[BC3] tmpgenc werkt niet naar behoren voor 16:9

Pagina: 1
Acties:

• VivaAtloni
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06:48
Ik heb met mijn dv camcorder een film gecaptured in 16:9 formaat. Als ik hem later naar divx omzet komt er een prima film uit met de behouden 16:9 ratio.

Nu wil ik er een SVCD van maken met tmpgenc. Ik heb daarbij de guide van vcdhelper gebruikt. Nu komt er steeds een mpeg uit zonder de zwarte 16:9 balken (dus vervormd beeld zoals uitgerekte hoofden). Ik heb bij zowel source al eindproduct 16:9 geselecteerd en gezegd dat hij screen aspectratio moet aanhouden.

Iemand hier ervaring mee en misschien een mogelijkheid weet om het wel voor elkaar te krijgen.

30x sf175s + gw5000-dt op oost

Verwijderd

je zit hem nu als anamorphic te encoden he.
zet hem in video op 4:3 en bij advanced op 16:9

• VivaAtloni
weet niet wat je met anamorpic bedoeld, maar als ik onder advanced 16:9 zet en bij video 4:3 dan haalt hij toch de balken weg en dat wil ik juist niet!

Maar ik probeer het wel eerst een keer (duurt toch altijd weer 2 uurtjes)

Verwijderd

Vreemd dan doe je toch echt iets verkeerd denk ik.

Maar je kan ook gewoon een sample van 1min encoden hoor :)
Je hoeft niet perse de hele film te encoden

• VivaAtloni
ok, nu is het al een stuk beter. Maar hij haalt nog steeds een stuk van de zwarte balken bovenaan weg. Kan dit worden voorkomen als ik ze beide op 4:3 zet?

Tevens is mijn (dv) avi van zeer goede kwaliteit en als ik hem omzet naar svcd dan zie ik vaak kleine zwarte lijntje om het beeld. Ik heb nu uitgezocht dat dat interlace moet zijn. Hoe krijg ik dit weg en kan ik dit doen met tmpgenc?