Toon posts:

[BC3] Welke elektrische gitaar + versterker?

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey allemaal,

Ik ga elektrische gitaar lessen nemen, en daarvoor heb ik dus een elektrische gitaar + versterker nodig.

Welke zijn goed, en niet al te duur?
Ik wil eigenlijk het meeste alleen nr''s van de Smashing Pumpkins gaan spelen. Ik heb nog nooit gitaar gespeeld, ik ben een echte beginner.
Zou je ook ff de gemiddelde prijs van de gitaar/versterker bij je reply kunnen zetten?
Hoeveel kosten effect pedalen eigenlijk zo''n beetje?

Alvast bedankt!

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

Op vrijdag 25 mei 2001 15:05 schreef Rens2001 het volgende:
Welke zijn goed, en niet al te duur?
Ik wil eigenlijk het meeste alleen nr''s van de Smashing Pumpkins gaan spelen.
Gewoon de meest goedkope gitaar allertijden kopen. Hoe je het ook speelt, de muziek zuigt toch altijd! :P :+ ;)
Zou je ook ff de gemiddelde prijs van de gitaar/versterker bij je reply kunnen zetten?
Hoeveel kosten effect pedalen eigenlijk zo''n beetje?
Tja, je kunt een cheapie gitaar kopen met versterker en dan ben je rond de 5 a 6 honderd gulden klaar (misschien zelfs nog minder). Het voordeel is dat wanneer gitaar spelen je toch niet helemaal ligt, de kosten minimaal zijn.
Toch lijkt het me verstandiger om een goedkopere Fender rond de 1000,00 te zoeken. Je zal merken dat de kwaliteit toch beter is. Ook op de versterker moet je niet te veel bezuinigen. Mocht het namelijk zo zijn dat je liever een ander instrument gaat bespelen, dan heb je tenminste nog een leuke omruilwaarde voor je apparatuur. Dit geldt natuurlijk ook wanneer je verder gaat met je gitaarkunsten en deze wilt omruilen voor een betere set.

Als starter lijkt het me verstandig om een Zoom box te kopen. Hier zit een stuk of 24 verschillende effecten in gebakken en deze zal ongeveer 250,00 a 300,00 kosten.
Later is het misschien interessant om naar de degelijke, maar dure Boss pedalen te kijken.

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

Verwijderd

Begin eerst maar met een cheapo set. Eer dat je Smashing Pumpkins gaat spelen ben je alweer een aardig tijdje verder en dan weet je wel of je doorgaat met spelen of niet. Ga je door dan kan je gaan kijken naar een leuke Fender.

Verwijderd

Koop bij de kijkshop zo''n beginnersgitaar en ga daar een paar maand opraggen.. >:)

Als je het daarna nog leuk vind, investeer dan in een Fender of Epiphone met een Zoom-effectenbakkie. Als eindstation natuurlijk een Gibson met Digitech-effectenbak :):):)