Toon posts:

[BC3] Creative Soundblaster Live 5.1

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok die die wil ik dus gaan halen omdat ik 2 uitgangen van m''n Maxi Sound Muse gemold heb :( Nou wou ik dus de specs gaan opzoeken bij creative op http://www.soundblaster.com/products/, maar ik zie hem er niet tussen staan? Weet iemand waar die wel staan? Ennuh wat zijn jullie bevindingen met deze kaart?

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08 16:11

Beaves

Usque ad Finem

Ik heb de SB Live 5.1 Player, en ik ben er zeer tevreden over, er is een ding wat minder is aan deze kaart, en dat zijn de Win2K drivers. Die vinden namelijk o.a. ACPI niet al te leuk, waardoor je soms wat krakende boxen hebt. Heb ik misschien 1x in de week ofzo, dus er is mee te leven.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• Freez
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-08 10:13
het is een vet kaartje, ik heb ook de player, en geen problemen ondervonden....
verder veel opties die heel leuk zijn, wel een aanrader :)

Verwijderd

Zelf heb ik de Soundblaster Live 5.1 Player ook. Ik vind het best een goed kaartje, goede kwaliteit en je kunt er best veel mee. Drivers heb ik ook geen problemen mee gehad.
Wel is het aan te raden om een beetje fatsoenlijke boxen te kopen anders heb je er niet echt veel aan.

Verwijderd

Topicstarter
Nog een paar vraagjes:
-Is de SBLive 5.1 zelfde als SBLive Player 5.1?

-Krijg je met dat ding surround aan de praat onder win2k?

-Is die bug met die via mobo''s enzo opgelost met al die patches en biossen enzo?

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08 16:11

Beaves

Usque ad Finem

Nog een paar vraagjes:
-Is de SBLive 5.1 zelfde als SBLive Player 5.1?
-Krijg je met dat ding surround aan de praat onder win2k?
1) Nee, de "echte" is 500 piek en heeft allerlei extra''s
2)Ik wel 4.surround, 5 point alleen met SP2 geloof ik. Er waren geloof ik ook nieuwe drivers uit die 5.1 ook onder SP1 mogelijk maakte, maar ik ben de link vergeten/kwijtgeraakt :(.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 28 mei 2001 20:54 schreef Beaves het volgende:

[..]

1) Nee, de "echte" is 500 piek en heeft allerlei extra''s
Dat is toch de platinum? De SBLive 5.1 is toch zelfde als SBLive 5.1 Player?

• Backspace-NL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-07 22:13

Backspace-NL

New and Improved!

Op maandag 28 mei 2001 20:58 schreef ChUcKy2731 het volgende:

[..]

Dat is toch de platinum? De SBLive 5.1 is toch zelfde als SBLive 5.1 Player?
Zijn precies dezelfde kaarten. Het enige dat de Platinum extra heeft is zo''n Live!Drive II geval... En wat extra software als ik me niet vergis.

Verwijderd

Surround is geen probleem met de player en voor die paar honderd gulden meer krijg je niet eens zoveel extra''s. Persoonlijk zou ik die paar honderd gulden dan liever aan goede speakers besteden.

Verwijderd

Topicstarter
Owhja nog 1 vraagje voordat ik um morgen gaan halen >:) Kan je die software (liveware geloof ik) nu dus ook met deze gebruiken? En wordt deze erbij geleverd bij zowel bulk als retail?

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
En als je een beetje superieure kwaliteit en ruzie met je buren wil, moet je een SoundBlaster Live! Platinum 5.1 nemen, en koop er dan VOORAL een DDT3500 Speakersetje bij (is wel duur, maar is het waard ook)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Op maandag 28 mei 2001 22:16 schreef ChUcKy2731 het volgende:
Owhja nog 1 vraagje voordat ik um morgen gaan halen >:) Kan je die software (liveware geloof ik) nu dus ook met deze gebruiken? En wordt deze erbij geleverd bij zowel bulk als retail?
Les 1: De software van de CD nooit gebruiken, je moet gewoon op de site de nieuwste liveware halen, dan heb je ook al die overbodige proggies niet.
Toen ik mijn Live!1024 Platinum vanaf CD installeerde kon ik gelijk een Format C:\ er achteraan gooien. :(
Die uitvoering had nl. geen 2K drivers, maar ik ga er vanuit dat de 5.1 wel gewoon 2K drivers heeft.

• Backspace-NL
  • Laatst online: 22-07 22:13

Backspace-NL

New and Improved!

Op maandag 28 mei 2001 22:16 schreef ChUcKy2731 het volgende:
Gewoon de driver-only downloaden van de website van Creative.. Zijn gedateerd 17/04/2001 (de Win2K versie dan...). Heel die Live!Ware troep zuigt....

Verwijderd

Topicstarter
Nog ff 1 vraagje.... Alle geluidskaarten dus ook deze kan je zo op een mengpaneel aansluiten?

• Kris2904
  • Laatst online: 16-05 17:04

Kris2904

found his match in SoaD

Player:
http://www.europe.creative.com/products/product.asp?lang=2&cate=2&prod=138

Voor de rest klik je op ''audioproducten''..

Was getekend, enz. | specs

Pagina: 1