Ik zou geen JBL''s nemen als je graag wat middentonen wilt hebben. JBL''s hebben een overvloed aan Bass en Treble maar de mid''s (meestal vocals) blijven op de achtergrond.
Ik ben zelf nogal weg van Mission luidsprekers. Voor dance zou ik gaan kijken voor de 700 serie: de 702e, 703, 704 en 705 zijn floorstanders die best wel wat stevig geluid kunnen weergeven, met een behoorlijke geluidskwaliteit.
De versterker is wat moeilijker kiezen, vind ik (ikzelf heb een audiolab, maar die kostte mij fl. 1800,=). Zoek in ieder geval een versterker met de mogelijkheid om 2 luidsprekerparen aan te sturen, zodat je in de toekomst ook bijvoorbeeld 2 monitor speakers of eventueel een 2-kanaals subwoofer aan te sluiten (ook erg lekker voor dance).
Nog een paar handige tips:
Houd de prijs een beetje in balans, dus geen versterker van fl 300,= en 2 boxen van fl 600,= per stuk.
Bekabeling is ook belangrijk, gemiddeld zou ik zo''n 10% van de totale setwaarde aan bekabeling uitgeven. Voorbeeld: setprijs (inc. cd-speler, platenspeler, mengpaneel) is fl 4000,= dus voor de bekabeling geef je dan zo''n fl 400,= uit (speakerkabel en "tulp"-kabels).
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II