They made me do it.
Verwijderd
They made me do it.
Koop twee leuke speakers van 600/stuk + center/surround voor 1000 piek, en koop een leukee paradigm sub van 700 piek.
Ga voor de speakers lekker zelf in de winkel luisteren, aangezien dat _erg_ smaakafhankelijk is.
Ik zou een onkyo 575 (1500)kopen, met stel Chario syntar100 Tower (1200), stel chario syntar100''s(600) en een syntar dialogue (450). Zit je op 3750. Dat lul je wel naar 3500 toe, inc bekabeling (als het goed is!). Daarna een beetje sparen en een leuke paradigm sub van 700 piek kopen, of iets langer sparen en een rel Quake ernaast zetten (1000 piek).
Maar dat is mijn speakerkeuze.
Ik vind die syntar100 tower gewoon heel erg mooi voor 600 piek per stuk!!
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Verwijderd
maar ik krijg as dinsdag mijn Yamaha RX-V620 (1499,-) met bijpassenden DVD-S510 *regiovrij* (899,-) (bovengenoemde zijn adviesprijzen).
Ook voor mij een zaak om mijn nieuwe speakers te vinden. Een ding is zeker: Speakers maken je systeem!!
Ik heb al een home-theater prijs gereserveerd voor mijn speakersset (3000,-)
Ik denk dat daarboven een Xelos 5270 komt te staan van Loewe
Verwijderd
Chario klinkt verrassend lekker iddOp zondag 27 mei 2001 20:46 schreef JvS het volgende:
Ga voor een leuke onkyo 575, een Sony 930 of een Denon receivertje van 1500 piek.
Koop twee leuke speakers van 600/stuk + center/surround voor 1000 piek, en koop een leukee paradigm sub van 700 piek.
Ga voor de speakers lekker zelf in de winkel luisteren, aangezien dat _erg_ smaakafhankelijk is.
Ik zou een onkyo 575 (1500)kopen, met stel Chario syntar100 Tower (1200), stel chario syntar100''s(600) en een syntar dialogue (450). Zit je op 3750. Dat lul je wel naar 3500 toe, inc bekabeling (als het goed is!). Daarna een beetje sparen en een leuke paradigm sub van 700 piek kopen, of iets langer sparen en een rel Quake ernaast zetten (1000 piek).
Ik vind die syntar100 tower gewoon heel erg mooi voor 600 piek per stuk!!![]()
Ik heb zelf nu twee Magnat Project 10 luidsprekers aangesloten en zo langzamerhand moet dit systeem ook een Home Theater worden.
Dat wil zeggen, nog een DVD en drie luidsprekers. Een subwoofer is geloof ik niet nodig met bovenstaande zuiltjes...
Maar ja, ik kan je natuurlijk niet verplichten tot het kopen van Magnat, maar is wel de moeite waard om even naar de kijken (of niet P@ddo?)
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Hier nog een Magnat-fanOp maandag 28 mei 2001 21:40 schreef Noudandezenaammaar het volgende:
Oei, ja Onkyo TX-DS575x is inderdaad wel wreed. Die heb ik ook nog overwogen en ook beluisterd, maar ik kon ook een TX-DS838 2e hands krijgen en toen was de keus gauw gemaakt... Maar ook die TX-DS575x had ik met alle plezier gekocht!
Ik heb zelf nu twee Magnat Project 10 luidsprekers aangesloten en zo langzamerhand moet dit systeem ook een Home Theater worden.
Dat wil zeggen, nog een DVD en drie luidsprekers. Een subwoofer is geloof ik niet nodig met bovenstaande zuiltjes...
Maar ja, ik kan je natuurlijk niet verplichten tot het kopen van Magnat, maar is wel de moeite waard om even naar de kijken (of niet P@ddo?)
succes met je keuze!
Chario, dat woord hoorde ik 7x ofzoOp zondag 27 mei 2001 20:46 schreef JvS het volgende:
Ga voor een leuke onkyo 575, een Sony 930 of een Denon receivertje van 1500 piek.
Ik vind die syntar100 tower gewoon heel erg mooi voor 600 piek per stuk!!![]()
www.chario.it >> Under construction, al vijf maandenOp maandag 28 mei 2001 21:58 schreef Yokozuna het volgende:
[..]
Chario, dat woord hoorde ik 7x ofzoIS er misschien ook een site van?
Ik heb trouwens al de syntar dialogue.
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Van goedkoop naar duur is dat. Ik heb de laatste, de RX-V795. Das echt een knaller hoor, goeiedag. Die Yammie''s hebben ook een universele AB voor ongeveer 10 apparaten.
Mijn aanraders voor speakers : Mission, Tannoy, JBL, Infinty, Kef, B&W, Chario.
De laatste vind ik iets minder voor trance, R&B enzovoort, maar des te beter voor soft-pop (mariah carey enz.) en klassiek.
Mission goed voor alle soorten, maar vooral pop en trance. Hele mooie bas.
Tannoy heeft iets mindere bas dan de mission (de mX serie ne de M serie), en is ook goed voor pop, maar leunt wat meer de kant op naar klassiek dan mission.Is zeg maar een speaker die meer allround is.
Naar de andere heb ik nie genoeg geluistert om te zeggen waar ze goed voor zijn, maar iig doen ze het met alle soorten muziek goed.
JBL is heel erg voor pop, maar afhankelijk van het type, kannie ook erg goed zijn emt klassiek. Heeft de typische JBL bas, wat ik wel mooi vind.
Er zullen waarschijnlijk meer speakers zijn die goed klinken, dus ga gewoon even luisteren.
3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel
Powered bij meergranenbrood.
Verwijderd
Kan je de Denon AVR1800/1801 aanraden...
kost 1100 respectievelijk 1200 piek...
Verwijderd
Als je voor geluidskwaliteit gaat raad ik je aan me meer op ''normale'' versterkers en speakers te concentreren.
Voor 3500 kun je een heel leuk versterkertje en bijpassende speakers kopen.
Ga is www.audioreview.com,
is veel te vinden.
Wat ook zin heeft is om naar een grote audiozaak te gaan zoals AF in amsterdam of correct in rotterdam, neem dan wel een zooi cd''s mee.