[BC3] Meer TV''s en PC''s op één kabel

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Hoi, ik probeer nu 4 TV''s (althans, 3 TV''s en één PC-TV kaart) op de kabel aan te sluiten. Op zich gaat dat prima, alleen hebben de 2 die het verst weg zijn enorme last van ruis.

Als ik dan de andere 2 loskoppel, en alleen de verste 2 erin stop, zijn ze volkomen ruis-vrij.

O ja: ik gebruik dus 2 2-weg splitters op elkaar, als dat nog iets mocht uitmaken.

Klinkt mij dus als een signaal-probleem in de oren. Bestaan er ook versterks die het antenne-signaal van de kabel versterken? Zo ja, waar kan ik die halen, wat kosten ze, en waar moet ik ze plaatsen?

Virussen? Scan ze hier!

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Gewoon een versterker ertussen. Je hebt ze wel voor 60 piek maar dat zijn niet de besten.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• wildhagen
  • Niet online
Op maandag 28 mei 2001 08:43 schreef Stefan1509 het volgende:
Gewoon een versterker ertussen. Je hebt ze wel voor 60 piek maar dat zijn niet de besten.
Hmm, is dat zo''n ding:

Afbeeldingslocatie: http://www.ledos.nl/pc-factory/media/28030.jpg

die ''Power pass'' lijkt mij op een versterker te duiden, of zit ik dan helemaal fout?

Virussen? Scan ze hier!

• BC3 Victim
Op maandag 28 mei 2001 08:46 schreef wildhagen het volgende:

[..]

Hmm, is dat zo''n ding:

[afbeelding]

die ''Power pass'' lijkt mij op een versterker te duiden, of zit ik dan helemaal fout?
Ik heb er 1 met een voeding dus denk niet dat dit een (goede) versterker is.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

heb zelf zo''n dingetje (met voeding) een jaar of 8 geleden voor fl 40 gekocht en die doet het nog perfect :)

Verwijderd

Ik heb er 2 ingebruik, om 3 tv''s van goed beeld te voorzien. Kl*te casemakabel.
Ik heb antenneversterkers met voeding d''r al in.

• wildhagen
  • Niet online
OK, bedankt, maar waar kan ik die halen?

Heeft iedere audio/videozaak die dingen?

Virussen? Scan ze hier!

• BC3 Victim
Op maandag 28 mei 2001 09:02 schreef wildhagen het volgende:
OK, bedankt, maar waar kan ik die halen?

Heeft iedere audio/videozaak die dingen?
Normaal gesproken wel. En anders in een onderdelenwinkeltje.

Ik gebruik trouwens 1 versterker om het signaal voor 4 tv''s te versterken. De versterker komt zo dicht mogelijk bij het kastje die de kabelexpl. aaansluit/levert.

• wildhagen
  • Niet online
OK dan, dan zal ik zo''n shop eens binnenfietsen...

Virussen? Scan ze hier!

• wildhagen
  • Niet online
OK, nog een laatste advies graag. Daarna laat ik jullie met rust ;)

Ik heb nu dit gevonden, en dit lijkt op iets wat ik moet hebben: [url="http://www.conrad.nl/cgi-bin/conshop/ConShop.pl?TK_PAR[USER_ID]=TK_PAR%5BUSER_ID%5D%3D0202033330991033466&TK_EV[SHOWPAGE]=&TK_PAR[PAGEID]=1861&TK_PAR[MEDIUM]=89\"]http://www.conrad.nl/cgi-bin/conshop/ConShop.pl?TK_PAR[USER_ID]=TK_PAR%5BUSER_ID%5D%3D0202033330991033466&TK_EV[SHOWPAGE]=&TK_PAR[PAGEID]=1861&TK_PAR[MEDIUM]=89\[/url]

Heb ik dat goed gezien? (Ding heeft 230-voeding met 2 uitgangen, ik neem aan dat ik die weer gewoon kan splitten?)

Vind ik wel een redelijk prijsje, 40 piek :)

Virussen? Scan ze hier!

