Toon posts:

[BC3] Soundblaster 5.1

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik een klein probleempje heb met mijn sb 5.1. Bij de startup word er namelijk gezegd "Creative SB16 emulation conflicting with PCI" of iets in die geest.
Volgens windows is er geen probleem en ik kan hem van IRQ wisselen zo vaak ik wil, maar het maakt geen verschil.

Ik heb een MSI-K7tpro2 met onboard sound die ik op alle mogelijke wijze gedisabled heb in de bios. Windows vind deze ook niet.

Ik heb voor de rest geen idee of ik nu iets mis of iets dergelijks aangezien ik deze kaart nog niet lang heb. En mijn oude sb128 geen problemen gaf. (windows ook al opnieuw geinstalld). Ik weet ook niet wat de sb16 emulation is...

Ik heb de bulk versie dus geen boekje en op de creative site staat echt gewoon 3*niks behalve hoe geweldig hun kaarten wel niet zijn.

Iemand een idee?

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:34
SB16 emulatie doet een Soundblaster 16 na onder DOS, omdat oudere DOS-spellen de nieuwe SB!Live series niet herkennen. De emulator doet vervolgens net alsof het een oude kaart is.

Het is denk ik trouwens tóch een IRQ conflict. Probeer daar eens wat mee te klooien.

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-08 00:35
irq conflict ! 100% zeker, lopop ff al je irq''s na en je zult zien dat dat het is, mischien wil een anderr pci slot wel soelaas bieden, maar annyway dat heb je nu toch niet meer nodig, dos is dood en blijft dood!, dus gewoon ff disabelen/uitschakelen in hardware profiel en klaar is klaartje

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Verwijderd

Topicstarter
Als het alleen voor dos is en ik dus toch niks mis omdat ik nooit dos spellen speel en al jaren geleden gestopt ben met ft2 :)maakt het niet echt veel uit.

Dan zal ik gewoon nog wat met de irq''s rotzooien.

Thanx

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-08 21:25

tweakerbee

dus..?

Gewoon uitzetten. Krijg je nooit spijt van, geloof me.

NEWBIE MANUAL v1.0
------------------------------------
rechtermuisklik my computer
klik [properties]
TAB device manager
uitklappen Creative Miscellenous Devices
selecteren SB16 emulation
klik [properties]
vink aan "Disable in this hardware profile"
------------------------------------

You can't have everything. Where would you put it?

Verwijderd

Topicstarter
Tweakerbee, ik ben niet achterlijk ;)
(8> toch bedankt voor de moeite :)
Pagina: 1