[BC3] cd-RW''s op een standalone cd speler, de oplossing

Pagina: 1
Acties:

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 21:31

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

Topicstarter
hey! ik had hier laatst een topic over mijn kenwoord dp-1080 die geen cd rw''s kan lezen. toen zeiden een aantal mensen dat je aan de potmeter moest draaien die vlak bij de laser/of op de laserunit zat, nou ik heb het eens even uitgezocht, en ja idd, er zat een potmeter, een klein tikje verder gedraait, cd rw erin en JA! nu kun je lekker goedkoop cd-rw''tjes in je cd speler gebruiken. (veel mensen wisten dat wel van die potmeter, maar ik heb het eventjes getest) veel success!

als je het geprobeert hebt laat me dan even weten, kijken of het ook bij andere merken werkt

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik heb zo''n goedkope supertech cd speler die ook geen cdrw kan afspelen ... zou daar ook zo''n potmeter opzitten?

En waar moet ik die dan uberhaupt zoeken :?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Flotter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08 09:57

Flotter

Pelipper!

Daarmee boost je het lasersignaal, dat komt de levensduur van het beestje niet ten goede...

edit:

Mocht ik je bang hebben gemaakt: mijn cd-speler speelt al jaaaren zonder problemen met verhoogde laser-output (maar niet zover dattie cd-rw''s kan lezen).

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

• AtomicShockwave

AtomicShockwave

Topicstarter
als ie er zit zit ie vlak bij de laser, ik had hem in 5 tellen gezien

oh en dat van die verkorte levensduur, da is zoiets van normaal doet ie het 20 jaar maar nou houdt ie er na 18 jaar mee op, boeie! :)

• ALH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08 16:12

ALH

Op zaterdag 26 mei 2001 21:51 schreef AtomicShockwave het volgende:
als ie er zit zit ie vlak bij de laser, ik had hem in 5 tellen gezien

oh en dat van die verkorte levensduur, da is zoiets van normaal doet ie het 20 jaar maar nou houdt ie er na 18 jaar mee op, boeie! :)
Daar zou ik niet op rekenen :)

Maargoed, het zijn jou spullen dus...

Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...

• AtomicShockwave

AtomicShockwave

Topicstarter
ach wat boeit t nou? hij doet et, het is geen ferrari testa rossa

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 18:32
zolang je nog garantie hebt... :)

• AtomicShockwave

AtomicShockwave

Topicstarter
tja ik zal er echt niet wakker van liggen van die potmeter die een halve mm verder is gedraaid, intussen heb ik lekker goedkoop cd rw''s erin, en als je denkt dat het zo slecht is hoe komt het dan dat mijn cd-rom speler op die laser-intensity draait?

• JoeCool
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-08 07:25

JoeCool

ToTaL CooLNeSS

Ik denk dat ik dat maar niet met mijn Sony CDP-XA50 ES ga proberen >:)

Fashionably sensitive, but too COOL to care

• AtomicShockwave

AtomicShockwave

Topicstarter
het overclocken van cd spelers is geheel op eigen risico, en ik wil geen dreigbrieven als het fout gaat :)

• JoeCool

JoeCool

ToTaL CooLNeSS

Op zaterdag 26 mei 2001 22:57 schreef AtomicShockwave het volgende:
het overclocken van cd spelers is geheel op eigen risico, en ik wil geen dreigbrieven als het fout gaat :)
Een dreigbrief is ook niet nodig, we vinden je zo ook wel.
Zoveel mensen wonen er nu ook weer niet in Bergeijk >:)

• silentsnow
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Wie kan mij info geven over deze Potmeter?

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• AtomicShockwave

AtomicShockwave

Topicstarter
je hebt potmeters die heel groot zijn en die heel klein zijn, je moet het zien als een klein rond grafietbaantje, waar over een contact glijd (een variable weerstand dus)

de potmeter bij de laser zal er ongeveer
ZO uitzien Afbeeldingslocatie: http://image01.conrad.nl/pix/431/T1/431834T1.GIF
of Afbeeldingslocatie: http://image01.conrad.nl/pix/422/T1/422380T1.GIF

• BC3 Victim
Eindelijk de moed gevat om het eens te testen?

