[BC3] TV kapot ?!?! help aub

Pagina: 1
Acties:
  • 73 views sinds 30-01-2008

• Renkie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-08 15:26
Nou ik had m''n tvout aand de praat en alles zag er heel leuk uit in 800x600@50hrz op m''n tv via -> tv out -> tulp -> kabel -> scart in tv

Na een reboot zet ik de tv out aan via tvtool -> beeld blijft ZWART van het av kanaal

ik -> HUH ?!?!
check de kabels, alles ok en probeer een normale ttv zender -> ZWART ipv de normale zender of sneeuw....

Alles blijft gewoon op zwart, geen ruis , geluid of teletekst (bij teletekst zie ik 100 links boven en meer niet)

Ik snap echt niet wat er aan de hand is, het lijkt wel of de printplaat of wtf het is dat het signaal van coax / scart naar de tv doorgeeft fucked is

Het gaat om een Blaupunkt 55cm tv van zeker 8 jaar oud

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07 22:45
OOpz... die kan best stuk zijn ja !

Vriend van mij had ook zo''n blaupunkt design ding en die hebben we ook gesloopt met een Asus V3400TNT-TV.. schijnen er niet goed tegen te kunnen. Ik zou de stekker er uit laten en hem effe een uurtje uitlaten. En bidden...

Concrete Loop Watercooling

• Renkie
ik laat de stekker er vannacht wel uit, maar ik snap niet wtf er mis kan zijn gegaan

zo gaat ie perfect

en een paar mins later fucked

ps, nu ik er over nadenk

Ik heb de audio out van m''n pc via een verloop kabeltje op die scart plugt voordat ie naar de kloten ging......

• CrazyA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-07 12:28
sommige TV''s pakken de scart-aansluiting op het moment dat er wat in zit (signaal is). Misschien is er iets anders nog niet goed ingesteld, zodat de computer alleen maar een zwart beeld afgeeft. Maar omdat er wel een signaal is wil jou TV niet meer naar gewone zenders.
Probeer de TV eens uit te zetten (standby), trek die scart er achteruit en zet de TV weer aan... and pray

• Renkie
al gedaan

helpt niet

• Renkie
up

:(

Verwijderd

Op zondag 27 mei 2001 03:38 schreef Crazy A het volgende:
sommige TV''s pakken de scart-aansluiting op het moment dat er wat in zit (signaal is). Misschien is er iets anders nog niet goed ingesteld, zodat de computer alleen maar een zwart beeld afgeeft. Maar omdat er wel een signaal is wil jou TV niet meer naar gewone zenders.
Probeer de TV eens uit te zetten (standby), trek die scart er achteruit en zet de TV weer aan... and pray
Niet waar, je tv springt op scart als op een bepaalde pin( 16 geloof ik??) een spanning staat, dat doe je dus nooit met de videokaartje, wel bv met een videorecorder..

• Renkie
kan best:)

maar iemand een idee hoe ik dit kan fixen ?

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07 22:45
Wegbrengen.. hier in Rotterdam zat dus een mannetje die de TV van die kennis van mij heeft gefixed voor 150,=

Concrete Loop Watercooling

Verwijderd

Ik heb ongeveer hetzelfde probleem.

TVout via svideo kabel en scart.
Werkte perfect voor een 1 jaar ofzo. Pas heb ik iets gedaan (wat weet ik niet) met tvtool of powerstrip waardoor mijn instellingen veranderd zijn. Ik heb powerstrip eraf gehaald, maar nog geen suc6.
Ik heb de scart met svideo kabel ook in de video gestopt, maar het beeld lbijft zwart. Dit moet dus een instelling zijn op mijn pc. Ik heb namelijk ook een laptop aan de kabel gehangen en dan krijg ik wel beeld op mijn tv.
Iemand een idee?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Het is niet de bedoeling om oude topics omhoog te kicken met een op zichzelf staand probleem. Open eens een nieuw topic, maar zeker niet voordat je de TV-out FAQ in Videoplanken & Beeldkanonnen hebt doorgenomen ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.