[BC3] 3 boxen op een versterker?

Pagina: 1
Acties:

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb een versterker gekregen met 4 boxen, alleen 1 box is denk ik stuk, hij ratelt namelijk nogal bij hoge tonen... :'( Is het nu mogelijk om de overige 3 boxen (dus zonder die ene kapotte box, want dat klinkt niet echt lekker...) op de versterker aan te sluiten zonder dat je de versterkte molt? Misschien moet er dan even een weerstand tussen waar je normaal de box op zet?

spec:
versteker: Harman/Kardon PM640 (weet niet hoeveel Watt ie kan leveren, maar in ieder geval genoeg voor de 80W boxen :) )
box: 2x 80W (waarvan 1 kapot) en 2x Linton 3 (draait goed mee met de andere 80W)

Verwijderd

Tuurlijk KAN dat, maar waarom zou je dat willen :? Kun je die ene speaker niet laten maken/ of zelf maken ?. Meet em ff door....

Verwijderd

nu weet ik niet precies wat die PM640 is, maar ik neem aan dat het een gewone stereoversterker is?

daar zou ik als ik jou was geen 4 boxen en al helemaal geen 3 aan hangen.....zorgt alleen maar voor impedantieproblemen...

als je het nu over een meerkanaalsversterker hebt, heb ik niets gezegd :)

• banaan-X
  • Niet online
niemand? :?

• banaan-X
  • Niet online
meerkanaals. ;)
Nou ja, repareren? Het doet het dus nog wel volledig, goede bas enzo. Alleen het probleem is dat er een ongelooflijk irrirante ratel inzit. Net alsof er een paar zandkorrels in de box zitten...
Dus ik zou echt niet weten hoe ik dat moet maken... Enne wat bedoel je met doormeten? hij is nog gewoon 4 Ohm hoor...
Maar wat ik dus wil weten is hoe ik het nu moet aansluiten. Met een weerstand van 4 Ohm ertussen? of van 8 Ohm? Er staat nl. op de box 4-8 Ohm.

Verwijderd

Meerkanaals ? oh, oops :) Zeg t er dan ff bij in je post :) Ga ik tenminste niet af :P En ik dacht, misschien is t filter van de speaker stuk......

• banaan-X
  • Niet online
tja, was misschien wel handig geweest, sorry :+

Maarre, filter stuk? Tja, als ik dan wist wat ik daaraan kon doen... Ben niet erg bekent in de luidspreker-wereld... :)

Maar nogmaals: kan ik nou de box op het linkerkanaal gewoon ontkoppelen en dan gewoon de andere box op het rechterkanaal wel gebruiken, of gaat dan het linkerkanaal stuk? En zo ja, wat moet ik daar dan aan doen dat ie niet stuk gaat?

• serkoon
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

serkoon

mekker.

Zover ik weet boeit het niet dat je een speaker mist, je stop knalt er ook niet uit omdat je een stopcontact niet gebruikt :)

Die tweeter die brak klinkt kun je eventueel vervangen, hoewel dat eigenlijk in paren (of in dit geval misschien zelfs 4?) moet ..

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Volgens mij boeit het inderdaad niet! Ik heb ook gewoon 3 boxen op 2 aansluitingen!

Robzilla *D

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 21:31

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

nee filter is nie stuk, waarschijnlijk een tweetertje dat gaar is, ik zou zeggen ga naar de rommelmarkt en koop een paar boxen voor een tientje dat een soortgelijke tweeter heeft, klaar is kees
Pagina: 1