[BC3] Ophangen van boxen

Pagina: 1
Acties:
  • 1.285 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07 07:48
in mijn appartementje staan de surround boxen nu op een paar lage "standaards" (bierkratje en omgekeerde prullenbak).

Aangezien aanbevolen wordt om ze 2 meter hoog op te hangen: hoe kan ik ze het beste (goedkoop) ophangen aan de muur? Het zijn zogenaamde boekenplank luidsprekers van BNS.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Je kunt ze aan de muur hangen met muurbeugels (Vogels heeft die wel). Of op van die stokken plaatsen (ook bij Vogels in het assortiment)

Website van Vogels is origineel genoeg te vinden op www.vogels.nl

Zijn hele stevige dingen

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:40

JvS

Ik heb hem zelf ook

Open deur???

Met luidpreker ophangbeugels, van bijvoorbeeld Vogels. Ik bedenk maar wat hoor, loop eens naar een winkel en kijk daar ''s.

Deze gebruiken veel mensen die hun speakers ophangen:
Afbeeldingslocatie: http://www.vogels.nl/images/Vlb100.jpg

[edit]
PS: Te laat, maar ik heb er lekker een plaatje bij. :P

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Met Skyhooks!!

Werkt echt super!!

(menig theatertechnicus kent ze wel;))

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-08 17:19

JT

VETAK y0

Dan moet je wel in je speaker gaan boren (met vogels)...

Ikea heeft standaartjes die je kan ophangen, waarin je je box als het ware klem zet. Kan redelijke speakers hebben. Mijn vorige Tannoy M2 pastte erin.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

Bierkratje aan de muur timmeren en daar box op zetten! >:) Heb ik ook hiero, sony-boxjes op een bavaria kratje omdat ik nix anders eraan kon fixen

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op zondag 27 mei 2001 23:23 schreef JT het volgende:
Dan moet je wel in je speaker gaan boren...

Ikea heeft standaartjes die je kan ophangen, waarin je je box als het ware klem zet. Kan redelijke speakers hebben. Mijn vorige Tannoy M2 pastte erin.
bwaaaah, die zijn lelijk. Je hoeft toch niet te boren :? Vier parkertjes erinschroeven does the job. :7 Daar kunnen speakers heel goed tegen. De vraag is alleen, kan jij het aan? (spygisch hè? >:) ).

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
voor een tientje van die planken houdertjes bij de praxis kopen, daar planken op zetten en daar dan weer je boxen op :)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Denk er wel aan, dat als je een baspoort aan de achterkant van je speaker hebt zitten, dat deze plm. 10cm van de muur af komt te zitten, dat scheelt namelijk enorm in de kwaliteit. Probeer maar eens voor de gein :)

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Ik heb mijn speakers ook sinds een week met die vogels beugels aan de wand bevestigd, en ben er uitermate tevreden mee. Alleen moet je ze wel met 4 kleine schroefjes vast zetten.... check ook dit draadje van mij.
succes!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Hoezo trouwens 2 meter?

Ik dacht dat op oorhoogte het signaal altijd het meest liniear werd doorgegeven aan je oren. En in zit-houding is dat zo''n 90 tot 120cm.

Dus waarom die 2 meter?

Verwijderd

Met powerstrips van Tesa. Kun je in elke doe het zelf zaak kopen.

Kunnen per plakkertje een kilo dragen!
Je hoeft niet te boren, en kunt ze zo weer weghalen.

(verwar ze niet met posterstrips van hetzelfde merk)

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op maandag 28 mei 2001 13:21 schreef Yokozuna het volgende:
Hoezo trouwens 2 meter?

Ik dacht dat op oorhoogte het signaal altijd het meest liniear werd doorgegeven aan je oren. En in zit-houding is dat zo''n 90 tot 120cm.