Goed zo, veel plezier ermee...

Mijn Philips 1e generatie speler (bovenlader :D) doet het al jaren zo, dus maak je niet te druk om de levensduur, je sloopt hem niet met een verhoogde output van 0.1mW of 1''C verhoging...

Overigens kan je goed testen of je output te hoog of te laag staat, door er een CD (originele) met krassen in te leggen, output te hoog, dan wordt de laser onscherp en te groot, te laag dan is de laser een zwak te klein puntje - effect: bij te laag/hoog hoor je tikken... (of gewoon die potmeter zo klein mogelijk verzetten dat hij CDRW''s pakt...)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
(sorry ik ben maar een leek op dit gebiedt)

Ik las dit over die pot-meters, mijn zus heeft een stereo (sony) van 7 jaar oud. Nu wil het zo zijn dat hij sommige cd''s niet meer leest (vooral recordables, maar ook geperste). Zou je dit ook kunnen verhelpen door de potmeter iets te verdraaien?

• AtomicShockwave

AtomicShockwave

Topicstarter
Op zondag 27 mei 2001 13:48 schreef zandpaddo het volgende:
(sorry ik ben maar een leek op dit gebiedt)

Ik las dit over die pot-meters, mijn zus heeft een stereo (sony) van 7 jaar oud. Nu wil het zo zijn dat hij sommige cd''s niet meer leest (vooral recordables, maar ook geperste). Zou je dit ook kunnen verhelpen door de potmeter iets te verdraaien?
ja ik heb het bij mijn broertje geprobeerd, werkte prima, toch blijven sommige cd''s steeds moeilijk doen, maar ja. oh en ik raad je aan de pot meter maar een tikje verder te draaien anders kan het dat hij gaat zeggen no-disc , maja als het niet werkt kun je hem altijd terugdraaien.

• AtomicShockwave

AtomicShockwave

Topicstarter
ik heb maar even fotos gemaakt

Afbeeldingslocatie: http://members.brabant.chello.nl/~a.hoppenbrouwers/kenwood1.jpg
mijn cd spelertje

Afbeeldingslocatie: http://members.brabant.chello.nl/~a.hoppenbrouwers/kenwood2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.brabant.chello.nl/~a.hoppenbrouwers/kenwood3.jpg
kijk hier kan je de potmeter zien

Afbeeldingslocatie: http://members.brabant.chello.nl/~a.hoppenbrouwers/kenwood4.jpg ik begrijp dat niet iedereen mijn cd speler heeft maar ze zitten zowat allemaal op dezelfde plaats

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-08 11:16
hey mensen het werkt op mijn Sharp XL-150
!!!!! Thankz.

Alleen 1 vraag, kan je de laser in principe zo goed instellen dat ie ook cd''s roostert >:) ? dus dat de laser ontiegelijk sterk is???

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

• JoeCool

JoeCool

ToTaL CooLNeSS

Op zondag 27 mei 2001 21:47 schreef MGSNK het volgende:
hey mensen het werkt op mijn Sharp XL-150
!!!!! Thankz.

Alleen 1 vraag, kan je de laser in principe zo goed instellen dat ie ook cd''s roostert >:) ? dus dat de laser ontiegelijk sterk is???
Cd-spelers vallen onder de zo genaamde Klasse 1 laserproducten.
Dat betekent dat er een maximum zit aan de uitgangsvermogen van de laser.
Dit vermogen ligt bij CD-spelers rond de 44µW.
Dus je cd-speler omtoveren naar een snijbrander gaat helaas niet door.

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-08 11:16
wat jammer zeg :'(

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

• AtomicShockwave

AtomicShockwave

Topicstarter
ja hehehe, nee voor snijbranderen moet hij denk ik 100 tot 1000X zo sterk zijn, zit er dus niet in

Verwijderd

Maar wat is een tikje verder, hebben we het dan over milimeter werk of een kwartslag enz.????

• AtomicShockwave

AtomicShockwave

Topicstarter
over o.3 mm :)
Pagina: 1