Toon posts:

[BC3] Sony MiNidiscman+PC+Geluidskaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hey ik heb een vraagje
ik heb sindskort een minicdiscman(sony)
type:MZ-r35 en ik heb een kabel voor naar de pc erbij..
we hebben hier thuis 2 pc''s maar in de nieuwste(p3500 geluidskaart:creative soundblaster audio pci128)
en in die andere zit een oud kaartje in(weet niej welke) nou wil ik dus opnemen..
maar dat wil op de nieuwe niet (hoor je geruis en heel zacht het geluid)en op die andere wel
leg eens uit hoe ik dat hier aan de praat kan krijgen :?

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:51
Gebruik de juiste in en uitgangen op je geluidskaarten. Dat is altijd de audio out.

Open volumeregeling, en selecteer bij opname devices "wave out". Bij nieuwere geluidskaarten (zoals je 128) kun je ook "what you hear" kiezen.

De digitale kabel werkt uiteraard niet, dus met die mooie kabel die zo dun is gaat het niet lukken. Dit komt omdat er geen digitale uitgang op je geluidskaarten zit.

Succes!

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Kicked to AV

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 26 mei 2001 22:24 schreef dennisdotcom het volgende:
Gebruik de juiste in en uitgangen op je geluidskaarten. Dat is altijd de audio out.

De digitale kabel werkt uiteraard niet, dus met die mooie kabel die zo dun is gaat het niet lukken. Dit komt omdat er geen digitale uitgang op je geluidskaarten zit.
en dus kan ik niet opnemen??
kan ik er ook iets aan doen?

Verwijderd

Topicstarter
iemand?ik zou het zo graag willen weten

Verwijderd

op een creative pci 128 zit WEL een digitale uitgang. Dat kun je bij apparaatbeheer aangeven. Ga daar naar de creative PCI blabla kaart. en dan kun je bij instellingen of settings instellen wat de output is. Die kun je op analoog of digitaal zetten. Dan is wat normaal de line-out is een digitale uitgang. En met die ouwe kaart moet je gewoon naar de ingang van je versterker gaan vanuit de line-out

• Skate2000
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-12-2024
Op dinsdag 29 mei 2001 20:26 schreef killerbolt het volgende:
op een creative pci 128 zit WEL een digitale uitgang. Dat kun je bij apparaatbeheer aangeven. Ga daar naar de creative PCI blabla kaart. en dan kun je bij instellingen of settings instellen wat de output is. Die kun je op analoog of digitaal zetten. Dan is wat normaal de line-out is een digitale uitgang. En met die ouwe kaart moet je gewoon naar de ingang van je versterker gaan vanuit de line-out
:'( Ja, en de paus woont in Rome |:(

Verwijderd

dammit, moet ik me handleiding scanne ofzo

Er zijn trouwens wel verschillende versies van de creative PCI128.
Die van mij kan het toch echt...
bij apparaatbeheer akn ik kiezen tussen analoog en digitaal. de line-out wordt dan een dig out. moej alleen ff een andere kabel maken.....jack naar tulp

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Op dinsdag 29 mei 2001 21:39 schreef killerbolt het volgende:
dammit, moet ik me handleiding scanne ofzo

Er zijn trouwens wel verschillende versies van de creative PCI128.
Die van mij kan het toch echt...
bij apparaatbeheer akn ik kiezen tussen analoog en digitaal. de line-out wordt dan een dig out. moej alleen ff een andere kabel maken.....jack naar tulp
Een digitale output van ee ngeluidskaart voor een minidiscrecorder kan volgens mij alleen een toslink (optisch) of coax plug hebben. De digitale uitgang van die SB 128 kun je dus NIET gebruiken om digitaal op minidisc op te nemen.

Maar zoals dennisdotcom al zei: je kunt wel gewoon analoog opnemen.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Pagina: 1