[BC3] Reciever voor de 2e keer in een jaar kapot

Pagina: 1
Acties:

• d-Frag
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-07 10:26

d-Frag

74% completed

Topicstarter
Vandaag het zoveelste probleem met mijn maandagmorgenmonster gehad.

Tijdens het afspelen van een MP3tje viel het geluid weg, vervolgens ben ik wat gaan proberen.
Winamp uit/aan nog steeds niks, volume hoger/lager ''t zelfde.
Andere bronnen geprobeerd dat leek goed te gaan, maar WTF als ik vanaf tuner naar een anders bron schakel blijft het geluid er doorheen komen.

Op dat moment dacht ik dus "ooh-ooh" dit heb ik namelijk eerder meegemaakt.
Even het volume wat opengedraaid (ja ik woon nu eenmaal in een flat het geluid stond zacht aan) en dit keer bleek de rechterzijde totaal geen geluid meer voort te brengen.
Nu heb ik dit eerder gehad een paar maanden terug en toen is de mosfet (volgens mij was het dat ding) voor het linkerkanaal vervangen.
Deze keer ziet het er naaruit dat de rechterkant aan de beurt is.

Nu vraag ik mij een paar dingen af:

1. Hadden bij de vorige reparatie niet beide mosfets vervangen moeten worden?
2. Kan zoiets gewoon gebeuren, of is dit een typisch geval van ontwerpfouten/zwakke componenten.
3. Is het redelijk om een (tijdelijk)vervangend apparaat te vragen, zeker gelet op het feit dat dit de 2e maal binnen een jaar tijd is dat ik het apparaat weer een maand kwijt ben?

Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming, dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden. - Bhagavad Gita -

• rik
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-08 12:29

rik

Misschien een gekke vraag maar wat voor receiver heb je? |:(

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik weet verder niks van je probje af.. sow technisch ben ik nie...

maar van alle avr''s die ik in me leven heb gehad (varierend van sony/philips naar sherwood/denon in alle klasse stereo, prologic, dd 5.1 en dolby ex) merkte ik ook altijd dat als ik het beestje heeeeeel erg hard zette dat de source van de tv-in er doorheen zat. Ging ik naar tuner en daarna naar een stille bron dan hoorde ik de tuner gedempt. (net alsof je je handen op je oor legt) zodra er daarna weer geluid op de bron kwam en daarna weer vedween was het gedempte tuner geluid ook weer verdwenen. Dit had ik echter niet op digitale kanalen.

Ik denk dus eigenlijk dat dit vrij normaal is op analoog vlak... maar goed....

blah

Liberque

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• d-Frag

d-Frag

74% completed

Topicstarter
Helemaal niet, was FF vergeten dat specs wel handig zijn om te vermelden:

Pioneer VSX409 reciever

Hier staan een CD speler en een SB live 5.1 op aangesloten.
Compie is geaard (geen last van brommen), verder stond hij aangesloten op een line-out.

Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming, dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden. - Bhagavad Gita -

• d-Frag

d-Frag

74% completed

Topicstarter
Op zaterdag 26 mei 2001 01:25 schreef liberque het volgende:
Ik weet verder niks van je probje af.. sow technisch ben ik nie...

maar van alle avr''s die ik in me leven heb gehad (varierend van sony/philips naar sherwood/denon in alle klasse stereo, prologic, dd 5.1 en dolby ex) merkte ik ook altijd dat als ik het beestje heeeeeel erg hard zette dat de source van de tv-in er doorheen zat. Ging ik naar tuner en daarna naar een stille bron dan hoorde ik de tuner gedempt. (net alsof je je handen op je oor legt) zodra er daarna weer geluid op de bron kwam en daarna weer vedween was het gedempte tuner geluid ook weer verdwenen. Dit had ik echter niet op digitale kanalen.

Ik denk dus eigenlijk dat dit vrij normaal is op analoog vlak... maar goed....

blah

Liberque
Yep, maar niet als je op alle bronnen met ong. hetzelfde volume de radio hoort.
Is IMHO niet goed nie

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Bij reparatie hadden niet alle MOSfets vervangen moeten worden. Op dat moment waren ze immers niet defect, dus waarom zou je ze vervangen :?
Als jij je auto wegbrengt voor een nieuwe set achterbanden leggen ze er toch ook geen nieuwe stoelen in? (oke, lompe vergelijking, maar je get the picture denkik ;))
Je kunt vragen aan je leverancier of ie zolang een bruikleenapparaat heeft. Wettelijk is volgens mij niet geregeld dat dit moet of mogelijk moet zijn, maar een beetje electrozaak zal toch zeker wel zijn best doen om je zolang wat muziek te geven. Vergeet niet iets van legitimatie mee te nemen (voor geval je iets van bruikleen meekrijgt)

Ohja, als laatste... ga er snel mee terug he. Nu zit het apparaat nog in de garantie, anders gaat het je drek nog zelf geld kosten, en dat zou natuurlijk helemaal :r zijn!

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Pagina: 1