• Kolky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-08 17:08

Kolky

subtitle not available

Let wel op welke je koopt!
Goedkoop is bij antenneversterkers ALTIJD duurkoop!
Aantal nadelen van Goedkope antenneversterkers:
- Meestal is de versterking niet regelbaar, wat kan betekenen dat je het signaal teveel versterkt, waardoor weer ruis ontstaat.
- Goedkope versterkers zijn heel gevoelig voor netspanning fluctuaties. Op het beeld van de tv kun je dan zien (dmv van een momentje ruis) dat je bijv. een lamp aandoet.

Duurdere versterkers hebben dit soort problemen niet. Goedkoop is rond de FL 70,-, duur is het dubbele.

• BC3 Victim
Op maandag 28 mei 2001 09:46 schreef wildhagen het volgende:

Ik heb nu dit gevonden, en dit lijkt op iets wat ik moet hebben: =TK_PAR%5BUSER_ID%5D%3D0202033330991033466&TK_EV[SHOWPAGE]=&TK_PAR[PAGEID]=1861&TK_PAR[MEDIUM]=89\]<a href="http://www.conrad.nl/cgi-bin/conshop/ConShop.pl?TK_PAR[USER_ID]=TK_PAR%5BUSER_ID%5D%3D0202033330991033466&TK_EV[SHOWPAGE]=&TK_PAR[PAGEID]=1861&TK_PAR[MEDIUM]=89\</a>" target="_blank">http://www.conrad.nl/cgi-bin/conshop/ConShop.pl?TK_PAR[USER_ID]=TK_PAR%5BUSER_ID%5D%3D0202033330991033466&TK_EV[SHOWPAGE]=&TK_PAR[PAGEID]=1861&TK_PAR[MEDIUM]=89\</a>

Heb ik dat goed gezien? (Ding heeft 230-voeding met 2 uitgangen, ik neem aan dat ik die weer gewoon kan splitten?)

Ja je kunt ze gewoon weer splitten. Is wel redelijk goedkoop maar het zal wel niet de beste zijn. Die zijn toch een stuk duurder.
Ik heb toen 1 gekocht van 50 a 60 piek en die werkt bij ons goed. Dus..

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

wij hebben het hier in huis zo ...:

meterkast: 1 kabel naar woonkamer 1 kabel naar boven
boven: 1 kabel naar mijn kamer, 1 kabel naar kamer van mijn zus
mijn kamer: 1 kabel voor tv, 1 kabel voor kabelmodem
zus kamer: 1 kabel naar tv, 1 kabel naar ouders slaapkamer
ouders slaapkamer: 1 kabel naar tv 1 kabel naar zolder

en ja....het werkt (wonderbaarlijk)
het beeld op zolder is niet superhelder, maar er is goed naar te kijken
de coax kabel die we hebben gebruikt kost wel een fortuin (maar gelukkig had een ziekenhuis in r''dam nog wat liggen :9 )

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• BrammeS
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-08 14:08
wij hebben in totaal 16 TV aansluitingen en 16 Radioaansluitingen in het huis. Die wij doormiddel van een Hirschmann versterker en een 2 X 8 way splitter allemaal kunnen belasten zonder signaal verlies. best wel erg eigenlijk als je het kastjes ziet waar die 16 Kabels aan hangen. We hebben zelfs een kabelaansluiting buiten in de tuin op het terras. In de zomer hebben we altijd een TV buiten staan! Super relaxed.

edit == typo!!

Advanced sheep-counting strategies

Verwijderd

Oh ja, dit hoor in Audio, Video en Hi-Fi wildhagen, dat zou jij moeten weten ;)

Die versterker die wij hebben lijkt aardig op dat conradding. Op die versterker zit de tv van mijn ouders, van mij en van mijn broertje. Er zit op dit moment nog een goedkope splitter tussen, maar dat moet ook verandert worden. Mijn broertje heeft namelijk ruis. Ik heb er wat minder last van omdat mijn tv een ingebouwde versterker heeft.

Je moet dus een versterker (kwaliteit maakt volgens mij niet zo gek veel uit) en goede splitters hebben, zoals op bovenstaand plaatje zijn goede.

