[BC3] Homemade DivX stotterd maar van Ander niet Why?

Pagina: 1
Acties:

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:18

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Hallo,

Ik heb hier een PIII 667 met 256MB RAM, elke DivX die ik met mijn PC maak stotterd zeer irritant om de zoveel tijd, ik gebruik low-motion, keyframe every 1 second, smoothness 100, Data rate 885 met een MP3 audiostream van 96 Kbit/sec. Waar ligt mijn fout nou precies, doe ik iets fout, of ligt het aan mijn Hardware :?

Ja, ik heb al de search gebruikt, maar ik vind alleen topics van mensen die problemen hebben met stotterende DivX-en tijdens het afspelen, ik moet duidelijk het probleem bij mijn "Rippen" leggen omdat andere DivX-en het wel lekker doen.

20*350ZO45°

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:20
Misschien handig als je je ripper software vertelt! :)

• Theeboon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:24

Theeboon

theebonen bestaan!

Misschien gebruik je brakke rip software?

"I sit in my room and imagine the future."

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
ingelezen met Smartripper (hier ligt het probleem niet, want met CladDVD had ik hgetzelfde)

FlaskMPEG 0.549 voor omzetten naar DivX met de eerder genoemde instellingen...

20*350ZO45°

Verwijderd

gebruik gewoon mpeg2avi, ken het probleem. Sommige films worden gewoon stotterend met flashmpeg
o.a stigmata

Verwijderd

Je moet de VKI codec gebruiken (Variable Keyframe Interval), die zet een keyframe in je divx als de scene verandert, dat schokt echt bijna niet meer. Je zet keyframes op 9999 sec en hij doet zelf een keyframe als de scene wisselt, de kwaliteit van je divx gaat er ook van omhoog trouwens.

• sampoo
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Ben je misschien vergeten te resizen?

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Op zondag 27 mei 2001 11:40 schreef sampoo het volgende:
Ben je misschien vergeten te resizen?
Ook geresised, tenzij ik niet helemaal begrijp wat je bedoel hiermee. Wat bedoelde je precies?

20*350ZO45°

• spok9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:20

spok9

Groen...

Op zondag 27 mei 2001 11:14 schreef Sinterklaas 82 tm het volgende:
Je moet de VKI codec gebruiken (Variable Keyframe Interval), die zet een keyframe in je divx als de scene verandert, dat schokt echt bijna niet meer. Je zet keyframes op 9999 sec en hij doet zelf een keyframe als de scene wisselt, de kwaliteit van je divx gaat er ook van omhoog trouwens.
Linkje?

Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?

• sampoo
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Op zondag 27 mei 2001 11:59 schreef RDK_NL het volgende:

[..]

Ook geresised, tenzij ik niet helemaal begrijp wat je bedoel hiermee. Wat bedoelde je precies?
Of je de resolutie wat naar beneden hebt gehaald. 720x??? (DVD) naar 512x??? bijvoorbeeld. Weet je zeker dat je ook de juiste framerate hebt geselecteerd?

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Op zondag 27 mei 2001 13:29 schreef sampoo het volgende:

[..]

Of je de resolutie wat naar beneden hebt gehaald. 720x??? (DVD) naar 512x??? bijvoorbeeld. Weet je zeker dat je ook de juiste framerate hebt geselecteerd?
Nee, ik heb ''m op 720x576 laten staan en de zwarte blaken weggeknipt naar 720x352. Zoals ik dus begrijp is die 720 teveel van het goede?

20*350ZO45°

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Probeer ook je schijf een te defragmenteren dat kan ook wel eens de oorzaak zijn.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Mijn ervaring met flaskmpeg en nog een reeks progjes, is zon beetje altijd stotteren.
Gebruik nu dvd2avi en geen probleem.

Denk zelf dat het probleem ligt aan de keuze van framesrate dat je selecteerd.

edit:

met een D

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Op zondag 27 mei 2001 20:50 schreef Vae_Victis het volgende:
Mijn ervaring met flaskmpeg en nog een reeks progjes, is zon beetje altijd stotteren.
Gebruik nu dvd2avi en geen probleem.

Denk zelf dat het probleem ligt aan de keuze van framesrate dat je selecteerd.

edit:

met een D
Dat ga ik inderdaad maar eens proberen, want ik heb vannacht weer een test laten draaien op 640x480 en da''s weer stotterend, erg irri dus!
Nu had ik zelf het geluid effe weggelaten omdat ik hoorde zeggen dat dit ook weleens problemen met FlaskMPEG gaf. maar nee hoor, wat een :r programma zeg, of heeft iemand anders nog suggesties, want ik vond de instellingen van FlaskMPEG wel makkelijk...

20*350ZO45°

Pagina: 1