Ik wou graag weten wat voor DivX settings Ik moet gebruiken.
Ik weet niet of het uitmaakt maar ik wil ze bekijken op een 82 cm breedbeeld.
Ik wil de film op 2CD''s zetten.
Ik dacht aan:
Breedte: ???
Hoogte: ???
Crispness: 100
keyframes: 1
Audio kpbs: 128
Kan iemand mij helpen ik zou de resolutie niet weten en als ik de ander instelling fout heb meld het even.
Het moet mooi zijn en op een PII 500@574 kunnen draaien en op 2Cd''s passen.
dat kun je zelf uitrekenen,
als je van standaard 640*480 (4:3) uitgaat, dan wordt het dit:
640/16=blabla
blabla*9=bla2bla2
Resolutie is:
640*bla2bla2
Verwijderd
Dan kun je toch de originele afmetingen behouden? of zie ik dat verkeerd
Ja dat klopt 16:9 maar hetis beter dat je de resolutie verkleint omdat je dan beter de film kan afspelen.Op zondag 27 mei 2001 16:11 schreef killerbolt het volgende:
Maar dvd is standaard toch al 16:9??
Dan kun je toch de originele afmetingen behouden? of zie ik dat verkeerd
Of het nu voor een breedbeeld TV is of niet, maakt dus niet uit.
Het enige waar je dan op moet letten is dat je qua afmetingen getallen gebruikt die een veelvoud van 32 zijn (anders gaan veel kaarten problemen geven) en dat je niet de zwarte randen meecomprimeerd (als die eromheen zitten dus), want de overgang van beeld naar zwarte rand kost veel bandbreedte (dus veel informatie)
verder zou ik niet gaan resizen, want dat kost veel reken kracht en het beeld wordt er niet beter op. Dus hooguit croppen, zodat je de randen kwijt bent.
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Die zijn alleen belangrijk voor het spoelen door de film heen.
Wanneer je de Scene-detection-patch gebruikt (staat op www.divx-digest.com en is zeker aan te bevelen) zou je de tijd tussen 2 keyframes nog hoger kunnen zetten.
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Ik heb de zwarte randen weggehaald maar dan heb ik een resolutie van 704x304.Op zondag 27 mei 2001 18:13 schreef TD-er het volgende:
Niet alle TV-out''s op video-kaarten ondersteunen anders dan gewoon PAL (of NTSC)
Of het nu voor een breedbeeld TV is of niet, maakt dus niet uit.
Het enige waar je dan op moet letten is dat je qua afmetingen getallen gebruikt die een veelvoud van 32 zijn (anders gaan veel kaarten problemen geven) en dat je niet de zwarte randen meecomprimeerd (als die eromheen zitten dus), want de overgang van beeld naar zwarte rand kost veel bandbreedte (dus veel informatie)
verder zou ik niet gaan resizen, want dat kost veel reken kracht en het beeld wordt er niet beter op. Dus hooguit croppen, zodat je de randen kwijt bent.
En wat is egenlijk die Scene-detection-patch
En wat bedoel je met: zou je de tijd tussen 2 keyframes nog hoger kunnen zetten
En weet je ook een oplossing voor dit probleem [topic=187745]
Verwijderd
Ah, zo. Ik heb zelf nog nooit een dvd geript (dat blijkt wel) kameraad van mij odet het wel, met succes. Gaat net zo mooi. Duurt ongeveer 5 uur. Hij heeft een 16x dvd en een tb 1 ghzOp zondag 27 mei 2001 16:29 schreef Pimpimmers20 het volgende:
[..]
Ja dat klopt 16:9 maar hetis beter dat je de resolutie verkleint omdat je dan beter de film kan afspelen.
alle andere frames worden afgeleid van het frame ervoor.
wanneer je wilt spoelen naar ergens halverwege de film, moet je PC dus eerst alle frames vanaf het voorlaatste keyframe tot het frame wat je wilt zien, eerst uitrekenen.
Dat is dus niet echt handig, omdat dit een hele tijd kan duren.
Om die reden wil je zo veel mogelijk keyframes in je file.
het nadeel is dat een keyframe ongeveer 3-6 keer zo groot is als de informatie die voor een gemiddeld frame nodig is.
er is maar een situatie waarbij een normaal frame minstens net zo groot is als een keyframe en dat is bij een scene wisseling (dan is het vorige frame 100% anders dan het huidige frame, dus dan zijn er veel verschillen die moeten worden opgeslagen.)
Wanneer je de DivX-codec gebruikt die de scene-detection-patch in zich heeft, dan maakt ''ie van elke scene-overgang een keyframe en daarna weer een op de door jou ingestelde interval (wanneer een scene dus langer duurt dan de door jou gestelde interval-tijd)
Als je die patch gebruikt weet je dus vrijwel zeker dat er in je file redelijk veel keyframe''s aanwezig zullen zijn en dat je er zelf niet zoveel meer hoeft toe te voegen, dus kun je de interval wel wat hoger zetten, zonder dat het irritant wordt wat betreft de gemiddelde wachttijd bij het spoelen door de film.
en een resolutie van >288 vertikaal is helemaal niet verkeerd hoor (je video haalt dat ook niet, tenzij je een SVHS hebt mischien)
er zijn een aantal kaarten die er problemen mee hebben.
op www.divx-digest staat een util. die dat soort problemen deels kan omzeilen.
http://www.divx-digest.com/software/g400_filter.html
suc6 d''r mee, ik ga nu slapen, morgen is ook weer een drukke dag.
check zijn tijd en mijn tijd
ik ben gewoon terug gegaan in het verleden (of hij naar de toekomst)
oftewel, die posting staat er al bijna 24 uur
t''rusten