Toon posts:

[BC3] Versterker ingangen tekort... mengpaneeltje?

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een sony MHC2750 set... beetje uitgebreid ingemiddels maargoed, de basis is hetzelfde

echter, er zit nu op aangesloten:

2 computers
1 extra cd wisselaar
tv
soms een platenspeler (opnemen -> naar cd''s fikken)

enne, die ene beschikbare dat-in gaat nu dus af en toe aardig over de zeik (''paar'' keer gesplitst |:( )

nou kan ik een andere versterker kopen.. met meer ingangen... voor een goeie stereoversterker... vanaf va 500 piek? of ik kan een simpel mengpaneeltje met een boel ingangen en 3 schuifjes of zo kopen... en dan heb ik ook gelijk crossfade en zo

wat zou dat mogen kosten, en wat zou volgens jullie de beste oplossing zijn?

• ALH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08 16:12

ALH

Ik denk dat omdat je ook al een Sony setje hebt dat je wel kan volstaan met een huis-tuin & keuken mengpaneeltje van bijv. de Conrad :)

Dat is allemaal geen superkwaliteit maar toch wel handig in jou geval...

Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Van Alecto heb je van die simpele paneeltjes van 100 a 200 piek. Geen superkwaliteit uiteraard, maar werkt prima :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 08:55
Je kan ook bij een elektronica zaak als de display schakelkastjes kopen. Deze heb je vanaf een paar tientjes al en lijken me voor jou een betere keus.
Je sluit daar dan gewoon extra apparatuur op aan en er zit net als op je versterker een keuzeschakelaar op.

Verwijderd

die prutsmixertjesbrengen wel veel ruis mee! :(
schakelaars is idd beter als je niet wilt mixen tenminste!

Verwijderd

Topicstarter
ben vanmorgen ff bij de mediamarkt wezen kijken, dacht dat ze daar wel goedkope mengpaneeltjes zouden hebben of zo

viel tegen, volgens mij kan ik beter een leuke simpele Pioneerversterker kopen, goedkoper en misschien wel een stuk beter als dat sony ding nu. Alleen wel jammer dat ik dan maar 1 wisselaar (1tje zit in de set geintegreerd nu, is wel een los compo maar met zo''n rare platte kabel, niet met tulpstekkers) en dat ik dan 2 ab''s heb.

goedkope mengpaneeltjes heb ik niet gezien... die switchboxen ook niet :(

nieuwe versterker dan maar?

• ALH

ALH

Op zaterdag 26 mei 2001 14:38 schreef stoff het volgende:
ben vanmorgen ff bij de mediamarkt wezen kijken, dacht dat ze daar wel goedkope mengpaneeltjes zouden hebben of zo

viel tegen, volgens mij kan ik beter een leuke simpele Pioneerversterker kopen, goedkoper en misschien wel een stuk beter als dat sony ding nu. Alleen wel jammer dat ik dan maar 1 wisselaar (1tje zit in de set geintegreerd nu, is wel een los compo maar met zo''n rare platte kabel, niet met tulpstekkers) en dat ik dan 2 ab''s heb.

goedkope mengpaneeltjes heb ik niet gezien... die switchboxen ook niet :(

nieuwe versterker dan maar?
of je gaat ergens anders naar mengpaneeltjes kijken dan bij de mediamarkt :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 26 mei 2001 16:15 schreef ALH het volgende:

[..]

of je gaat ergens anders naar mengpaneeltjes kijken dan bij de mediamarkt :)
''t was mooi weer, ik moest ook nog in de zon zitten!

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 21:31

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

ik zou zeggen timmer een houten kastje en koop voor 15,- schakelaartjes, wat ingangetjes <-- kan het een en ander kosten
beetje draad en solderen maar

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zaterdag 26 mei 2001 17:26 schreef AtomicShockwave het volgende:
ik zou zeggen timmer een houten kastje en koop voor 15,- schakelaartjes, wat ingangetjes <-- kan het een en ander kosten
beetje draad en solderen maar
Ja, lekker snugger. Moet je vooral met hout doen als je lekker veel bromt wilt |:(

Als je zelf een schakelkastje wilt maken dan moet het een metalen kastje zijn dat je aardt aan de massa. Gebruik verder een goeie schakelaar met vergulde contacten en _afgeschermde_ audiokabel tegen interferentie zoals brom.

