[BC3] Nieuw drumstel

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
Hej, ik wil binnenkort (enkele weken of dagen) een nieuw drumstel gaan kopen. Als middelbare scholier zijnde heb ik maar een klein budget, van rond de F1500,-

Ik heb al eens rond gekenen maar nog nergens ruime prijslijsten kunnen vinden, weet iemand welk merk / type geschikt is voor deze prijs, het hoeft absoluut geen 10delig (of iets dergelijks) drumstel te zijn.
1 of 0 bekkens voldoen voor mij al. Het is voornamelijk voor black- en death metal muziek, dus er moet een twinstep bij zitten (dus geen 2 bass drums, maar 1 met een twinstep).

Weet iemand, winkels waar ze een ruim aanbod en of sites met prijslijsten hebben. Evt. site van Thunder drumstellen? En ben ik goedkoper uit als ik een hele set van een bepaald merk neem, of is het toch raadzamer / voordeliger van bijna elk onderdeel een apart merk te nemen.

Alvast bedankt!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-12 18:29
http://www.feedback.nl
grote winkel :)

• Yokozuna
Ik zie al dat Pearl echt te duur gaat worden voor mij, zal waarschijnlijk Yamaha / Tama / , maar dat maakt niet uit, bedankt voor de site!

• stiena
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:57
alsof yamaha een slecht merk van drums is.... :?

• Yokozuna
Nee, maar Yamaha bevindt zich wel in de lagere prijsklassen, in tegenstelling tot Pearl.

• stiena
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:57
yamaha heeft ook een hogere prijsklasse, het professionele spul, het komt bez in de buurt van de prijzen/kwaliteit van DW

• ALH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-12 20:04

ALH

In die prijsklasse heeft Yamaha wel mooie drumstellen, mijn broer heeft er ook 1 :)

Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...

• Yokozuna
Op zondag 27 mei 2001 14:52 schreef stiena het volgende:
yamaha heeft ook een hogere prijsklasse, het professionele spul, het komt bez in de buurt van de prijzen/kwaliteit van DW
Leuk voor je, ik zeg helemaal niet dat Yamaha slecht spul is, bovendien gaat het daar hier niet om.

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

feedback is idd goeie winkel.
Keb 2 maanden geleden een Tama Swingstar gekocht (zelfde budget..), voor 1400,- een compleet drumstel (helaas wel met brakke cymbals, maar wat wil je voor zo''n prijs).
De hardware is goed, alleen mis ik een veerspanningsregelaar voor het hihatpedaal en is de basspedal aan de zwakke kant (maar die wou je toch gaan vervangen door een dubbele? (is ook dik duur trouwens: minstens 500,- voor een goede)
Je bent minstens 1800 piek kwijt als je er mee wilt optreden (want dan moet je gewoon betere cymbals en evt ook de fabrieksvellen vervangen door echte..)

Verwijderd

zeker als je flink wilt beuken zou ik een wat beter kitje kopen dan een thunder. Als ik jou was zou ik eens kijken naar 2e hands pearl exportjes of yamaha stage custom. Of elk ander drumstel in de klasse, de kwaliteit is namelijk wel gelijk, op wat kleine verschillen na dan. Ik vindt bv dat yamaha mooiere hardware heeft. Als je niets 2ehands kan vinden koop dan op afbetaling. Veel winkels accepteren gewoon 12 cheques getekent en al, zij cashen dan elke maand een cheque voor je.

Maar koop nou geen goedkope troep, je hebt een goed kitje voor tussen de 1500 en 2000 (Zonder bekkens), koop daar een setje nwe liefst dubbellaags vellen op, en knallen maar. De nwe pearl export is er geloof ik voor 2000 met houten basedrum rim en is nog gelakt ook.

succes ermee, en bekkens kan je altijd later los kopen en langzaam uitbreiden!

Verwijderd

ohja en voor die knakkers die commentaar hadden op de lager geprijsde kitjes van yamaha tov van andere merken:

Je moet niet posten als je niet weet waar je het over hebt.

Denk je nou echt dat een groot merk als yamaha niet meeconcureerd in de lagere prijsklassen??

kom op nou!

• Yokozuna
Het is trouwens niet voor optredens ofzo, het om thuis te drummen (dus bass drums hoeven absoluut niet zwaar te klinken, als ze maar niet zo vervormd klinken, ik ken iemand met een thunderbass drum en die klinkt gewoon vet vervormd, en enorm zwaar, en dat wil ik juist niet.).

Zelf zat ik trouwens ook te denken aan de Yamaha stage custom, en een beetje normale twinstep kost idd wel F500,- zag ik.

Dat afbetalen zou wel handig zijn, maar als ik nou bv. zo''n Yamaha Stage Custom nieuw neem (van F1450,-) en ik neem er een twinstep bij, dan hoef ik toch niet de complete F500,- te betalen? Want dan neem ik het standaard pedaal bij die set er niet bij.

Ik ben nu 16 jaar, volgens mij kan ik dan niet betalen via afbetaling (PrimeLine), als je hiernaar kijkt:

"je bent meerderjarig maar jonger dan 75"
Pagina: 1