Dus waarom die 2 meter?
Dat is omdat in bioscopen de surround speakers ook altijd boven het publiek hangen, omdat anders niemand iets hoort (behalve aan de randen). Het is dus een standaard advies.

Daarnaast vind ik het persoonlijk niet echt prettig als een surroundspeaker in me oor loopt te blazen. Die van mij hangen dan ook op, je raadt het al, twee meter hoogte. :)

• Thefirstikke
  • Niet online
Ik ga ook ff origineel doen: de mijne hangen, je raad het al, op 2 meter hoogte ;) het zeker irritant als je surround speakers in je oren lopen te tetteren! :)

• juanp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08 20:35
ik heb 2 van mn boxen aan kettingen hangen en met ogen achterin mn box en 2 in de muur (per speaker) hangt perfect :)

alleen als hij naar beneden komt zijlen in de nacht dan ligt hij op mn kop want ik slaap eronder en die boxen zijn zwaar dus dat is minder :(

maar we zien wel suc6 met je oplossing

• Steven
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-08 09:30
Aeroquip roeleert!!! :p

Verwijderd

hier hangen ze aan staaldraad aan de rail om schilderijen/klokken/posters e.d. aan te hangen, helemaal tegen het plafond

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07 07:48
bedankt voor de reacties. Hier heb ik wel wat aan. Nu even snel de vraag: wat kosten die beugels van Vogels? (ja kan ook een winkel bellen, maar die zijn nu dicht..)

bedankt weer..

Edit:
hoe diep moeten de beugels ongeveer in de muur?

• XElD
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 10:54
Hmmmm, wij hebben thuis iets, ook van vogels...

Een soort klem waar je je boxen tussen klemt, zo blijven ze geheel ongehavend...

• Epitome
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-07 10:53
Op zondag 27 mei 2001 23:21 schreef JvS het volgende:
Open deur???
Lijkt me niet verstandig, een vaste muur daarentegen :P

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op maandag 28 mei 2001 19:10 schreef StanTheMan het volgende:
wat kosten die beugels van Vogels?
Die beugel die ik noemde (vls100 geloof ik) kost 49 piek. En ze hoeven niet achterlijk diep de muur in, zitten schroeven van hooguit 4-6 cm bij.
Op maandag 28 mei 2001 22:20 schreef XElDiablo het volgende:
Hmmmm, wij hebben thuis iets, ook van vogels...

Een soort klem waar je je boxen tussen klemt, zo blijven ze geheel ongehavend...
Jak, die zijn echt gru-we-lijk lelijk. :(

Verwijderd

Tja, ik heb hier thuis maar een gigantisch pauperig setje pc speakers met een wattage dat nog nooit van rms heeft gehoord. maar ondanks dat komt er (RELATIEF) aardig geluid uit sinds ik ze heb opgehangen.

aangezien het toch el cheapo`s zijn zonder zorgen wat nageltjes ingeslagen (3 stuks) en een recht erboven 3 nageltjes in het plavond. geluid was heeeeel erg slecht, nu is het aan te horen. ik kan me voorstellen dat het de geluidskwaliteit niet ten slechte komt als de speaker dus vrij hangt. of zie ik dat fout??

In iedergeval is er een nadeel, het vreet ruimte gvd!

• Thefirstikke
  • Niet online
Op maandag 28 mei 2001 19:10 schreef StanTheMan het volgende:
bedankt voor de reacties. Hier heb ik wel wat aan. Nu even snel de vraag: wat kosten die beugels van Vogels? (ja kan ook een winkel bellen, maar die zijn nu dicht..)

bedankt weer..

Edit:
hoe diep moeten de beugels ongeveer in de muur?
De vls110 set, die ik heb kost ook zo rond de 50 piek. de schroefjes voor de speakers zitten erbij, en zijn ergens tussen de 10 en de 15 mm lang, ik weet het niet exact meer. de schroeven in de muur zijn zoals JvS al zij, ongeveer 5 cm.
Pagina: 1