Verwijderd

Neeem een waarbij de demping geregeld kan worden, je kunt ook een te sterk signaal maken waardoor er bijvoorbeeld meer ruis op de lage frequenties komt. Je versterkt dan al het ware het al niet zo beste signaal naar een nog slechter signaal. Op die manier kun je wat beter regelen hoe je beeld over het hele signaalgebied wordt. ( maar die zijn natuurlijk altijd wel wat duurder)

• BrammeS
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-08 14:08
Afbeeldingslocatie: http://www.hirschmann.nl/site/mcn/ghv-20.gif

Als je echt een goed merk wil zal je toch deze moeten nemen. Wij hebben hiervan de opvolger. Het is alleen wel een beetje prijzig. Voor dit bakje alleen ben je al 200 piek kwijt!!!!

Advanced sheep-counting strategies

• coramoor
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 30-05-2022

coramoor

pyoro!

ik heb gehoord van zo''n kabelmannetje van UPC dat videorecorders ook versterken, dus als het goed is kan je gewoon een goedkoop splittertje voor kabel achter de video recorder aansluiten.

Ik heb dit alleen gehoord nooit werkelijk gedaan dus weet niet of dit klopt

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

een videorecorder versterkt maar een heel klein beetje...

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• wildhagen
  • Niet online
Oké, mag ik jullie allemaal hartelijk bedanken voor jullie raad? Dan ga ik nu maar eens tot aanschaf over (nah ja, van het weekend dan ;) )

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Op maandag 28 mei 2001 09:46 schreef wildhagen het volgende:

Ik heb nu dit gevonden, en dit lijkt op iets wat ik moet hebben: =TK_PAR%5BUSER_ID%5D%3D0202033330991033466&TK_EV[SHOWPAGE]=&TK_PAR[PAGEID]=1861&TK_PAR[MEDIUM]=89\]<a href="http://www.conrad.nl/cgi-bin/conshop/ConShop.pl?TK_PAR[USER_ID]=TK_PAR%5BUSER_ID%5D%3D0202033330991033466&TK_EV[SHOWPAGE]=&TK_PAR[PAGEID]=1861&TK_PAR[MEDIUM]=89\</a>" target="_blank">http://www.conrad.nl/cgi-bin/conshop/ConShop.pl?TK_PAR[USER_ID]=TK_PAR%5BUSER_ID%5D%3D0202033330991033466&TK_EV[SHOWPAGE]=&TK_PAR[PAGEID]=1861&TK_PAR[MEDIUM]=89\</a>

Om nou meteen van al het gezeur af te zijn, koop een goede waar je alle tv''s in 1 keer aan vast kan koppelen...
Dus 1 met 4 uitgangen...
Anders ga je alleen maar meer en meer zitten kloten...

Verwijderd

Ik heb ook een tv kaart en als ik de kabel er gewoon in stop is ie matig en als ik via de video kijk is ie goed. Je kan dan het makkelijkst gewoon je tv kaart op de video afstemmen. Dan kan je ook meteen zappen via je video (mits die dat kan natuurlijk).

Verder moet je erop letten dat je versterkt bij de bron en niet bij jou op de kamer bijvoorbeeld. Dan ga je ruis versterken. Een regelbare is sowieso wel aan te raden.

• PsychoG
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 23-05 11:03

PsychoG

Pumpin&#039; on your stereo...

In de meeste videorecorders zit al een versterker ingebouwd.

• AwesomE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-05-2025
Op maandag 28 mei 2001 10:03 schreef BrammeS het volgende:
[afbeelding]

Als je echt een goed merk wil zal je toch deze moeten nemen. Wij hebben hiervan de opvolger. Het is alleen wel een beetje prijzig. Voor dit bakje alleen ben je al 200 piek kwijt!!!!
Dit is toch zo een doortrek systeem ?

...

