Toon posts:

[BC3] Headset problemen :(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een headset gekocht van U.S. Blaster (zo''n goedkoop ding, microfoon en koptelefoon combinate van 15,- bij Vobis gehaald (ja.. ik weet ''t)). Maar goed.. ik sluit deze aan. En als ik alles openzet in de Windows Volumeregeling hoor ik nog steeds maar heel zacht geluid. Er zit ook een volumreregelaar op de headset zelf.. die staat ook helemaal open. Ik heb er een goedkope soundcard inzitten die je standaard van MEMO krijgt (Windows zegt dat het een Crystal WDM is). Maar goed ik heb het volgende al geprobeerd:

- DirectX installeren (versie 8, had eerst 7)
- Nieuwe drivers voor soundcard

Maar dit heeft niks geholpen. Opnemen en afspelen werkt dus gewoon goed maar het is veel te zacht. En als alles gewoon 100% open staat hoor ik het dus nog maar amper. Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? Bijvoorbeeld het geluid op 200% zetten ofzo? Als dat kan.. ps: ik draai Windows 2000 Pro.

Verwijderd

2 vragen:
- heb die geluidskaart wel een phones-output, en zo ja, zit ie daarin?
- misschien is de koptelefoon te hoogohmig, en kan je geluidskaart die niet uitsturen (32 ohm is laagohmig, 600 ohm of zo is hoogohmig)

in beide gevallen kan je er altijd een versterker tussen zetten, dan gaan windows instellingen niet helpen!