Toon posts:

[BC3] verschil tussen dolby pro logic en dts

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik wil graag weten of je veel verschil merk tussen het geluid van een dolby pro logic versterker en een dolby digital (dts) versterker als je dvd''s draait.
Ik heb nu een dolby pro logic set met 2 hoofdspeakers, 2 surrroundspeakers en een centerspeaker.
Heeft het nut om die pro logic versterker weg te doen en dan een Dolby Digital Versterker te kopen?

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
dat merk je wel degelijk.
ik heb een prologic versterker en die heeft 8ter maar 1 kanaal :| terwijl dts(heeft me vader beneden staan) heeft 6 kanalen(links 8er en voor, rechts 8er en voor center en subwoofer) dts is ook nog eens digitaal en dat klinkt echt wreeeeed <:) :9 maar dts is wel veel duurder dus je moet het zelf wete :)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
dus het verschil is erg duidelijk
dan ga ik een dts versterker halen!!!

• BC3 Victim
dan denk ik ook dat ik toch maar een dts versterker moet gaan kopen bedankt voor de tip.. :P

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Idd Pro logic is meer een nabootsing van het echte DD of DTS met maar 1 kanaal ;)

Beetje ala EAX....

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02:17

Kettrick

Rantmeister!

Ik heb vandaag een DTS versterker opgehaalt.. :9

DTS kicks ass >:)

• Canon23
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:52

Canon23

>>MY<< world

Volgens mij bedoelen jullie eerder een Dolby Digital versterker(dit mede omdat de meeste DVD in DD format zijn)met DTS :)

Voor een betere uitleg verwijs ik de topic starter naar de FAQ van het audio/video/hifi forum.

(maar DD/DTS kicks prologic ass!!!)

1..2 Freddy's coming for you, 3..4 Knocking at ya door, 5..6 Grab your crusifix, 7..8 Better stay up late, 9..10 Never sleep again|| SPECS

Verwijderd

Tip : lees dit :)

Verwijderd

Op zondag 27 mei 2001 01:12 schreef Commander_Data het volgende:
Idd Pro logic is meer een nabootsing van het echte DD of DTS met maar 1 kanaal ;)

Beetje ala EAX....
ik hoop voor je dat die knipoog een grapje aanduidt? :)

Dat van EAX is overigens helemaal niet waar. EAX (Environmental Audio Extensions) gaat niet om positioneel geluid, maar om de toepassing van reverb afhankelijk van de omgeving. Het positioneel geluid is komt gewoon van DirectX.

Dit alles staat ook in de FAQ btw :)

• Geert
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-03 15:23
Op zondag 27 mei 2001 14:19 schreef Thundermol het volgende:
//offtopic

MSX roels! >:)

This message was sent from a galaxy far, far away.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:46

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op zondag 27 mei 2001 14:19 schreef Thundermol het volgende:
aah, mensen die het wel snappen, en niet met de trends meelopen!! :)
DTS (Digital Theater System) wordt met name veel gebruikt in bioscopen en is vergelijkbaar met Dolby Digital, maar heeft een hogere bitrate, dus theoretisch een hogere kwaliteit. In praktijk echter is de geluidservaring veel meer afhankelijk van de gebruikte apparatuur, dan de bitrate, dus een bioscoop met DD kan beter klinken dan de concurrent met DTS, omdat eerstgenoemde gewoon een betere geluidsinstallatie heeft.
Dit is helemaal waar!!! :)

In de faq van dit forum staat het trouwens ook allemaal.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:40
Ik heb ook een DTS versterker en een dvd die dts ondersteunt (de optische kabel tussen deze twee apparaten koste al 80 piek).
Maar ten eerste zijn er nog maar zeer weinig films op DVD die DTS ondersteunen.

Ik heb er welgeteld twee in huis en dat zijn Gladiator en Taxi 2.

Verder vind ik niet dat er nu een groot verschil te horen is tussen dolby digital 5.1 en DTS.
Misschien is er in theorie een betere kwaliteit maar in praktijk hoor je dat er echt niet uit.
Pagina: 1