[BC3] VHS overzetten naar CD-ROM

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Kan iemand mij misschien helpen?! Ik ben namelijk al twee weken bezig met het overzetten van oude VHS banden naar CD-ROM. Ik heb een PCTV kaart van Pinnacle met analoge ingang en bijbehorende software. Het lukt mij niet ondanks het gebruik van meerdere videobewerkingsprogramma''s (Ulead, Adobe Première, Windows Moviemaker etc.) om een .avi film (±2 GB te comprimeren naar een ander willekeurig formaat met een redelijk fatsoenlijke kwaliteit (onder 700 MB). Als iemand hier ervaring mee heeft of mij misschien de goede instelling(en) voor deze programma''s kan geven zou ik erg geholpen zijn!

Bij voorbaat dank,

Beats@home.nl

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Gebruik VirtualDub (gratis/shareware) om de film op te nemen, is een perfect klein programmaatje dat ook zonder frames te verliezen naar meerdere avi-bestanden kan captuen (m.a.w. meerdere 2GB-bestanden achter elkaar). Als je genoeg HD-ruimte hebt, kun je zelfs de HUFFYUV compressie gebruiken voor het opnemen, is razendsnel en compressed zonder gegevensverlies!
Daarna kun je op je dooie gemak de film editten/knippen/filteren/ondertitelen etc en het geheel, bv met de DivX codec, compressen naar 700MB zodat ie op een cdtje past.

Zie mijn homepage voor links naar de tools/codecs, of mail even als niet alles duidelijk is.

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Wat is het probleem nou dan?
Het opnemen of het comprimeren?
Indien het comprimeren het probleem is: Ik mag toch zeker wel hopen dat je naar divx comprimeert?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:22
Ik zou t naar MPG (of MPEG2) comprimere, en daar een VCD of SVCD van maken, kan je t ook mooi in een DVDspeler afspelen.

Nero kan AVI->MPG comprimeren, of een losse MPG encoder (TMPEG ofzo, freeware)