En AtomicShockwave kan als het over audio gaat beter meestal z''n mond houden, want hij geeft er elke keer weer blijk van dat ie niet weet waar ie over praat. Met z''n 115 Volt op een luidsprekeruitgang }:O :Z

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:34
Ik heb ook twee mengpanelen staan. Éen van Conrad, en die is best handig, aanrader dus!

• ALH

ALH

Op zaterdag 26 mei 2001 20:39 schreef dennisdotcom het volgende:
Ik heb ook twee mengpanelen staan. Éen van Conrad, en die is best handig, aanrader dus!
mijn idee :)

• AtomicShockwave

AtomicShockwave

Op zaterdag 26 mei 2001 20:37 schreef Exirion het volgende:

[..]

Ja, lekker snugger. Moet je vooral met hout doen als je lekker veel bromt wilt |:(

Als je zelf een schakelkastje wilt maken dan moet het een metalen kastje zijn dat je aardt aan de massa. Gebruik verder een goeie schakelaar met vergulde contacten en _afgeschermde_ audiokabel tegen interferentie zoals brom.

En AtomicShockwave kan als het over audio gaat beter meestal z''n mond houden, want hij geeft er elke keer weer blijk van dat ie niet weet waar ie over praat. Met z''n 115 Volt op een luidsprekeruitgang }:O :Z
ben je me weer aan het irriteren? als je een grote bakkes wilt kun je hem krijgen, als je het niet geloofd zoek je het zelf maar uit hoor professor, trouwens een hekel aan mensen die denken dat ze het beter weten dan de rest

oh ja en ik weet echt wel dat zoeits kan brommen als de pest, maar in dit geval is er geen fuck aan de hand dus zanik niet aub

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zaterdag 26 mei 2001 21:54 schreef AtomicShockwave het volgende:
*blaat*
Ik ben niet de eerste die je er op wijst dat je onzin uitkraamt, dus misschien zou je er eens over na kunnen denken voordat je een ander voor betweterige professor uitmaakt. (wat is er trouwens mis met dingen beter weten? beter dan onzin uitkramen :P )

• AtomicShockwave

AtomicShockwave

nevah mind |:(

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Maar wat is nu dus een goed en goedkoop mengpaneeltje met bijvoorbeeld 4 kanalen?

Ik heb namelijk een MD speler (MZ-R70) met een ietwat zwakke uitgang. En dan moet ik de versterker veel te hoog zetten en dan krijg je weer ruis enzo :(

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
uhm, kep hier ook een mengpaneeltje staan, 4 kanalen, geen superding maar werkt voor mij goed :)

Merk mag ik hier niet geven?? :? Mja, msg me maar als het wel mag ofzo, of zeg het ff als je het merk wil :)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zondag 27 mei 2001 17:19 schreef fietstuut het volgende:
uhm, kep hier ook een mengpaneeltje staan, 4 kanalen, geen superding maar werkt voor mij goed :)

Merk mag ik hier niet geven?? :? Mja, msg me maar als het wel mag ofzo, of zeg het ff als je het merk wil :)
Zal wel ALECTO zijn :P

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 20:51

Jag

En AtomicShockwave kan als het over audio gaat beter meestal z''n mond houden..
Hoho, als je dat echt vindt moet je dat toch iets subtieler brengen, dit is uitlokken van een flamewar.

En stoff, zoals al gezegd is de mediamarkt niet de juiste plek vor dit soort dingen. Je kan veel beter naar de Display ofzo gaan.

• BC3 Victim
Op zondag 27 mei 2001 17:30 schreef Exirion het volgende:

[..]

Zal wel ALECTO zijn :P
Ech nie >:) uh...sorry als dit nie mag ofzo..mja k ben geeen niewbie ofzo ;) uh t was vivanco mx510.. :o

• BC3 Victim
Maar zijn die dingetjes van Alecto wel Ok dan? Want volgens mij zijn die namelijk ook niet zo duur :)

• ALH

ALH

Op zondag 27 mei 2001 18:36 schreef JVaags het volgende:
Maar zijn die dingetjes van Alecto wel Ok dan? Want volgens mij zijn die namelijk ook niet zo duur :)
ach ze zijn niet super nee, maar volstaan in simpele gevallen :)

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zondag 27 mei 2001 20:10 schreef ALH het volgende:

[..]

ach ze zijn niet super nee, maar volstaan in simpele gevallen :)
Als je er eentje neemt zonder bass/treble-regeling of EQ, dan valt de ruis heel erg mee en is het erg handig om extra zooi aan te sluiten :)

Pagina: 1