[BC3] 1500 piek, welke versterker / boxen?

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Stephan Oudmaijer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08-2023
m`n broer gaat uit huis en neemt z`n versterker en alles mee dus ik moet zelf wat gaan aanschaffen. Ik heb +/- 1500 piek over voor 2 boxen en 1 versterker. Ik draai thuis ook nogal eens (platenspeler + mixer) en wil dan wel het geluid flink opschroeven :)
Kan ik wat leuks kopen voor 1500 piek?

bvd CK

Verwijderd

Hebbie deze [topic=179734] al gelezen ?

Verwijderd

Wat versterker betreft zou ik gaan voor Marantz, Technics, NAD of Yamaha. Marantz is wat dat betreft het beste. Luidsprekers is moeilijk... is wat je er zelf van denkt... wat de een vind, vindt de ander weer niet...

• Stephan Oudmaijer
Op vrijdag 25 mei 2001 14:45 schreef Thundermol het volgende:
Hebbie deze Goede Stereo voor 1500 piek al gelezen ?
hmm thnx :)

Verwijderd

Op vrijdag 25 mei 2001 14:47 schreef CK het volgende:

[..]

hmm thnx :)
Je kan tegenwoordig zelfs zoeken op je budget... en je vindt goede resultaten :)

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
versterker: marantz
speakers: JBL (moet je wel een goedkope versterker kopen :) )

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

koop absoluut geen NAD, het lijkt heel wat maar het is echt om te :r (m''n broer heeft drive in en die weet het wel)
Yahama hebben hele goeie versterkers, maar ik denk dat je dan al snel aan een 2e handsje moet denken. Speakers, tja JBL is idd goed, maar duur. Bose is iig :r

edit:

marantz in gewoon philips in een mooi jasje, op zich wel leuk, maar om daar meej te gaan mixen

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:47

JT

VETAK y0

Nad is wel degelijk goed. En om te zeggen at Marantz het beste is; nee. Deze bovenstaande dingen zijn helemaal afhankelijk van je smaak.

Voor speakers : Tannoy, Mission, JBL, B&W enz.

Je kan hier wel gaan vragen, maar je moet kopen wat jij het lekkerst vind klinken omdat iedere versterker en speaker z''n eigen karakter heeft.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:33

JvS

Ik heb hem zelf ook

Hier dan nog even een enorm nutteloze bijdrage van mij:

Ik Zou een Rotel 971mkII kopen (900 piek), met twee chario syntar 100''s (300/st).

Gruwlijk lekkere versterker, echt een kwaliteitsproduct! Een erg mooie speakertjes.

tot zover deze nutteloze bijdrage. :)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• MaxDamage
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-08 22:43
Op vrijdag 25 mei 2001 19:34 schreef gilseboer het volgende:
koop absoluut geen NAD, het lijkt heel wat maar het is echt om te :r (m''n broer heeft drive in en die weet het wel)
Yahama hebben hele goeie versterkers, maar ik denk dat je dan al snel aan een 2e handsje moet denken. Speakers, tja JBL is idd goed, maar duur. Bose is iig :r

edit:

marantz in gewoon philips in een mooi jasje, op zich wel leuk, maar om daar meej te gaan mixen
Ik heb zelf NAD (monitor series) staan maar daar is niets mis mee. Er komt een prima geluidje uit.
Je moet ook geen NAD voor een drive-in gebruiken :)

CK: Als je handig bent zou ik ook eens naar zelfbouw gaan kijken. En probeer je budget wat op te schroeven >:)

• Stephan Oudmaijer
ok ik weet nu ongeveer wel hoe en wat (na een dagje surfen :) ) maar welke winkel heeft een beetje een breed assortiment dat ik wat spul kan gaan bekijken, en ook belangrijk welke winkel is het goedkoopst :)

Ik zat te denken aan een rotel of denon versterker en b&w boxen..

bvd

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Op vrijdag 25 mei 2001 20:14 schreef MaxDamage het volgende:

[..]

Ik heb zelf NAD (monitor series) staan maar daar is niets mis mee.

<knip>
Hoi Maxdamage,

Welke NAD Monitor series heb jij?
Ik heb een 3300 geïntegreerde versterker (oud).

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:47

JT

VETAK y0

CK, waar woon je ?

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 10:17
Ik zou geen JBL''s nemen als je graag wat middentonen wilt hebben. JBL''s hebben een overvloed aan Bass en Treble maar de mid''s (meestal vocals) blijven op de achtergrond.
Ik ben zelf nogal weg van Mission luidsprekers. Voor dance zou ik gaan kijken voor de 700 serie: de 702e, 703, 704 en 705 zijn floorstanders die best wel wat stevig geluid kunnen weergeven, met een behoorlijke geluidskwaliteit.

De versterker is wat moeilijker kiezen, vind ik (ikzelf heb een audiolab, maar die kostte mij fl. 1800,=). Zoek in ieder geval een versterker met de mogelijkheid om 2 luidsprekerparen aan te sturen, zodat je in de toekomst ook bijvoorbeeld 2 monitor speakers of eventueel een 2-kanaals subwoofer aan te sluiten (ook erg lekker voor dance).

Nog een paar handige tips:
Houd de prijs een beetje in balans, dus geen versterker van fl 300,= en 2 boxen van fl 600,= per stuk.
Bekabeling is ook belangrijk, gemiddeld zou ik zo''n 10% van de totale setwaarde aan bekabeling uitgeven. Voorbeeld: setprijs (inc. cd-speler, platenspeler, mengpaneel) is fl 4000,= dus voor de bekabeling geef je dan zo''n fl 400,= uit (speakerkabel en "tulp"-kabels).

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

• ALH
  • Laatst online: 19-08 16:12

ALH

Ik zou geen JBL''s nemen als je graag wat middentonen wilt hebben. JBL''s hebben een overvloed aan Bass en Treble maar de mid''s (meestal vocals) blijven op de achtergrond.
Ik ben zelf nogal weg van Mission luidsprekers. Voor dance zou ik gaan kijken voor de 700 serie: de 702e, 703, 704 en 705 zijn floorstanders die best wel wat stevig geluid kunnen weergeven, met een behoorlijke geluidskwaliteit.
Helemaal mee eens!

Ik heb zelf de 702e en die zijn gewoon in staat op een goede manier alle details weer te geven zonder in te leveren op een krachtige bass :9

Versterker is ook een beetje afhankelijk van je smaak, maar zolang je een fatsoenlijk merk neemt als Onkyo, Marantz, Denon, Rotel... dan komt dat wel goed.
Als je maar geen Sony neemt :)

Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...

• ALH
  • Laatst online: 19-08 16:12

ALH

En heb je al een beslissing genomen ?

Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...

• MaxDamage
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-08 22:43
Op vrijdag 25 mei 2001 23:32 schreef Videopac2 het volgende:

[..]

Hoi Maxdamage,

Welke NAD Monitor series heb jij?
Ik heb een 3300 geïntegreerde versterker (oud).
Ik heb een 1300 voorversterker
2100 eindversterker
2400 eindversterker
4100 tuner
5000 cd speler

Ik heb ff me garantiebewijzen opgezocht en volgend jaar wordt het setje 10 jaar oud, :)
Pagina: 1