:30 schreef TeknoGecko het volgende:
Super bekend probleem wordt op www.mydivx.com allemaal uitgelegd :)

Tip:
gebruik geen Mplayer 7! :r -> Gebruik 6.5 óf de mplayer.exe in de folder! ;)
waarom niet heeft dat ook iets te maken met die kleurtjes ??
ik denk het niet bij divx op 2 cd is het veel minder
ligt het aan de resulutie ???

www.sebastiaanvanbaarsen.com

Verwijderd

Op dinsdag 29 mei 2001 03:39 schreef Charlie23 het volgende:
Je systeem lijkt mij redelijk zwak om nog DIVX te kunnen afspelen.
Whahaha!!! Met een beetje gekloot en mem-optimalisatie en win95 krijg ja nog wel divX op een P200 :)

En op mijn p2-350 draait het als een trein, en dan heb ik nog maar een viper550 16MB, en 320mb Ram >:)

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14:38
Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/bcobelen/utfsey.gif

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 18:17
Move > AV

DIT IS MIJN WEBSITE

• BC3 Victim
Op dinsdag 29 mei 2001 12:33 schreef sebasel het volgende:

[..]

waarom niet heeft dat ook iets te maken met die kleurtjes ??
ik denk het niet bij divx op 2 cd is het veel minder
ligt het aan de resulutie ???
1. zet de resolutie op 800x600 als je een film gaat kijken, meestal wordt het beeld scherper

2.mediaplayer 7.0 verneukt je hele divx, gebruik 6.4 :(

Pagina: 1