[BC3] LP''s opnemen

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Hiervoor zijn speciale kastjes om op je pc aan te sluiten met bijbehorende software.... ik denk dat je er zoeen moet aanschaffen voor het beste resultaat.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Ik heb een md platenspeler aangesloten op een versterker met uitgang van 150 mV/47kOhm
die ik aansluit op de geluidskaart ingang
om de liedjes op te nemen gebruik ik windows soundrecorder.
Maar ik heb een paar probleempjes. :'(

1. hoe kan ik de hele lp opnemen inplaats van 60 seconden (win soundrecorder laat mij maar 60 seconden opnemen:()

2. hoe stel ik de volume goed in zonder oversturing te krijgen?

3. wat is een goede sampling instelling.

4. ik bewerk het signaal met nero 5.0 in welk formaat kanb ik dan de liedjes het beste saven?

5. is er nog een goed soundprocesie aplicatie?

• freddifish
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-01 09:15

freddifish

schnappi !

cooledit2000 ?

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net

Verwijderd

Hiervoor zijn speciale kastjes om op je pc aan te sluiten met bijbehorende software.... ik denk dat je er zoeen moet aanschaffen voor het beste resultaat.
Weet je misschien ook hoe die kastjes heten?

edit:

En waar ik ze kan kopen?

Verwijderd

dartpro is een goed proggie op geluid me te bewerken, ik heb er zelf geen ervaring mee(nouja klein beetje).

als je het wil hebben moet je maar ff mailen/icq-en

• BC3 Victim
Gewoon van je stereo naar je geluidskaart en opnemen met Goldwave, kan je alles in regelen.
De klikjes kan je wegwerken door heel diep in te zoomen, en dan gewoon visueel te kijken waar de klik zit.
Die delete je gewoon, is meestal maar 0,05 sec of zo. Hoor je absoluut niet, heb ik al meerdere keren zo gedaan. ;)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

In WinonCD zit ook een goeie wavebewerker ingebouwd

• BC3 Victim
Op vrijdag 25 mei 2001 11:32 schreef Sjoerdie het volgende:

[..]

Weet je misschien ook hoe die kastjes heten?

edit:

En waar ik ze kan kopen?
Je kan ze kopen bij OfficeCentre en Makro, kweet niet hoe ze heten..

• blaatenator
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08 09:59

blaatenator

tuut tuut tuut de grtn van

audio en hifi forum misschien

Alaaf, waar zijn die smurfen!?!

• Padje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Die kasjes hete PRE AMP van terratec.
Is alleen als je een platenspeler zonder versterker aansluit kasjes zijn iets van 175,- :(

Maar koop/down even Roxio easy cd creator werkt bij mij perfect. alles kan je ermee.
Je hebt verder niks er bij nodig aansluiten je kabels en het werkt perfect :)

Verwijderd

Zoek es in de search... deze vraag is volgens mij al tig keer gesteld!!

• neudeboules
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 17:23

neudeboules

FC-Utrèg waor (146730)

CoolEditPro moet je zeker gebruiken.
Je kunt er heerlijk mee knippen en plakken.

Verder als je een beetje speelt met de filters, dan kun je er zeer goed tikken mee wegfilteren.

Kost mij wel +/- 6 uur voor 1 LP :).

Maar dan heb je wel een verbluffend resultaat.

jaja goh goh,heb even geen inspiratie

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Audiograbber werkt ook goed; heeft ook mogelijkheden om de tracks op te delen bij een stuk stilte.
in ieder geval moet je een proggie hebben dat direct naar HD buffert, en niet naar memory. Je geheugen loopt dan wel akelig snel vol :+

Intentionally left blank

• BC3 Victim
Platenspeler -> [PhonoIn]Versterker[Line/TapeOut] -> [LineIn]Computer

is de makkelijkste/beste opstelling, en kun je gelijk de platenspeler het verste weg zetten van de PC (leuk zo''n element die je harddisk/CPU ontvangt als radiostraling)
1. hoe kan ik de hele lp opnemen inplaats van 60 seconden (win soundrecorder laat mij maar 60 seconden opnemen:()
CoolEdit Pro / WinOnCD Pro
2. hoe stel ik de volume goed in zonder oversturing te krijgen?
CoolEdit Pro heeft een dB meter zo breed als je scherm is... hoe bedoel je precisie...
(-3dB range is veilig)
3. wat is een goede sampling instelling.
44.1 Khz - 16bit - stereo
4. ik bewerk het signaal met nero 5.0 in welk formaat kanb ik dan de liedjes het beste saven?
WAVE - PCM Uncompressed - 44Khz - 16bit - Stereo (CD Digital Audio formaat)
5. is er nog een goed soundprocesie aplicatie?
CoolEdit Pro

• p_m
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

p_m

Vandaar Sjoerd dat je de crack van Cooledit wilde hebben... :)

Putting the bit in Biton since 1997

Pagina: 1