voor het standaard knippen, plakken en overgangetjes maken is dit prima, ik heb ongeveer hetzelfde systeem
Vraagjes voor het editten van mijn aankomende vakantiefilm...
1. Kan ik met het volgende systeem een beetje editten?
- Duron 750 Mhz
- 384Mb 133Mhz Ram
- 19" mon.
- Matrox G400 32Mb
- 20Gb schijf voor systeem, etc.
- 20Gb schijf voor editing.
2. Is Adobe Premiere een goede keus?
3. Zijn er bedrijven die tegen een geringe vergoeding mijn vakantiefilm (in goede kwaliteit) van normale camcorder naar het juiste formaat omgooien?
1. Kan ik met het volgende systeem een beetje editten?
- Duron 750 Mhz
- 384Mb 133Mhz Ram
- 19" mon.
- Matrox G400 32Mb
- 20Gb schijf voor systeem, etc.
- 20Gb schijf voor editing.
2. Is Adobe Premiere een goede keus?
3. Zijn er bedrijven die tegen een geringe vergoeding mijn vakantiefilm (in goede kwaliteit) van normale camcorder naar het juiste formaat omgooien?
zal wel lukken ja, maar:
ik zou een snellere proc nemen (TB1GHZ ofzo)
en meer schijfruimte. (ongecomprimeerd neemt avi heeeeeeeel veel ruimte in beslag..:()
[edit]
dit heb je wel nodig als je er wat meer mee wilt doen.
Is het alleen om 4x per jaar een vakantievideotje in elkaar te monteren, dan gaat het met wat je nu hebt ook wel prima
ik zou een snellere proc nemen (TB1GHZ ofzo)
en meer schijfruimte. (ongecomprimeerd neemt avi heeeeeeeel veel ruimte in beslag..:()
[edit]
dit heb je wel nodig als je er wat meer mee wilt doen.
Is het alleen om 4x per jaar een vakantievideotje in elkaar te monteren, dan gaat het met wat je nu hebt ook wel prima
Koop een TV-kaart of een videokaart met TV-in.. kom je al een heel eind.3. Zijn er bedrijven die tegen een geringe vergoeding mijn vakantiefilm (in goede kwaliteit) van normale camcorder naar het juiste formaat omgooien?
Verwijderd
en dan met V-dub direct in Div-X ;-) capturenOp vrijdag 25 mei 2001 18:19 schreef Bigs het volgende:
[..]
Koop een TV-kaart of een videokaart met TV-in.. kom je al een heel eind.
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Ik capture in full-pal met virtualdub naar MJPEG. Deinterlace filter (PAL en NTSC zijn interlaced signalen !), een denoice filter, divx fast motion erop en haal met een 900mhz tbird wel 3-5 fpsOp vrijdag 25 mei 2001 18:22 schreef 5chaap2k het volgende:
[..]
en dan met V-dub direct in Div-X ;-) capturen
Half pal zonder filters gaat idd zo naar divx. (in half pal is deinterlace ook niet nodig omdat je dan toch alleen de even/oneven lijnen pakt
PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.
Heb zelf een duron 600 met 256 mb, met mijn tvkaartje haalde ik op halfpal en DIVX +/- 17 fps, is te weinig voor een lekkere soepele film, als je HUFFYUV heb je een hele snelle harddisk nodig, maar ik denk dat je beter naar een kaar kunt kijken met ingebouwde MPEG encoder, bij wintv pvr ofzo
Op welke manier moet je capturen als je de gemiddelde VHS kwaliteit wilt halen?
- Aantal FPS
- MPEG (Welke kwaliteit)
- Welke grootte
- Aantal FPS
- MPEG (Welke kwaliteit)
- Welke grootte
Pagina: 1