Verwijderd

Op maandag 28 mei 2001 09:00 schreef Taco het volgende:
Ik heb er 2 ingebruik, om 3 tv''s van goed beeld te voorzien. Kl*te casemakabel.
Ik heb antenneversterkers met voeding d''r al in.
dan doe je het toch echt fout, je gebruikt zeker van die gare gamma coax''jes, dat is alleen een koperdraadje met een kippegaasmantel erom heen :r
Neem hirschmann koka 799 kabels, die zijn 100% afgeschermd, en gebruik hirschmann kokwi 3 stekkertjes.
Zet het ongeveer zo op voor 3 aansluitingen:

casema -> TRAS 10 -> hirschmann GHV-20 -> multitap met F-connectors (die van hirschmann zijn da best) -> 3 hirschmann koka''s met einddoosjes eraan (en dan niet die goore gamma/elro 8ige dingen

wordt wel prijzig:

TRAS 10: 35 piek (maar die had de casema eigenlijk al moeten leveren, maar ze laten de kabel ook vaak in de juiskamer binnenkomen en dan een 1 of ander siemans stopkontaktje op de muur :r)
Versterker: 179 piek
multitop: piekje of 80
einddoosjes: 25 piek per stuk
hirschmann koka 799: 2,40 p/m oid
F-connectortjes: ??? weinig iig
kokwi 3: 5 piek ofzo

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
wij hebben eentje bij ''Expert'' gehaald.. kostte iets van 120 piek maar je merkt wel het verschil. Je moet de versterker wel direct achter de TV aansluiting zetten (waar ie je huis binnenkomt), en dus niet na een splitter oid. want anders gaat ie ook de ruis versterken..

• Mark_640
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-08 19:25

Mark_640

In my memory

edit:

sorry, foutje

• Mark_640

Mark_640

In my memory

Op maandag 28 mei 2001 08:46 schreef wildhagen het volgende:

[..]

Hmm, is dat zo''n ding:

[afbeelding]

Nope, geen versterker... 3-weg verdeler, met een demping van ong. 5 DbuV per uitgang...

Versterken dus niet die dingen, verzwakken alleen... Power pass??? Nog nooit gezien op zo''n ding...

Normaalgesproken kunnen deze dingen niet tegen spanning (bijvoorbeeld voedingspanning van een LNB), maar ''t zou kunnen dat die power pass betekent dat deze dat wel kunnen hebben....

• Mark_640

Mark_640

In my memory

Op maandag 28 mei 2001 17:45 schreef Belegen_Kaas het volgende:

dan doe je het toch echt fout, je gebruikt zeker van die gare gamma coax''jes, dat is alleen een koperdraadje met een kippegaasmantel erom heen :r
Mee eens.. >:)
casema -> TRAS 10 -> hirschmann GHV-20 -> multitap met F-connectors (die van hirschmann zijn da best) -> 3 hirschmann koka''s met einddoosjes eraan (en dan niet die goore gamma/elro 8ige dingen
Gebruik Bti/Bremi... Net ff iets beter... Helaas ook duurder.. :(

Afbeeldingslocatie: http://www.btibremi.nl/images/imagesproduct/sat4.jpg

Gelukkig eindelijk iemand die weet hoe ''t moet... ;)

• wildhagen
  • Niet online
Thanks again, voor zover ik het allemaal kan volgen ;)

Virussen? Scan ze hier!

• Mark_640

Mark_640

In my memory

Any questions?? M''n icq staat aan...

edit:

Misschien ook wel handig voor de doe-het-zelvert ;) :

Doe 't zelf!

• wildhagen
  • Niet online
Op maandag 28 mei 2001 18:55 schreef Mark_640 het volgende:
Any questions?? M''n icq staat aan...
Neuh, ik weet nu voldoende. Het zal zo''n ding worden wat iemand hierboven al noemde (ben ff de naam kwijt, die van Hirsch-nogiets).

Virussen? Scan ze hier!

• Mark_640

Mark_640

In my memory

Op maandag 28 mei 2001 18:56 schreef wildhagen het volgende:

[..]

Neuh, ik weet nu voldoende. Het zal zo''n ding worden wat iemand hierboven al noemde (ben ff de naam kwijt, die van Hirsch-nogiets).
Hirschmann...

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
>> [url="/listtopics.php/9"]Audio, Video & HiFi Forum[/url] :)
Pagina: 1