De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verwijderd
Gebruik VirtualDub (gratis/shareware) om de film op te nemen, is een perfect klein programmaatje dat ook zonder frames te verliezen naar meerdere avi-bestanden kan captuen (m.a.w. meerdere 2GB-bestanden achter elkaar). Als je genoeg HD-ruimte hebt, kun je zelfs de HUFFYUV compressie gebruiken voor het opnemen, is razendsnel en compressed zonder gegevensverlies!
Daarna kun je op je dooie gemak de film editten/knippen/filteren/ondertitelen etc en het geheel, bv met de DivX codec, compressen naar 700MB zodat ie op een cdtje past.
Zie mijn homepage voor links naar de tools/codecs, of mail even als niet alles duidelijk is.
Daarna kun je op je dooie gemak de film editten/knippen/filteren/ondertitelen etc en het geheel, bv met de DivX codec, compressen naar 700MB zodat ie op een cdtje past.
Zie mijn homepage voor links naar de tools/codecs, of mail even als niet alles duidelijk is.
Wat is het probleem nou dan?
Het opnemen of het comprimeren?
Indien het comprimeren het probleem is: Ik mag toch zeker wel hopen dat je naar divx comprimeert?
Het opnemen of het comprimeren?
Indien het comprimeren het probleem is: Ik mag toch zeker wel hopen dat je naar divx comprimeert?
Ik zou t naar MPG (of MPEG2) comprimere, en daar een VCD of SVCD van maken, kan je t ook mooi in een DVDspeler afspelen.
Nero kan AVI->MPG comprimeren, of een losse MPG encoder (TMPEG ofzo, freeware)
Nero kan AVI->MPG comprimeren, of een losse MPG encoder (TMPEG ofzo, freeware)